Bukefalos 28 år!

Vad är det för fel på traktorn?

Jillybean

Trådstartare
Jag har en 18 hästars Husqvarna åkgräsklippare som är ett år gammal. Igår körde jag igång den för första gången i år. Batteriet var ju dött men den startade direkt med batteriladdaren. Jag klippte glatt på i ca 1 timme sedan stannade jag för att flytta på picnicbordet och grillen. Slog av den som vanligt, choken först och sen nyckeln.

När jag skulle starta den igen efter ca 3 minuter gick det inte. Hur jag än satte choken (lågt först) så muttrade bara motorn och baktände :confused: Väntade en halvtimme och försökte igen med samma resultat.

Vad kan det vara för fel?
 
Sv: Vad är det för fel på traktorn?

Min mamma har en Husqvarna trädgårdstraktor, fast den är betydligt äldre än din med sådär en 20 år. Har kört en del med den även om det är några år sedan, men på den får man ta bort choken efter någon minuts körning annars går den ojämt och blir sur, vilket är lika med att den blir svårstartad om man stannar. Ibland hänger sig choken och då får man lyfta på höljet och trycka den på plats. Tändstiftet kan också ärga om den stått länge.
 
Sv: Vad är det för fel på traktorn?

Nu har vi: bytt olja och bensin, satt i nytt bränsle- och oljefilter, gjort rent tändstift, luftfilter och förgasaren och inget hjälper. Det verkar som om bensinen inte kommer igenom hela systemet ordentligt men vi kan inte klura ut varför? Den startar nääästan om man sprutar bensin rätt in i motorn medans man vrider om nyckeln.

GAH! Gräset växer ju så det knakar....
 

Liknande trådar

Fordon Min SAAB 9-3 började igår varna för fel på rattlås. Jag uppmanades att stanna snarast. Jag var nästan hemma, så det struntade jag i...
2
Svar
37
· Visningar
3 030
Senast: Amha
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 680
Senast: Imna
·
Äldre Vi bytte batteri till bilen oktober då det var helt slut. Jag kunde ha kört 20 mil i sträck, dvs. laddat upp batteriet ordentligt för...
2
Svar
25
· Visningar
2 574
Äldre Så länge höll den här bilen, suck.. För några dagar sedan så blev jag glad ägare till en ny bil, Audi A6 Avant Quattro -02. Underbart...
Svar
10
· Visningar
2 393
Senast: Cydonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp