Vad är det frågan om?

Sv: Vad är det frågan om?

:( Usch de där låter som min kuse....han blev dock lite bättre av 10 dgr smärtstillande, men hältan är kvar.

Hade equiterapeuten ute idag men hittade inget muskulärt så på Måndag blir det röntgen.

Men som du själv trodde innan så kan de åkt på en smäll ihagen lr likn.

Håller tummarna för er i af.

Mvh: Tynna
 
Sv: Vad är det frågan om?

Ja, fårga exakt vilka prover som togs och har vet inte tagit erlichias/borrelia tycker jag absolut h*n ska göra det.

HOPPAS verkligen han piggnar till sig snart!!! :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
 
Sv: Vad är det frågan om?

När de tog B/E prov på min tog det ca 1 vecka innan vi fick svar. Det du beskriver stämmer in på vår egen som fick erlichios så jag hade inte blivit förvånad om provet visar positivt.
 
Sv: Vad är det frågan om?

Idag kom jag till stallet, och ponnyn var mycket bättre.
Han visade ingen hälta, och han var feberfri, och han rörde sig helt problemfritt.

Det känns otroligt skönt nu att han är på bättringsvägen! :)
 
Sv: Vad är det frågan om?

Det här är ju lite kufiskt, två av mina verksamhetshästar reagerade likadant på onsdagslektionen, fast mildare variant. Bakkärran hängde inte riktigt med i volterna och de vinglade till så pass att de på håret hade rumpan i sanden. Dessa två hästar är de mest balanserade och mest konditionstränade jag har, det har aldrig hänt förut. Inte ens tendens till detta. De var ju inte speciellt trötta heller, så jag fattar ingenting...:confused:

När jag tog in dom bägge så var de svullna H.B bägge två. Har inte ridit dom efter detta utan låtit dom vila.

De äter hö så ensilageförgiftn. är det ju inte. Vaccinerade mot botulism är de också. Vi har inte många fästingar heller iår. Har inte sett en enda på någon häst.

För hoppningsvis är det inget men det är ju lite läskigt, är det kanske ett virus som vi inte känner till?

/Malin
 
Sv: Vad är det frågan om?

"Puttar upp"

Hur gick det för era hästar, IslandsMalin, Declare o Tynna? Är de helt återställda nu?

Hade liknande problem med min häst för några veckor sedan. Hon stod 1 vecka på djursjukhuset utan att det kunde få fram exakt vad som var fel på henne. Visade inget onormalt på blodprover o hälta o vinglighet gick över i takt med att hon fick medicin (Fenylbutazon). Nu är hon friskförklarad o rör sig som vanligt. Blir dock fortfarande lite svullen om benen över natten. Man är ju lite orolig att det ska komma tillbaks eftersom de inte kunde ställa en diagnos....
 
Sv: Vad är det frågan om?

Det finns inget konstaterat att alla de hästar som drabbades av den sk "nervsjukdomen" ifjor fick detta av ensilaget. De har ju inte hittat någon förklaring på det och det är bara en tänkbar "smittväg". Ni som har dessa hästar med dessa symtom tycker jag skall ta kontakt med SVA risken finns ju att det faktiskt är samma sak på gång och de kanske skulle vara intresserade i ett så här tidigt skede när tex foder odyl fortfarande finns kvar och kan analyseras.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 907
Senast: mily
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 104
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 300
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp