vad är det med autografer?

tanten

Trådstartare
Såg en snutt av Skavlan och där sa Jim Carter att han fick skriva autografer i Stockholm.

Jag blir ställd. Jag begriper inte fenomenet. Vad är det som gör en människas namnteckning åtråvärd (frånsett pengar då, men det är väl någon enstaka promille av alla autografer som blir värda något)?

Varför vill man ha någons namnteckning??

...dessutom känns det väldigt 60-tal...
 
Sv: vad är det med autografer?

Kanske för att det är nån form av bevis på att man träffat människan, iaf innan kameran uppfanns typ :p Nu är det väl roligare med en bild på sig och kändisen om man nu gillar sånt.
 
Sv: vad är det med autografer?

Fast jag är väldigt glad över att ha Hugo Simons och Harvey Smiths autografer, insamlade på Scandinavium för evigheter sedan när man kunde träffa ryttarna när de gick mellan stallarna och själva arenan :o
 
Sv: vad är det med autografer?

Men vad är grejen med att ha träffat en känd person?

Alltså visst det finns kända personer jag tycker är kloka och kunniga som jag gärna skulle ha ett långt samtal med. Men att få personens namnteckning, vad ger det?
 
Sv: vad är det med autografer?

Haha, ja du, jag har en autograf och ställde mig exakt samma fråga sekunden efter att jag fått den. Ba eh jaha, vad gör jag med den här nu då? :D
 
Sv: vad är det med autografer?

Vem har inte gjort det :D

Det mest fascinerande tycker jag ändå är de som får autografer på kroppen, inte på ett papper man kan spara. Varför liksom? "Titta, Tom Hanks skrev sitt namn på min arm!"
Grattis, det kommer försvinna nästa gång du duschar..
 
Sv: vad är det med autografer?

Vem har inte gjort det :D

Det mest fascinerande tycker jag ändå är de som får autografer på kroppen, inte på ett papper man kan spara. Varför liksom? "Titta, Tom Hanks skrev sitt namn på min arm!"
Grattis, det kommer försvinna nästa gång du duschar..

Hugh Grant signerade min kompis arm. Hon höll den utanför duschen varje gång hon duschade i en vecka. Sen tröttnade hon :D

*KL*

Jag förstår inte heller grejen. Dessutom skulle jag känna mig så extremt obekväm och ohyfsad om jag kom fram till någon och störde denne i sin vardag och störde för att jag vill ha ett bevis för att ha sett henom. (Alltså när det inte är signering - då skulle jag undra vad jag gjorde i kön :p )
 
Sv: vad är det med autografer?

När jag var liten var det ju häftigt. Antagligen som bevis för att man sett en kändis. Fatta vad ballt med Jokkmokks-Jokkes autograf.:o

Som vuxen - nej, aldrig i livet. Jag skulle lätt kunna köpa en signerad bok av en författare jag gillar, men gå fram till någon och be hen skriva sin namnteckning - no way. Däremot måste jag erkänna att jag smygfotat en kändis med mobilen.:o:o:o
 
Sv: vad är det med autografer?

*KL*

Jag fattar inte heller grejen med att t ex springa efter en kändis vilken som helst och be att få bli fotad tillsammans med henem. Det enda ett sånt foto visar är ju att man är kändisk*t.

Jag kan förstå det lite bättre om det är någon som man åtminstone beundrar. Men det finns ju folk som springer efter kändisar bara på grund av att de är kända.

Nåväl, det skapar väl en del arbetstillfällen. Nån måste ju gå på de där kvällarna när någon andra rangens dokusåpakändis är gästbartender på någon nattklubb på dekis.
 
Sv: vad är det med autografer?

Vem har inte gjort det :D

Det mest fascinerande tycker jag ändå är de som får autografer på kroppen, inte på ett papper man kan spara. Varför liksom? "Titta, Tom Hanks skrev sitt namn på min arm!"
Grattis, det kommer försvinna nästa gång du duschar..

Om man inte gör som jag och tatuerar in den så är det bara att duscha på:D

Jag har faktiskt haft den stora äran att träffa min idol vid ett flertal tillfällen och en gång visade jag honom autografen och sa: - "look, I got it tattooed (stavning?)!" varpå han greppade tag i min arm och väste: -"Oh, I bet your mother didn`t like that!"

Kan väl tillägga att jag inte skulle ränna efter någons autograf idag utan detta är gamla synder;)
 
Sv: vad är det med autografer?

Varför vill man ha någons namnteckning??

Varför samlar vissa på bokmärken, frimärken, elvisprylar ............
Det är väl lika svårt att förstå.

Det är bara att inse att alla är vi olika. Så att vissa kan tycka en sak är rolig som jag tycker är tråkig är rätt naturligt.
 
Sv: vad är det med autografer?

Detta har jag också funderat över, men så förstod jag inte heller fenomenet "stå och skrika utanför kändisens hotell" ens när jag var ung.

De enda autografer jag begriper är en författares signatur i en bok, eller konstnärens signatur på sitt verk (vilket ju i príncip är samma sak).
 
Sv: vad är det med autografer?

Jag skulle inte heller gå fram till nån och fråga om autograf. Jag har en signerad bok av min favoritförfattare Viveca Sten, den betyder massor eftersom jag bara älskar hennes böcker!
 
Sv: vad är det med autografer?

kl
Jag känner en del kändisar och det finns folk som vill jag ska be dom om autograf , varför vet inte jag för dom har ju inte ens träffat dom ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
741
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 409
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 440
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 450
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp