Bukefalos 28 år!

Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

Status
Stängd för vidare inlägg.

millus

Trådstartare
Lyssnade på nyheterna häromdagen då de pratade om vad mkt bakterier det är i tandläkarvattnet. Kom då att tänka på en gång när mellansonnen var hos tandläkaren. Han är tio år nu och vid tandläkarbesöket kanske han var runt två år.

Undersökningen gick jättebra. Efteråt så sa tandläkaren att nu när du har varit så duktig kan du sätta dig upp och skölja munnen...Medan Sonen gurglade så stod jag och tandis bredvid honom och pratade. Sonen var som liten parvel ett väldigt aktivt barn och innan jag och tandis hann att reagera så hade sonen ryckt upp silen där man spottar ut det man sköljt. Och i ett ögonblick så stoppade han den i munnen bara för att smaka lite. Jag kan säga att det var MYCKET slem och blod där efter föregående patient....Fy då mådde jag lite dåligt, kom att tänka på allsköns äckliga sjukdomar som min lille älskling kunde drabbas av.

//millus- en luttrad mamma
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

Jag har haft mina syskonbarn här idag. Lilla ytterst pipinetta Tilde (2,5) år kom stolt och visade upp sin snorkråka hon fiskat upp :eek:
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

min snart treåriga son har lärt sig att stå och kissa vid toalettbesöken, och det blir alltid några droppar på fingrarna som håller i den minimala kompisen... om man inte är hypersnabb att serva med papper åker dessa söta korvfingrar rakt in i munnen för rengöring :angel: . inga pussar på en stund... :crazy:
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

Min minste herre är en riktig liten äckelpotta just nu- han ska ovillkorligen torka sig själv och det blir inte alltid så bra, det blir spår så att säga både på toasits, pappershållare, fingrar och rumpan blir då inte ren.
Han vet att han inte får torka själv men smyger in på toa när ingen märker. Det börjar bli bättre men under några veckor nu har vi haft några stycken sammandrabbningar.
Man upptäcker toan, letar fort reda på barnet och forslar snabbt till toa för att tvätta utan att bli utsatt för dom goa fingrarna.
Inte för att det är mängder med bajs - men äckligt iallafall
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

När mellansonen lärde sig att torka sig själv efter att ha bajsat, så var det en gång som han torkade sig i rumpen för att sedan snabbt snyta sig i samma papper....urrk!
//millus- tar nytt papper till näsan
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

Vår son som då var runt ett satt i sandlådan. (I lekparken) Innan jag hann reagera stoppade han nåt i mun. Det var en bajskotte från en katt. BLÄ!

Som tur var hann han inte tugga den...
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

Nyklämd katt-kotte smakar mums.....inte!

//millus-vars mellanson har ätit både kattmat och bajs
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

Kan ju bara säga att mellanbarn kanske är värst... min mellanpojke (då drygt ett år) hittade en fästing som suttit på en av hundarna (dvs fästingen såg ut som ett blåbär...) och stoppade i munnen, och tuggade, och spottade ut "skalet"... :eek:
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

Min lille (16 mån) pojke har hunnit med lite.

Smetat ner sin och våran säng med bajs då han lyckats skita utanför blöjan.

Tuggat på en fluga för att sen ta ut den igen (var tydligen inte såå god).

Gnager på hundarnas godisben så fort han får chansen.

Stoppat in getskit i munnen ( hann se det och kunde därmed plocka ut kulan).

Smakat på en utlagd snus.

Smaskat på en använd örontops.

Äter gärna på fönsterskrapan som vi använder till att skrapa undan vatten utanför badkaret. Den är i princip alltid blöt och är därmed inte så fräsch.

Så fort han ser en disktrasa så stoppar han den i munnen.( Brukar använda gamla trasor till övrig städning och då ligger dom ibland framför tvättmaskin i väntan på att tvättas).

Ett X antal gånger suttit med toaborsten i handen.

En liten lista på snusk som han gjort och gör...
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

Visserligen så säger allsköns regler att barn ska härdas av smuts för att inte bli allergiska, men din lille gullunge verkar att ha fört resonemanget till sin spets :rofl: :rofl: :rofl:

//millus-lite skit härdar
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

Min yngsta dotter var omkring året då Jag helt plötsligt tyckte att hon hade väldigt dålig andedräkt, Jag kom på ganska snabbt var det var: hon hade hittat kattlådan och plockat upp nånting brunt och mysigt och gick och sög på det :eek: :eek:
Min son hade för ett tag sedan bestämt sig för att toalettborsten var hans bästa vän :eek:
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

"hon hade hittat kattlådan och plockat upp nånting brunt och mysigt och gick och sög på det "

Jag ryser!!!!!!!

Vilken tur jag inte har katt!! :D
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

Det här var den absolut äckligaste tråd jag har läst. Jag mår illa. :eek:
Nu påminde ni mig igen om varför jag inte vill ha barn. ;)
 
Sv: Vad är det snuskigaste ditt barn gjort

Nu kom jag på att även min äldsta dotter har gjort lite konstiga saker...När hon var typ 8 år så hade hon en koja i en syrenbuske. Kojan hade ingen toa, så min dotter tog en gammal gb-glasslåda och använde den som toa. Gissa om vi blev sura när vi kom på henne, speciellt att hon hade gjort BÅDE nummer ett och nummer två i den... I dag är hon 12 år och tycker att det är lite pinsamt när vi tar upp ämnet :rofl:

//millus- vars barn är mer som apor
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är väldigt blyg som person. Min man ( fd då....;)) sa alltid att jag var socialt handikappad- och ja, det ÄR jag. Jag pratar inte...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 512
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp