Vad är det som låter?

De pratade om det på Morgonpasset för ett tag sedan, tror de fick reda på vad det var - men givetvis så minns jag inte.
 
Det är en fågel. Jag har själv hört det här. Men jag vet inte vilken. En fågelskådare kan säkert säga vilken.
 
Naturhistoriska riksmuseet har en tjänst som heter "Jourhavande biolog" dit man kan ställa frågor om naturen.
Kolla deras hemsida, eller googla. Och meddela oss vad du får för svar. Det vanligaste folk skickar in är bilder på larver, så han blir nog extra glad över lite omväxling :-)
 
Men fågelljud? nä . Det låter som plåt som skaver mot nåt, ett metalliskt ljud. Antar att han menar 0.35 in i filmen.
 

Liknande trådar

Hemmet Ni som bor i hus, ca 100-150 kvm stort, vad betalar ni för uppvärmning och vad värmer ni huset med?
2
Svar
25
· Visningar
1 001
Senast: hagel
·
Skola & Jobb Allvetande bukefalos Hur räknas antalet intjänade semesterdagar om man är sjukskriven 25%? har man då bara 75% av antalet dagar? eller...
2
Svar
24
· Visningar
577
Senast: cirkus
·
Relationer Bakgrund, cancerdiagnos under våren. Opererad, cellgiftsbehandlad, ej spridning just NU. Men vet inte hur många år jag har kvar, man...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Motacilla
·
Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp