Vad är ditt drömliv?

stjarnhimmel

Trådstartare
Nu ska vi drömma lite..
Vad är ditt drömliv.. Om det inte fanns tex ekonomiska eller andra begränsningar.. hur skulle du vilja leva då...
Skulle du vara filmstjärna i Hollywood? Bo på en vingård i Frankrike? Vara astronaut eller ligga på en strand på en söderhavsö och inte göra något alls?
 
Då skulle jag ha en lägenhet i centrala Stockholm och ett hus vid vattnet i Stockholms skärgård. Jobba med något stimulerande och roligt, men inte jobba för mycket :p En man som jag är oändligt förälskad i, friska och lyckliga barn och kanske en hund till :)

Du då @stjarnhimmel ?
 
Jag skulle ta min lilla familj och flytta till en hästgård på Österlen i Skåne, i närheten av Kåseberga och Ale stenar. En del av släkten skulle få följa med och bo i närheten. Sen skulle jag ha någon slags hästverksamhet, kanske ett vanligt jobb vid sidan om men inte säkert om det nu inte behövs.
Älskar naturen där och egentligen skulle jag vara nöjd bara av att sitta där och titta på havet... :love:
 
Jag skulle bo i ett hus på landet (men hyra in folk till skötsel av det mesta), nära till långa skogspromenader och havet eller en sjö. Troligen två hundar men samtidigt tillräckligt med pengar för att betala för den ideala hundvakten (som då skulle kunna ta ledigt från sitt ordinarie jobb) under en längre resa/år.
Kanske jobba lite deltid när andan faller på, men inte heltid.
 
Skulle leva typ som jag gör nu, fast jag skulle säga upp mig från jobbet och enbart träna mina hundar, samt köpa en go gård med plats för massa hundgårdar, mycket skogsmark till och en gigantisk appellplan så jag får plats att träna bruksmomenten och min man får en komplett agilitybana :D!
 
Jag skulle också leva som jag gör nu. Skulle bara göra resten på gården som just nu är en 10-20-årsplan.

Jag skulle fortsätta jobba då jag jobbar halvtid ändå och det är ett familjeföretag.
 
Jag skulle vilja leva det liv jag lever nu. Bo på våran gård min man och våra djur... MEN slippa arbeta och vara helt självförsörjande. Det är min dröm. Så jag lever ju den delvis.. förutom att vi måste åka till våra arbeten.
 
Jag skulle vara ekonomiskt oberoende, ha eget stall med ridhus och arbeta heltid med det. Ha en anställd eller två som sköter stallet när jag vill vara ledig. Skulle förmodligen bo kvar här i trakterna runt Skaraborg med nuvarande sambon.
Jag skulle dessutom tävla mer, med bättre resultat.
 
Jag skulle vara ekonomiskt oberoende, ha eget stall med ridhus och arbeta heltid med det. Ha en anställd eller två som sköter stallet när jag vill vara ledig. Skulle förmodligen bo kvar här i trakterna runt Skaraborg med nuvarande sambon.
Jag skulle dessutom tävla mer, med bättre resultat.

Mm, Kanske skulle jag ha en gårdsanställd som hela tiden kunde underhålla allt som måste underhållas. Det vore skönt. Man är ju ständigt efter med allt.
 
Mm, Kanske skulle jag ha en gårdsanställd som hela tiden kunde underhålla allt som måste underhållas. Det vore skönt. Man är ju ständigt efter med allt.

Ja, en egen liten hustomte vore verkligen inte fel! Det är väl det jag känner att jag saknar i livet :p
 
Bo här, köpa upp en massa mark, göra active stable, upp med isolerat ridhus, ha städerska och kock... Jobba halvtid med något som jag tycker är riktigt kul och givande.. kanske ha lite uppfödning på hobbynivå.. ha råd att åka utomlands och upptäcka nya platser... :love:
 
Nu ska vi drömma lite..
Vad är ditt drömliv.. Om det inte fanns tex ekonomiska eller andra begränsningar.. hur skulle du vilja leva då...
Skulle du vara filmstjärna i Hollywood? Bo på en vingård i Frankrike? Vara astronaut eller ligga på en strand på en söderhavsö och inte göra något alls?

Mitt drömliv skulle vara ekonomiskt oberoende, så pass mkt att jag kunde ägna mig åt min dröm på heltid.

Drömmen är ett stall för sex hästar, som är för gamla/skadade för att ridas/köras, men friska nog att leva som hagprydnader. :love:
 
Mitt drömliv är att vara ekonomiskt oberoende och bo på en charmig gård i det skånska landskapet med ett rejält antal hektar mark som arrenderas ut till grannbönderna.
 
Jag skulle bo i ett litet(!) hus utanför någon halvstor stad, utan störiga grannar och med fantastiska omgivningar för hundpromenader (där de självklart kan och får gå lösa i princip hela tiden). Jag skulle fortsätta vara singel och bo där med ett knippe salukis.

Jag skulle absolut ha ett jobb, men kanske bara jobba 4 timmar per dag och ändå fått löjligt bra betalt. Då skulle jag ha råd med utmärkt kamerautrustning samt en bra dator osv för bildredigering.

Dessutom skulle det finnas garageplats för några bilar. I garaget skulle det stå åtminstone en Lamborghini Aventador. Som hundbil hade jag haft en lite ombyggd BMW av något slag, kombi. Sedan skulle jag gärna ha en Lotus Elise också, för att det är kul med små, snabba bilar.
 
Bo på en mindre gård någonstans i Mälardalen, kanske t.ex Hölö, E-tuna eller Västerås?
Ha 2-4 dressyr/WE hästar som jag tävlar/tränar med på Msv nivå i nyss nämnda grenar. Någon kanske jag tar ett föl på.
Jobba som jurist - men hemifrån.
Inte ha några barn.

När verkligheten kommer ikapp lär jag väl dock bo kvar i hålan, i en hyresrätt, köra min gamla 850, jobba på kontor någonstans och ha min häst på något ganska närliggande stall......
 
Jag har det väldigt bra som jag har det men skulle vilja ha mer pengar och jobba mindre för att ha tid med fler hästar :D Skulle bo kvar här men dra om vägen som går utanför så den inte går så nära. Bygga nytt uthus med stall, lösdrift, garage, gym osv, bygga ridbana och ovalbana. Ha anställd kock och städerska. Allt jobb ute med gården gör jag gärna själv förut att klippa gräset så det kan en robot få göra :p Helt enkelt ha tid och pengar att göra det jag tycker är roligast: ta hand om och träna hästar :love:
 
Jag skulle vilja bo på en gård någonstans i Sverige, eller kanske i Danmark, i ett mysigt och litet hus. Plats för stooora fina hagar och ett fint (åttakantigt?) stall med typ 4-8 boxplatser. Föda upp några hästar och få följa dem hela vägen från litet föl till vuxen häst, det har alltid verkat spännande! Vet inte vad det skulle vara för hästar dock... kan bli islandshästar, kan bli fullblod. Vem vet! :D Vad jag skulle försörja mig med känns mindre viktigt, bara det är något jag kan trivas med. :)

En riktig superdröm skulle vara att våga satsa helhjärtat och såklart lyckas(!) med det jag gör nu. Ha en läcker men liten (jag gillar compact living ;)) lägenhet centralt i staden jag hamnar i. Drömmig balkong, högt i tak och några djupa fönster där man kan sitta under en filt och titta ut genom regn eller snöstorm. :love: Resa mycket med jobbet, gå på spännande event och vara med där det händer. Möjligtvis måste jag införskaffa något château i Frankrike eller Italien (med en ordentligt pampig trädgård) dit jag åker för att koppla av, låtsas vara en sagoprinsessa och/eller kanske anordna flådiga kalas. :angel:
 
Jag skulle vilja ha en lägenhet precis utanför Stockholm eller ev i utkanten av Vasastan. Jag gillar mitt jobb så jag kan gärna jobba där fast på 50-75%, men slippa de tidiga mornarna, så lite humanare tider. Och vara ekonomisk oberoende. En fantastisk man (jag vill vara gift) och en liten hund vore inte fel. En lägenhet vid Medelhavet som "sommarstuga". någon som städar åt mig vore nice. Och åka på någon häftig resa en gång om året antingen med vänner eller man.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 091
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 984
Senast: lingonben
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 958
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 540
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp