Vad är ditt drömliv?

Jag skulle göra en zlatan! Jag vet precis vilka dom enda två husen jag någon någonsin vill ha. Bägge ligger otroligt naturskönt men nära bra pendeltåg till Göteborg. Där bor jag, sambon och hunden och två ponny. Eller en ponny och en häst som vännerna kan rida. För att fixa detta behöver vi ha någon som sköter om allt med hus,trädgård och djur. (Med bra lön!)
Sen vill jag ha två små lägenheter i Göteborg med. En åt mig och en åt min hundvakt.
Jag vill ha två diskmaskiner på varje ställe så att jag aldrig behöver flytta saker från diskmaskinen till något skåp. Det är seriöst det mest meningslösa sysslan jag vet.

Jag vill fortfarande jobba typ 3 dagar i veckan. Antingen med det jag gör nu eller något liknade socialt arbete.
Det är jag säker på att sambon vill han med.

Skulle skaffa syrran en större lägenhet. Så att barnen får ett rum var.

Min lön kan jag skänka till välgörenhet.

Jag vill ha en liten halvsktruttig husbil, en sån där liten ombyggd van som jag och sambon kan åka världen runt i på sommaren. Men mest till fjällen.

Jag vill resa mycket, mycket mer.
Jag vill ha så mycket pengar att jag och hunden kan flyga business class trots att han egentligen för stor för att alls få flyga i kupén om jag reser till ställen dit han kan följa med. Tänk att kunna ligga ned och sova på ett flyg! Det känns som höjden av lyx!

Jag skulle kosta på min Volvo 245a bra rostvård och ny klädsel. Den luktar nämligen lite skumt hur mycket jag än vädrar.
Jag inser att jag nog bör komplettera bilparken med en bruksbil när det är för kallt eller varmt för att köra Volvon bekvämt. En Mercedes e-class skulle jag kunna tänka mig.
Och en Volvo duett. Och en jättesänkt yamaha V-max. Från slutet av nittiotalet.
 
Jag hade bott på en hästgård mitt i skogen och samlat hästar som jag kunde titta och klappa på hela dagarna :angel:

Fast det är ju inte helt dumt att bo på en tropisk ö heller som jag gör nu :o:)
 
Jag skulle göra en zlatan! Jag vet precis vilka dom enda två husen jag någon någonsin vill ha. Bägge ligger otroligt naturskönt men nära bra pendeltåg till Göteborg. Där bor jag, sambon och hunden och två ponny. Eller en ponny och en häst som vännerna kan rida. För att fixa detta behöver vi ha någon som sköter om allt med hus,trädgård och djur. (Med bra lön!)
Sen vill jag ha två små lägenheter i Göteborg med. En åt mig och en åt min hundvakt.
Jag vill ha två diskmaskiner på varje ställe så att jag aldrig behöver flytta saker från diskmaskinen till något skåp. Det är seriöst det mest meningslösa sysslan jag vet.

Jag vill fortfarande jobba typ 3 dagar i veckan. Antingen med det jag gör nu eller något liknade socialt arbete.
Det är jag säker på att sambon vill han med.

Skulle skaffa syrran en större lägenhet. Så att barnen får ett rum var.

Min lön kan jag skänka till välgörenhet.

Jag vill ha en liten halvsktruttig husbil, en sån där liten ombyggd van som jag och sambon kan åka världen runt i på sommaren. Men mest till fjällen.

Jag vill resa mycket, mycket mer.
Jag vill ha så mycket pengar att jag och hunden kan flyga business class trots att han egentligen för stor för att alls få flyga i kupén om jag reser till ställen dit han kan följa med. Tänk att kunna ligga ned och sova på ett flyg! Det känns som höjden av lyx!

Jag skulle kosta på min Volvo 245a bra rostvård och ny klädsel. Den luktar nämligen lite skumt hur mycket jag än vädrar.

Och jag vill lära mig massor av saker.Dyka, jobbrelaterade utbildningar, åka skidor, flyga flygplan osv
Jag inser det absurda i att Det är lättare att fantisera ihop en värld där jag här råd att avlöna två personer för att passa hunden än att fantisera ihop att någon skulle kunna bota hans seperationsångest och göra honom så lydig att han kan följa med lös på ridturerna...
 
Jag skulle vilja vara frisk, fjällvandra med familjen, ha jobb som säkerhetschef, kanske köpa ett hus med mer tomt så man får grannarna på lite mer avstånd men jag tror att jag vill hålla mig till samma område.
 
Drömlivet - vara frisk, kunna gå en enda dag utan att behöva ta ett enda nålstick.

Utöver det skulle jag skaffa mig ett hus någonstans vid värmen och åka på semester till. sen gå ner i tid på jobbet till halvtid :D
 
Jag skulle hitta ett stort, vackert gammalt trähus med mycket snickerier, som stått helt orört sedan slutet av 1800-talet. Inga taffliga sönderrenoveringar men allt i mycket gott skick så jag kan renovera och behålla allt jag vill. Jag bestämmer vad som ska göras, någon annan utför. Det ska också vara fyllt med vackra gamla möbler som naturligtvis ingår. Det ska ligga insynsskyddat på en stor, grönskande sjötomt och det ska finnas ytterligare ett par fina hus där barnen med familjer kan bosätta sig. Och ett stort härligt orangeri. Sjön ska hålla 29 grader mellan maj och september och det ska alltid vara sol på dagarna men regna på nätterna. Allt precis i närheten av där jag bor nu.

Maken och jag skulle tillbringa vintrarna i Thailand. Där skulle vi starta upp en verksamhet som hjälper utsatta kvinnor och barn och sätter äckliga peddoturister bakom lås och bom. En liten vingård i Toscana skulle vi också ha, där vi tillbringar tidig vår, höst och delar av sommaren. Skulle också vilja ha en privat kock som lagar sund men god vardagsmat, helgmaten lagar vi själva.

Både jag och maken jobbar bara i den omfattning vi har lust med, han med sitt önskemål och jag med mitt konstnärliga i den stora ljusa ateljén som jag skapat i det stora trähuset. Plus att jag letar upp och köper fler gamla orörda hus som jag (med hjälp av duktiga hantverkare) renoverar varsamt och säljer vidare. Gillar projekt och mår som bäst när jag har något på gång.
 
Drömlivet är nog mitt eget. Det finns väl alltid små justeringar som skulle göra det ännu bättre. Men å andra sidan ser jag hur både med och motgångar varit nyttiga och i efterhand bra att ha upplevt.

Andra verkar leva tristare liv så jag har aldrig riktigt tänkt tanken att jag önskar det någon annan har. Eller så är det bara för abstrakt för mig.

Jag har liksom mitt liv. Punkt.

Kanske är mitt drömliv att ha mindre prylar, mindre bekymmer och planera mindre. Men det är redan sånt som jag försöker jobba med.
 
Vad många som vill leva väldigt luxuösa liv i ekonomiskt oberoende. Jag kanske reagerar på det eftersom jag inte har börjat jobba på riktigt, dvs fortfarande längtar till den gråa vardagen? Eller så kräver just mina drömmar tursamt nog inte så oberoende ekonomi.

Om jag fick drömma så skulle jag vilja ha det liv som jag planerar att kunna ha i framtiden. Ett roligt och stimulerande jobb som jag är riktigt bra på, där det oftast inte känns som att jag jobbar. Ett litet hus på landet med fina omgivningar och ett påkostat kök, gärna tillsammans med min partner om vi fortfarande har det bra. En härlig vänskapskrets och någon slags kontakt med djur (antingen egen hund, häst eller medryttarhäst kanske). Mycket tid att ro om mig själv och må bra. Resa när jag känner för det, vilket är max 1-2 ggr per år utomlands.
 
Perfekt! :up:
Dottern har jag redan fixat så det är nemas problemas. ;)
Jag jobbar på havsvillan, ska bara få 15 millar först. :D vi kan absolut ha ett litet stall på tomten. :bump:

Jamen dåså :love: Dotter och allt! Har hon en pappa också som jag måste dela uppmärksamheten med eller? O_o

Äh, 15 millar är väl ingenting! Det fixar vi! :D Vad siktar vi på? Värmdö? Ekerö? Roslagen? Nynäs?
 
Vad många som vill leva väldigt luxuösa liv i ekonomiskt oberoende. Jag kanske reagerar på det eftersom jag inte har börjat jobba på riktigt, dvs fortfarande längtar till den gråa vardagen? Eller så kräver just mina drömmar tursamt nog inte så oberoende ekonomi.
.

Ekonomiskt oberoende är väl härligt, men behöver inte alls betyda lyx eller mycket pengar. För mig är det helt enkelt att jag inte är beroende av att se till att få in en massa pengar varje månad genom förvärvsarbete. Det vore härligt att låta arbetet styras av andra parametrar.
 
Ekonomiskt oberoende är väl härligt, men behöver inte alls betyda lyx eller mycket pengar. För mig är det helt enkelt att jag inte är beroende av att se till att få in en massa pengar varje månad genom förvärvsarbete. Det vore härligt att låta arbetet styras av andra parametrar.

Jo den poängen förstår jag. Menade mer att flera beskriver ett liv som faktiskt kräver ekonomiskt oberoende med stora gårdar, anställd personal, etc.
 
Vad många som vill leva väldigt luxuösa liv i ekonomiskt oberoende. Jag kanske reagerar på det eftersom jag inte har börjat jobba på riktigt, dvs fortfarande längtar till den gråa vardagen? Eller så kräver just mina drömmar tursamt nog inte så oberoende ekonomi.

Om jag fick drömma så skulle jag vilja ha det liv som jag planerar att kunna ha i framtiden. Ett roligt och stimulerande jobb som jag är riktigt bra på, där det oftast inte känns som att jag jobbar. Ett litet hus på landet med fina omgivningar och ett påkostat kök, gärna tillsammans med min partner om vi fortfarande har det bra. En härlig vänskapskrets och någon slags kontakt med djur (antingen egen hund, häst eller medryttarhäst kanske). Mycket tid att ro om mig själv och må bra. Resa när jag känner för det, vilket är max 1-2 ggr per år utomlands.

Det kanske är de som skriver? Jag vill inte jobba mindre, jobbar heltid och är fullt nöjd med det. Det är mest tiden som är problemet, inte pengarna. Jag tjänar mer pengar än jag hinner göra av med, men jag hinner inte allt jag skulle vilja göra. Jag skulle vilja kunna jobba mer, jag skulle vilja ha en egen häst i tävlingskondition (och alltså tid att träna och tävla den), jag vill ha min familj och mina barn som jag har, jag skulle vilja pyssla mer med andra intressen, träffa mina vänner oftare, ha mer tid för vila, osv.
 
Jo den poängen förstår jag. Menade mer att flera beskriver ett liv som faktiskt kräver ekonomiskt oberoende med stora gårdar, anställd personal, etc.

Jo, men nu handlade ju tråden om att få drömma stort utan begränsningar :D Jag skulle vilja vara ekonomiskt oberoende för att helt enkelt få mer tid över till min familj, mina vänner, min hund och resor. Ha mer egentid och kunna träna/yoga/promenera i skogen. Idag jobbar jag heltid och lite därtill, vilket innebär att jag är himla trött på vardagskvällarna och orkar inte allt jag skulle vilja göra på helger och mina 5-veckors semester om året. Att få drömma lite om att ha anställd personal handlar väl just om det också - att få mer tid över till det man vill. Inte att man ska sitta och knäppa med fingrarna så att någon kommer springandes med en mojito när man vill :p
 
Jo, men nu handlade ju tråden om att få drömma stort utan begränsningar :D Jag skulle vilja vara ekonomiskt oberoende för att helt enkelt få mer tid över till min familj, mina vänner, min hund och resor. Ha mer egentid och kunna träna/yoga/promenera i skogen. Idag jobbar jag heltid och lite därtill, vilket innebär att jag är himla trött på vardagskvällarna och orkar inte allt jag skulle vilja göra på helger och mina 5-veckors semester om året. Att få drömma lite om att ha anställd personal handlar väl just om det också - att få mer tid över till det man vill. Inte att man ska sitta och knäppa med fingrarna så att någon kommer springandes med en mojito när man vill :p

Jag är medveten om vad tråden handlar om. Det är ju drömmarna i sig som jag diskuterar, att de är så stora och långt ifrån de flestas verklighet (antar jag). Det känns lite sorgligt på något sätt, men jag är mycket medveten om att det kan ha med min egen tolkning att göra :)
 
Jag är medveten om vad tråden handlar om. Det är ju drömmarna i sig som jag diskuterar, att de är så stora och långt ifrån de flestas verklighet (antar jag). Det känns lite sorgligt på något sätt, men jag är mycket medveten om att det kan ha med min egen tolkning att göra :)
Jag tänker att folk kan vara lyckliga även om de inte lever sina drömliv?
 
Jag är medveten om vad tråden handlar om. Det är ju drömmarna i sig som jag diskuterar, att de är så stora och långt ifrån de flestas verklighet (antar jag). Det känns lite sorgligt på något sätt, men jag är mycket medveten om att det kan ha med min egen tolkning att göra :)

Jag tänker nästan tvärtom när jag läser tråden :) Att alla verkar leva ett liv som dom trivs bra med, och att svaren i tråden varit mycket "Ungefär som jag har det just nu fast mer tid, bättre ekonomi mm" för att ha ännu bättre möjligheter att leva ut drömmarna. Det har gjort mig glad att se! Det innebär ju att folk här i största möjliga mån verkar lyckas rätt bra med sina drömliv, utifrån sina förutsättningar i dagsläget!
 
Vi äger familjegården och har köpt upp all skog som en gång hörde till den. Vi kanske bor där, eller i torpet intill där vi bor idag. Men allt är såklart renoverat precis så som vi vill ha det. Vi bor på lite olika platser tror jag, efter årstid och humör. Jag tror vi har hus i tre världsdelar, minst. Dit åker vi ofta med vår familj, som består av våra två barn.

På gården har vi ridhus och stor ridbana och en terrängbana. I skogen finns det anlagda rid- och körslingor. Vi har nuvarande 9 boxar, omrenoverat, och en ytterligare lösdrift för 5-7 hästar. Jag föder upp nordsvenskar som körs och rids. Övriga boxar går åt hyresgäster. Anställda får ordna med det mesta av skötseln men vissa saker gör vi allt själva, som att klippa gräset och laga mat. Men ofta äter vi ute. Jobbar gör vi nog, på deltid, för att ha kvar nätverket och känslan av att vara behövd. Och för att jag tycker mitt jobb gör någon skillnad i världen.

Alla närstående är friska och kan leva fina liv eftersom vi i vår oändliga rikedom kan hjälpa med dem allt som pengar kan lösa. Jag spenderar mest dagarna med att träna hästar, pussa på mannen och leka med barnen, småpysslar i trädgården men njuter mest av den fulländade prakt som vår trädgårdsmästare hjälper oss med. Tränar mycket, och dricker vin, gör jag också. Vi lever mycket på saker som produceras på gården och har vår egen honung, grönsaker, ägg m.m. Kanske har vi också en gullig liten lantbutik med våra varor.
 
Nu ska vi drömma lite..
Vad är ditt drömliv.. Om det inte fanns tex ekonomiska eller andra begränsningar.. hur skulle du vilja leva då...
Skulle du vara filmstjärna i Hollywood? Bo på en vingård i Frankrike? Vara astronaut eller ligga på en strand på en söderhavsö och inte göra något alls?

I mitt drömliv skulle jag ha det som jag har det nu, fast utöka ungefär allt.
Ha fler kor. Jag skulle också vilja ha fler hästar (shetlandsponnyer, russ och Nordsvenskar) som jag skulle köra, visa och avla på. Jag hade odlat mer, haft fler höns, utökat bonderiet helt enkelt.. I ett annat liv, ett drömliv där jag hade mer energi, hade jag nog velat ha ett eller två barn.
Eller skulle jag hålla mig på samma nivå fast ha ett arbete på bortaplan ca 50% upptill? Svårt val.

Leva livet med bättre mentalt mående, ungefär 90% mer mental energi och uthållighet än jag har i dag och som icke-sjukpensionär helt enkelt. Pengar är bra men löser långt ifrån allt.
 
Senast ändrad:
Jamen dåså :love: Dotter och allt! Har hon en pappa också som jag måste dela uppmärksamheten med eller? O_o

Äh, 15 millar är väl ingenting! Det fixar vi! :D Vad siktar vi på? Värmdö? Ekerö? Roslagen? Nynäs?
Hon har en pappa men du kanske inte delar. ;) :D Jag tänkte vi kunde leva i en härlig tresamhet :up: Han kommer inte hänga med ponnyn ändå, däremot vill ha nog leka med hunden ibland. :bump:
Mitt hjärta bankar lite extra för roslagen :love:
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 086
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 982
Senast: lingonben
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 949
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 523
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp