Bukefalos 28 år!

Vad är ditt drömliv?

Om jag verkligen fick drömma skulle jag allra helst vilja flyga runt i ett rymdskepp och titta på allting som finns i Universum.

I brist på det så hade jag fortsatt studera saker på den här planeten, och det är väl det jag gör. Så visst lever jag mitt drömliv, det enda som fattas egentligen är väl tid att hinna allting jag vill göra.
 
Mitt drömliv är nog att äga en mysig renoverad stuga på en gård med alla möjliga djur. Skogsmullehästar (jag kan inte ens köra eller rida men jag skulle vilja det), hundar, katter, gotlandsfår, höns och kanske någon fjällko. En fin mysig trädgård som ser lite vildvuxen ut men med många olika plantor med hammock, lusthus och utsikt mot en fin solnedgång. Nära till skog och fina gå- och ridleder. Men ändå nära till stad och affärer, kanske Söderköping eller Örebro.
Skulle gärna kunna tänka mig bo med sällskap, måste dock inte vara en partner utan mera för sällskap.
Antingen skulle jag inte behöva jobba eller ha ett halvtidsjobb som inte ens känns som jobb. Kanske kunna klara mig på mina teckningar helt utan andra jobb.
:love:
Och så önskar jag att jag skulle ha energi till allt detta :rofl:

Och en kock, städerska och alltiallo för andra tråkigare jobb på gården! :rofl:

Tillägg: Glömde en viktig sak - jag skulle vilja slippa alla mina problem med ångest och magen! Allt annat kan jag styrka om det skulle ge mig bara det :D
 
Min dröm är att få köpa loss vårt sommarställe från morbror och renovera och flytta dit permanent. Gärna köpa ett par hektar mark i anslutning till det och kunna vara självförsörjande på kött med får, höns och ev köttkaniner. Rätt självförsörjande på grönsaker med.
Skulle ha betydligt mer ork än nu och orka göra det som behövs med djur, gård och hem varje dag.

I drömmen är jag fortfarande ihop med nuvarande karl och vi har två barn.

Ett par hundar och ett par katter finns också med i drömmen.
Helst obegränsat med pengar såklart, eller i alla fall bra ställt.
Tror sambon och jag skulle drivs varandra till vansinne om vi var tillsammans dygnet om, året om, så drömmer att han har sitt drömjobb (lärare för ungdomar med svårigheter, som aspergers tex) och att jag har kvar mitt yrke men i ännu mindre omfattning. En halv dag en till två gånger i veckan vore lagom.
 
Drömtillvaron, no limits?
  • Liten gård ungefär här i närheten. Stort boningshus i suterräng, av sten och/eller timmer. Bete och skog, avskilt läge, kanske helt nära en sjö. Litet modernt stall med alla faciliteter, och garage/maskinhall. Byggnader med lågt underhållsbehov. Solpaneler och bergvärme, plus modern vedpanna som backup. Flera gästrum och gott om plats för besökande vänner, precis som i mitt förra hus.
  • Alpackor. Absolut alpackor.
  • Och min nuvarande häst, som blir vidunderligt gammal.
  • Två-tre barn, som jag förstås skulle ha behövt få för tio-femton år sedan. Gift med min ex. (Hey - vi drömmer ju... :angel:)
  • Plockar russinen ur kakan jobbmässigt och gör något eller några uppdrag i månaden, för att hålla kompetens och nätverk vid liv. Pro bono ibland, för jag är ekonomiskt oberoende.
  • Äter sunt men gott och rör mig en hel del, reser dit jag vill när jag vill.
  • Rider, kör mc, flyger, fotograferar, spelar musik, skjuter.
  • Håller mig frisk till åtminstone 90+.
 
Skulle köpa ljungheden i sadsjöbacka plus lite mark runt och haft mina hästar där som hade blivit fler och det hade blivit några getter oxå.

Får inte glömma att jag skulle sluta jobba och haft någon som gjorde allt tråkig som städa, fixa med hagar, mm.
 
Jag skulle ha en lyxgård med allt som hör till, samt hästskötare, en beridare och annan personal som sköter gården. Ekonomiskt oberoende och bo längre ner i landet. Sen skulle jag vilja äga en ö på någon solig, varm plats.

Sen skulle jag vilja åka ut i rymden. Jag vill se jorden ur ett annat perspektiv.
 
Jag skulle ha en gård med ca 20 boxar, ridhus, utebana och anställda som sköter både utsläpp/fodringar och sköter underhåll på gården. Jag skulle ha ett hyfsat stort hus så man kan bjuda hem vänner och familj som kan bo kvar några nätter. När jag reser vill jag skicka mina ridhästar till tränarna. Hell.. De kan få vara anställda som beridare/tränare på gården.
Huset vackert inrett med alla de möbler jag vill ha men inte riktigt tycker jag har råd med. Detsamma gäller garderoben. Stor walk in closet med maaaassor av fina och dyra kläder, skor, väskor etc.
Jag vill ha egen massör också! Och fina bilar, pluralis.
 
Jag vill bo i ett hus på landet vid havet och ha en övernattningslägenhet inne i Stockholm. Sen vill jag bara jobba litegrann, knappt halvtid. Äga en ponny tillsammans med min dotter och ha hund.
Helst skulle jag inte behöver fundera på pengar heller. Behöver inte vara stenrik men kunna äta vad jag vill, handla vad jag vill, göra vad jag vill utan att fundera på om man har råd eller inte.
 
Det första jag skulle göra vore att sälja huset i Phuket Town och skaffa ett närmare stranden med en pool så man kunde utnyttja husen där på vintern och vara hemma i sverige på sommaren annars skulle jag nog leva som nu fast inte jobba kanske något lite så man får träffa folk
 
Jag skulle bo i en fin vindsvåning i centrala Stockholm. Ha ett välbetalt jobb jag trivs riktigt jäkla bra med, så bra att jag jobbar för att det är roligt. Jag skulle ha en hund och eventuellt en sambo. Inga barn. Jag skulle unna mig allt det jag inte har råd med idag - resor, shoppa kläder, utemiddagar på fina restauranger, kunna anlita någon som städar lägenheten. Och en massa ompyssling - kunna klippa och färga håret hos frisör regelbundet, fixa naglarna, få pedikyr, massage och åka på spa-helger. Massa sånt!

Det är min dröm Kunna andas ut, känna att pengar inte är något problem. Ha råd att unna mig det extra i vardagen och kunna njuta av mitt liv!
 
Jag vill bo i ett hus på landet vid havet och ha en övernattningslägenhet inne i Stockholm. Sen vill jag bara jobba litegrann, knappt halvtid. Äga en ponny tillsammans med min dotter och ha hund.
Helst skulle jag inte behöver fundera på pengar heller. Behöver inte vara stenrik men kunna äta vad jag vill, handla vad jag vill, göra vad jag vill utan att fundera på om man har råd eller inte.

Ska vi gifta oss? :idea: :D
 
Själv har jag flyttat in på typ Flyinge med mitt privata stuteri. Givetvis är jag ekonomiskt oberoende och har råd att fylla stallen med egna uppfödningar av god kvalitet. Minst en av mina hästar har gått OS. Jag omges i regel av ett par tre pudlar (röda eller svarta), kör Tesla till vardags, är evigt 27 och har familjevapnet på hästbussen. Det finns naturligtvis gamla trotjänare som ser till att det mesta rullar på.

Hmm. Kan jag ha sett för mycket på Downton Abbey?
 
Vad är ditt drömliv.. Om det inte fanns tex ekonomiska eller andra begränsningar.. hur skulle du vilja leva då...
Vilken underbar tanke :).

Jag tar dig på orden gällande "inga begränsningar" och vill ha det såhär:

Jag bor med min man i ett fantastiskt vackert hus med en stor texas porch där vi kan sitta i vår hammock eller gungstol och bara prata och dricka vin. Vår hund ligger bredvid och sover. Och så har vi en fantastisk övernattningslägenhet, stor och vacker som fan, i Stockholm.

Dygnet har 48 timmar istället för 24 så jag hinner jobba MYCKET, mer än heltid, på mitt drömjobb men ändå hinna med en massa annat också. Vi reser så mycket vi vill.

Vi har en varsin Tesla såklart.

Eftersom dygnet har så många timmar hinner jag också umgås med alla mina vänner som i den här drömtillvaron bor supernära mig, allihopa. Vi kan umgås spontant och länge allihop och bara gå hem till varandra när som. Istället för att ha mina bästa vänner utspridda över världen så har jag dem här, hos mig.
Min familj bor också nära. Jag känner mig aldrig ensam

Vi har riktigt bra med pengar så att jag kan slappna av och bara njuta av allt och aldrig oroa mig för något.
 
Jag bor här, alltså där jag bor nu men med mer mark. Jag jobbar och är fullt frisk och slipper mer sorg, sjukdomar och elände omkring mig. Min dotter skulle bo närmare men då krävs det en flytt av större stad men det var ju inga begränsningar som gällde.
 
Grymt! Då har vi redan övernattningslägenheten i centrala Stockholm, hunden och åtminstone en ganska schysst inkomst. Fixar du havsvillan, ponnyn och dottern då? :p

Åh åh! Kan vi ha eget litet stall till ponnyn på tomten också? :love:
Perfekt! :up:
Dottern har jag redan fixat så det är nemas problemas. ;)
Jag jobbar på havsvillan, ska bara få 15 millar först. :D vi kan absolut ha ett litet stall på tomten. :bump:
 
Jag skulle ha det typ som jag har nu men vi skulle redan ha flyttat in i vårt nya hus som vi håller på o bygger, inte ha några bolån och vi skulle båda jobba typ halvtid, ha typ fem gånger så mycket semesterdagar men med samma lön. Jag skulle helt enkelt jobba mindre och va med barnen mer :love: barnen skulle på nåt magiskt sätt aldrig va sjuka heller. Vi skulle tillbringa den lediga tiden hos hästarna och i nya trädgården.
 
Jag skulle göra en zlatan! Jag vet precis vilka dom enda två husen jag någon någonsin vill ha. Bägge ligger otroligt naturskönt men nära bra pendeltåg till Göteborg. Där bor jag, sambon och hunden och två ponny. Eller en ponny och en häst som vännerna kan rida. För att fixa detta behöver vi ha någon som sköter om allt med hus,trädgård och djur. (Med bra lön!)
Sen vill jag ha två små lägenheter i Göteborg med. En åt mig och en åt min hundvakt.
Jag vill ha två diskmaskiner på varje ställe så att jag aldrig behöver flytta saker från diskmaskinen till något skåp. Det är seriöst det mest meningslösa sysslan jag vet.

Jag vill fortfarande jobba typ 3 dagar i veckan. Antingen med det jag gör nu eller något liknade socialt arbete.
Det är jag säker på att sambon vill han med.

Skulle skaffa syrran en större lägenhet. Så att barnen får ett rum var.

Min lön kan jag skänka till välgörenhet.

Jag vill ha en liten halvsktruttig husbil, en sån där liten ombyggd van som jag och sambon kan åka världen runt i på sommaren. Men mest till fjällen.

Jag vill resa mycket, mycket mer.
Jag vill ha så mycket pengar att jag och hunden kan flyga business class trots att han egentligen för stor för att alls få flyga i kupén om jag reser till ställen dit han kan följa med. Tänk att kunna ligga ned och sova på ett flyg! Det känns som höjden av lyx!

Jag skulle kosta på min Volvo 245a bra rostvård och ny klädsel. Den luktar nämligen lite skumt hur mycket jag än vädrar.

Och jag vill lära mig massor av saker.Dyka, jobbrelaterade utbildningar, åka skidor, flyga flygplan osv
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
32 057
Senast: Mineur
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 260
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 144
Senast: lingonben
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
14 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp