Vad är ditt drömliv?

Drömlivet är ungefär som nu fast några år fram i tiden, så egentligen är det ju himla gött! Bor lyckligt gift på en liten gård utanför stan med min ponny som lyxig hobbyhäst, ett par avelsston, några höns och en handfull kor som jag plockar hem från jobbet när de pensioneras. Jobbar kvar på samma gård men lite mindre tid med mer ansvar. Stuga i Italien där jag bor på vintern och proseccoautomat i köket. Min citroen går aldrig sönder, barnet har massor med kompisar och tjatar om att få låna stugan på studenten. :D
 
Skulle också vilja ha en mindre hästgård, med plats för kanske 10-15 hästar. Gärna här i norra Tyskland, kanske mer åt Fehmarn/Östersjön till än i direkt anslutning till Hamburg där jag bor nu. Skulle ha ett gäng egna fjordhästar och några inackorderingar. Stallsysslorna kunde jag väl egentligen sköta själv, men skulle behöva en pålitlig gårdsvakt när vi vill åka på semester. Kanske ha en lägenhet på Fuerteventura så att vi kan kitesurfa i varmt väder emellanåt. Min partner vill jag behålla! Inga barn dock.

Helst skulle boningshuset vara enormt och välplanerat så att mitt kollektiv kan flytta med dit (vilket de givetvis vill, i min fantasi). En stoooor ridbana med tak vill jag ha, och en galoppbana, och en slinga med terränghinder! Och oändligt med ridvägar. En hund eller två vore fint, och ett gäng getter! Potatisland, jordkällare, växthus.

Framför allt skulle jag ha en massa tid. Tid att träna djur, pyssla med trädgård, rita, sy, fotografera. Kanske utbilda mig till hovslagare och jobba deltid med det. Eller foderrådgivare. Eller bedriva boot camp för överviktiga hästar. Aldrig mer skulle jag arbeta i butik, never ever.
 
Hade bott kvar i samma by men köpt en ny tomt och byggt ett passligt hus för mig, min man och sonen. Skulle ha en skock med får, några höns, ankor, hund och en stor trädgård med massa bärbuskar och grönsaksland. Min man skulle få jobba hemma på gården, han älskar alla möjliga projekt. Jag hade kanske jobbat kvar på mitt jobb men gått ner i tid till 50% och endast dagtid. Skulle spendera fritiden med att träna på gym, påta i trädgården, sköta djuren.
Vi hade inte skaffat sommarstuga utan hellre köpt hus i typ Spanien där vi skulle spendera okt-jan då vädret hemma är värst. Skulle såklart ha nån anställd som skötte djuren då. Städerska hade jag också skaffat, åtm nån gång i veckan. Stoort kök och vinkällare hade varit underbart! Och ett lusthus i trädgården där man kunde sitta och prata långt in på natten utan att bli uppäten av mygg:angel:
 
Flytta till LA jobba som fitness modell och ha ett välkänt instakonto, leva på gymmet, ha två hundar, schäfer och en pinne, ha ett fint stall med 2 egna hästar och inhyringar.
Äntligen få göra mina skönhets operationer jag vill ha dp jag kommer vara fullproppad med pengar :D
Ha energi och kunna jogga, kunna göra något. Det skulle vara underbart att bli av med depprissionen och ångesten.
Köpa en stuga vid en ensam sjö djupt inne i en skog med sjö i värmland.

Tyvärr kommer det inte hända men jag kan ju iallafall ha djuren:)
 
Jag är medveten om vad tråden handlar om. Det är ju drömmarna i sig som jag diskuterar, att de är så stora och långt ifrån de flestas verklighet (antar jag). Det känns lite sorgligt på något sätt, men jag är mycket medveten om att det kan ha med min egen tolkning att göra :)
Det är nog din tolkning. Jag har ett bra liv nu. Jag lider mest brist på tid, ork och semesterdagar. Därför blir mitt drömliv av det lyxigare slaget. Typ en hundvakt som gör att jag har tid och ork med både hund och häst.

Hade jag snattar svarat på det här för x antal år sedan hade det varit på nivån "en bostad, varma vinterskor, mat kvar i kylskåpet den 24de i månaden och en resa till Tobago".

Nu har jag allt det där.
 
Skulle bo där jag bor, är egentligen nöjd med lägenheten och behöver inte mer plats för mig, men ev. kanske jag skulle bo större med en extradel som vänner som hälsar på kan bo i men vill egentligen inte bo onödigt stort. Vill ha minst en hund! Det saknar jag mest i mitt liv. Och så vill jag kunna jobba, behöver inte ha världens roligaste jobb men ett jobb jag klarar av utan utmattning och total ångest. Vill inte ha bil av miljöskäl men vore fint att utan problem ha råd att ta taxi när det behövs eller hyra en bil när jag ska lite längre och det är taskig kollektivtrafik. Sen flyger jag inte heller av miljöskäl, men typ var tredje år vore det fint med en längre resa nånstans.

Skulle också vilja ha tid, ork och pengar att lägga på olika miljöprojekt. Och så vill jag att alla sjukdomar man kräks av ska utrotas :angel:. Egentligen har jag väl mitt drömliv om jag bara skulle vara tillräckligt frisk för jobb och om jag hade en hund, jag är inte särskilt intresserad av lyx och är nöjd bara jag får åka skidor och vandra :D.
 
Jag skulle bo i ett litet(!) hus utanför någon halvstor stad, utan störiga grannar och med fantastiska omgivningar för hundpromenader (där de självklart kan och får gå lösa i princip hela tiden). Jag skulle fortsätta vara singel och bo där med ett knippe salukis.

Jag skulle absolut ha ett jobb, men kanske bara jobba 4 timmar per dag och ändå fått löjligt bra betalt. Då skulle jag ha råd med utmärkt kamerautrustning samt en bra dator osv för bildredigering.

Dessutom skulle det finnas garageplats för några bilar. I garaget skulle det stå åtminstone en Lamborghini Aventador. Som hundbil hade jag haft en lite ombyggd BMW av något slag, kombi. Sedan skulle jag gärna ha en Lotus Elise också, för att det är kul med små, snabba bilar.

Alltså du och jag.
Jag skulle också vilja bo i ett litet hus med en knippe hundar och ha en Lotus Elise :love:
 
Det är ju hur snyggt som helst!
Ordning och reda utan rn massa krafs överallt.
Som jag har hos mig och det är ett hem eftersom jag bor där.

Precis, men inte hem för mig. Sådär nästan creepy välstädat och inga spår av mänsklig aktivitet. Det är olika det där, hur man vill ha det.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 091
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 989
Senast: lingonben
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 959
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 543
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp