Bukefalos 28 år!

Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Var ju bara tvungen att kolla igenom mina gamla protokoll...

"Glöm inte halvhalterna o rid hela programmet. Då blir det mycket bättre." Nähä, måste man rida heeela programmet? :p (LB:1, hästen hade gått strålande hela tiden men efter sista galoppen orkade jag inte riktigt, fick ett dumt avbrott och förlorade segern. Hmpf.)

LB:1 på spänd och svår ridskolehäst, mellanskritt på diagonalen: "Mjuk övergång, travar tyvärr i skritten" - Kan man göra båda två samtidigt? :p:rofl:

I samma program fick jag även kommentaren "Fladdrigt" på ett stycke arbetsgalopp :D

Min bästa slutkommentar är nog denna: "Mjuk och trevlig uppvisning. Extra plus för mjuka övergångar och fin längning". :)
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Bästa: "Lugn och prydlig upppvisning på trevlig häst", så det får jag väl vara nöjd med :)

Sämsta: "Trevlig häst med takt, som tyvärr inte klarar av att gå igenom programmet"

Det var snarare så att unghästen vägrade gå förbi en stor illgrön skylt och när jag gick på med skänkeln blev damen sur :p så då var det bara att klamra sig fast i alla resningar och bockserier, men jag red klart programmet i allafall :devil:
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

*kl*

Färskaste sämsta kommentarerna borde väl vara gårdagens "fel galopp" och "omslag" när hästen fattade rätt och galopp och höll den! (Ritten finns på film o vi har kollat många gånger) I nästa program "glöm ej halt" - där var ingen halt i programmet!

Det positiva var väl när det stod "mjukt o trevligt" men med tanke på ovanstående undrar jag dock om det verkligen var oss hon såg! :p
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Vid kommentaren att hästen visade många rörelser fanns en smily-gubbe, så det var bara att skratta åt eländet. Hästen var faktiskt inte klok den dagen.

Jag tror heller inte att domaren menade att vara elak med sina något konstiga kommentarer, man bara undrar hur de tänker och menar.

Givetvis, om det hade kommit rena elakheter hade jag inte tigit stilla.
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

För många år sedan red jag en fd hopphäst i en dressyrtävling. I galopprogrammet stod han mest och studsade på stället och laddade mot stakteten. Fick bla kommentaren ngt pigg för dagen, kommer säkert att bli bättre med åren.
Frågan är ju hur länge vi skulle behövt hålla på, med tanke på att hästen då var 19 år... :D
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Bästa vet jag inte men helt klart roligaste!

Trevlig ritt och grymt snygga knoppar :D:D
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

KL

"Hoppar ut vid K, utesluten"
Kompisens Phaeton x-Napoleon sto bestämde sig för att det hela skulle bli bli mkt roligare om man fick hoppa lite också.
Min kompis var INTE glad. Tog tre dagar innan hon kunde skratta åt det.
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Brukar oftast få något i stil med
"Bra ridet på vacker, spänstig ponny. Ni är ett stiligt ekipage!"

Senaste tävlingen blev kommentaren:
"Trevlig ponny i grunden men vill inte visa upp sig idag - vårkänslor?!" Nej inte vårkänslor, hon är livrädd för läktare och fick panik varje gång vi närmade oss den vilket borde ha synts rätt bra.. Fick sjuor på momenten på andra sidan.. :)
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Blev glad av: Stadig och fin form på taktmässig häst :) LB:3

Blev ledsen av: Först och främst ska du lära hästen att gå på tygeln innan du åker ut med den :( LA:3

Samma domare med ca 8 månaders mellanrum. LB:3 på våren och LA:3 på hösten. Ja, på samma häst...
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

"Bra att du behåller lugnet när hästen inte gör det" - mitt fullblod med bristande erfarenhet och noja över dressyrstaket.

"Din ponny skulle må bra av att banta" kommentar till tidigare ridlärare som satt på häst långt över ponnymåttet.
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Jag fick en underbar kommentar om hästen idag. Det stod "Läcker häst med stor kapacitet". Inte lika positiva kommentarer om min ridning :p men ändå nöjd.
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Typ samma för mej....

Av en och samma domare:

" Härlig häst med utstrålning "
och vid en annan tävling:
" Flott häst "

Men jag däremot fick inget beröm...
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

---
Förra helgens debut bjöd inte på några hisnande beröm för varken mig eller häst, men tyckte ändå att "Inte så tokigt då och då, men pållen ännu ngt osäker och ej riktig eftergiven. Men det kommer." var väldigt trevligt! Det var första gången inne på en bana och han skötte sig exeplariskt, även om han var något konfunderad och jag tabbade mig på några småpunkter.. :)
 
Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

hmm kan inte komma på nån bästa sådär ;D haha.

Men min sämsta: "Ingen effekt av hjälper vid problem" HAHAH, fick inte stopp på hästen efter mellangaloppen på diagonalen och var på väg ut ur bananan, räddade det dock med ett galoppombyte och helomvändning i hörnan och fortsatte i galopp (i travdelen) :angel:
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 623
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 865
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 345
Senast: ameo
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 409
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp