Vad är rätt?

TheRedLightning

Trådstartare
Jag hamnade i en situationen igår där jag inte riktigt vet vad som var rätt och tänkte det skulle vara intressant att få lite objektiv hjälp från er här. :)

Det hela började med ett vanligt samtal, varav den andre plötsligt säger något kryptiskt, som den inte vill vidareutveckla eller berätta.
Jag frågade varför den då ens sa något, om den nu inte vill berätta.
Fick bara till svar att den diskussionen ville personen inte ha med mig.

Så nu funderar jag på vad som är rätt i diskussionen eller om jag gjorde fel?
 
Jag hamnade i en situationen igår där jag inte riktigt vet vad som var rätt och tänkte det skulle vara intressant att få lite objektiv hjälp från er här. :)

Det hela började med ett vanligt samtal, varav den andre plötsligt säger något kryptiskt, som den inte vill vidareutveckla eller berätta.
Jag frågade varför den då ens sa något, om den nu inte vill berätta.
Fick bara till svar att den diskussionen ville personen inte ha med mig.

Så nu funderar jag på vad som är rätt i diskussionen eller om jag gjorde fel?
Släpp det.
Om personen inte vill berätta så är det så.
Och det låter inte sunt att du går runt och funderar på om du gjorde fel
 
Släpp det.
Om personen inte vill berätta så är det så.
Och det låter inte sunt att du går runt och funderar på om du gjorde fel
Det kanske det inte är, men jag vill inte hamna i den sitsen igen. Det är inte det att personen inte ville berätta som är det som får mig att fundera, mer min fråga och svaret på den, som fick mig att börja undra om jag sagt något fel.
 
Det kanske det inte är, men jag vill inte hamna i den sitsen igen. Det är inte det att personen inte ville berätta som är det som får mig att fundera, mer min fråga och svaret på den, som fick mig att börja undra om jag sagt något fel.
Det är nog omöjligt att svara på för oss.
Det finns inga rätt eller fel när det handlar om människor,
Tyvärr. Det hade varit lättare om detc fanns en instruktionsbok.
 
Vad som är fel och vad som är rätt i detta fall är ytterst subjektivt. Omöjligt att svara på och onödigt att fundera på.
Släpp det! Det är också mitt råd.
 
Det är nog omöjligt att svara på för oss.
Det finns inga rätt eller fel när det handlar om människor,
Tyvärr. Det hade varit lättare om detc fanns en instruktionsbok.
Du har nog rätt, hade nog behövt en intstruktionsbok, så hade jag inte börjat fundera och undra så mycket kanske.
 
En sån människa förtjänar inte att påverka dig och ditt liv så.
Sträck på dig, om konversationen är skriven så radera den, annars finns den ju där att "älta" och fastna i igen.
Verkar vara en tämligen omogen person, du förtjänar bättre:heart
 
Oh, nu kom jag på en annan sak, bara lite så här appropå. Vad innebär älta för er?
Hur många gånger säger man samma sak innan det blir älta?
För mig är det t ex inte att älta om man tar upp samma sak två gånger och sen släpper det, men det verkar som det finns dom som tycker det. Så blev nyfiken på hur ni ser på det?
 
Låter som en IRL-version av en attentionwhore på facebook som skriver kryptiska statusar och aldrig vill utveckla de. Så ja jag (som förvisso är ganska socialt inkompetent men whatever) tycker frågan är berättigad. Jag tycker även att mänskan som är kryptisk verkar vara skitlöjlig och hade förmodligen sagt det också :angel:
 
Jag hamnade i en situationen igår där jag inte riktigt vet vad som var rätt och tänkte det skulle vara intressant att få lite objektiv hjälp från er här. :)

Det hela började med ett vanligt samtal, varav den andre plötsligt säger något kryptiskt, som den inte vill vidareutveckla eller berätta.
Jag frågade varför den då ens sa något, om den nu inte vill berätta.
Fick bara till svar att den diskussionen ville personen inte ha med mig.

Så nu funderar jag på vad som är rätt i diskussionen eller om jag gjorde fel?

Du gjorde inget fel alls. Vill inte personen närmare diskutera något som denne själv tar upp så gör ju personen bäst i att inte ta upp det.
 
Jag hamnade i en situationen igår där jag inte riktigt vet vad som var rätt och tänkte det skulle vara intressant att få lite objektiv hjälp från er här. :)

Det hela började med ett vanligt samtal, varav den andre plötsligt säger något kryptiskt, som den inte vill vidareutveckla eller berätta.
Jag frågade varför den då ens sa något, om den nu inte vill berätta.
Fick bara till svar att den diskussionen ville personen inte ha med mig.

Så nu funderar jag på vad som är rätt i diskussionen eller om jag gjorde fel?
Människor är inte maskiner och det finns inga facit. Att acceptera det tror jag skulle göra massor för ditt mående.

Ibland går munnen på oss och jag tror att ytterligt få av oss väger våra ord på guldvåg innan de kommer ut ut munnen. Jag själv kan pladdra iväg saker som jag inte alls tänkt säga. Det bara hände liksom....

Du gjorde inget fel. Personen du talade med gjorde inget fel. Det var bara sådär det blev.

Ägna din energi på annat som är positivt istället.
T.ex. den värme du mötte på jobbet när du visade att du var ledsen. Vila i den omtanken istället!
 
Jag är så imponerad av alla er som verkar vara så starka och säkra när det kommer till diskussioner. Så jag hoppas jag en dag förhoppningsvis kan bli som er. :heart
 
Jag är så imponerad av alla er som verkar vara så starka och säkra när det kommer till diskussioner. Så jag hoppas jag en dag förhoppningsvis kan bli som er. :heart
Fast egentligen kanske du är mest framgångsrik och duktig av oss alla:p:p . I skrift blir formuleringar " tydligare". Ofta om en skrivit så kanse en inte vill ha för mycket diskussion om att en skriver otydligt och formulerar sig gärna lite kortfattat på en relativt kortfattad och tydlig fråga. Hänger du med, hur jag tänker?

Det är väl inte en gång en har gått ifrån en diskussion och kommit på vad en borde sagt för tjugo minuter sen eller flera dagar. Att vara både text och verbal ekvilibristisk är inte för alla utan väldigt få förunnat, Jonas Gardell är väl en :) av dessa få.

När det kommer upp en fundering och den hamnar som diskussion så kan känslorna styra den som skriver formuleringen däremot styr inte känslor de som svarar på TS . På så sätt blir det en winwin situation och TS ska inte känna sig förminskad eller tro att någon annan löser sina livssituationer, det ärförmodlingen inte sant.

För övrigt tycker jag att det är lite härskarteknik över det hela, personen vill styra dig och förminska dig så att du vet att hen har någon intressant information men du är inte värd att ta del av den just nu. Släpp det, är det viktigt får du veta det i ett senare skede och är det oviktigt så är personen en asshole som vill känna sig förmer.
 
Jag hamnade i en situationen igår där jag inte riktigt vet vad som var rätt och tänkte det skulle vara intressant att få lite objektiv hjälp från er här. :)

Det hela började med ett vanligt samtal, varav den andre plötsligt säger något kryptiskt, som den inte vill vidareutveckla eller berätta.
Jag frågade varför den då ens sa något, om den nu inte vill berätta.
Fick bara till svar att den diskussionen ville personen inte ha med mig.

Så nu funderar jag på vad som är rätt i diskussionen eller om jag gjorde fel?

Du tänker nog lite för mycket här.

Vi har mkt hemligheter på mitt jobb och jag umgås även mycket med folk från konkurrerande företag vilket gör att ibland kan det bli lite kryptiskt. Man får lära sig o släppa på det eftersom man kommer få reda på det förr eller senare.
 
Jag hamnade i en situationen igår där jag inte riktigt vet vad som var rätt och tänkte det skulle vara intressant att få lite objektiv hjälp från er här. :)

Det hela började med ett vanligt samtal, varav den andre plötsligt säger något kryptiskt, som den inte vill vidareutveckla eller berätta.
Jag frågade varför den då ens sa något, om den nu inte vill berätta.
Fick bara till svar att den diskussionen ville personen inte ha med mig.

Så nu funderar jag på vad som är rätt i diskussionen eller om jag gjorde fel?
Det finns personer som gör precis så, med flit. De får ett litet övertag, vill att du ska fråga, böna och be men kommer aldrig att berätta. En HEMLIGHET! Usch vad irriterande och larvigt. "Hemligheten" är förmodligen, sen, inget speciellt alls. Släpp det. Då har personen ingen makt över dig längre. Tji fick hen!
 
Det finns personer som gör precis så, med flit. De får ett litet övertag, vill att du ska fråga, böna och be men kommer aldrig att berätta. En HEMLIGHET! Usch vad irriterande och larvigt. "Hemligheten" är förmodligen, sen, inget speciellt alls. Släpp det. Då har personen ingen makt över dig längre. Tji fick hen!
Det behöver ju inte vara fullt så dramatiskt. Det kan även vara så enkelt att personen höll på att försäga sig om något hen inte skulle säga och försökt ta sig ur.
Tex något på jobbet eller ett förtroende som inte får föras vidare.
 
Jag är så imponerad av alla er som verkar vara så starka och säkra när det kommer till diskussioner. Så jag hoppas jag en dag förhoppningsvis kan bli som er. :heart
Du måste helt enkelt släppa då du börjar tvinna runt analyser av folks beteende i ditt huvud. Det går inte att förstå alla människor. Man behöver inte vara säker, man kan bara strunta i att analysera.

Förlåt om jag frågar nu, men upplever du att ditt mående har dippat? För ett tag sedan upplevde jag dig som trygg och självsäker, har något gjort dig ledsen?
 
Det behöver ju inte vara fullt så dramatiskt. Det kan även vara så enkelt att personen höll på att försäga sig om något hen inte skulle säga och försökt ta sig ur.
Tex något på jobbet eller ett förtroende som inte får föras vidare.
Visst kan det vara så, men då är det inte heller svårt att motivera varför man ändrade sig och inte vill berätta. Det som ts skriver känns faktiskt lite löjligt sätt att bemöta det från personens sida och något folk ägnade sig åt i grundskolan typ för att stänga ute folk. Men även om det är befogat att undra som ts, så gör man nog bäst i att släppa det hela.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 775
Senast: Stefffie
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 488
Senast: Gunnar
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 612
Senast: verser
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 075
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp