Vad är svårt med att gå ner i vikt? (affärsidé)

Sv: Vad är svårt med att gå ner i vikt? (affärsidé)

Nä ok då behöver du något du kan ha i fickan.
Skulle det funka tror du med något sockerfritt som höjer blodsockret långsamt och inte fullt så våldsamt? Så att du slipper dippen efteråt menar jag och kan hålla det på en mer jämn nivå.
När jag märker att jag blir seg och konstig och all energi runnit ut, och jag inte kan förstå varför (det gör man ju aldrig först) och hjärnan slutat fungera, då försöker jag komma ihåg att äta ett eller två (gärna grova) kex som jag alltid har med mig.
Folk brukar undra varför jag har proviant i väskan, men det är en livsnödvändighet.
 
Sv: Vad är svårt med att gå ner i vikt? (affärsidé)

Aldrig provat men helt klart värt ett försök. Är jag hemma brukar jag oftast ha något mera vettigt tillgängligt än socker. Typ lite ost eller nåt.
 
Sv: Vad är svårt med att gå ner i vikt? (affärsidé)

kl

Idag hade vi företagsekonomi igen i skolan och skulle berätta vad vi hade för litet frö som vi ville arbeta vidare med. För min del blev det efter era tips här att jag ska använda mig av idén med dubbla kaloriberäknade matlådor, en till lunch och en till middag.
Tack alla för era svar och tips!

Nu, ifall någon orkar och vill tipsa mig ännu lite mer skulle jag gärna ta emot tips på namn o logotyp. =)
Jag tänkte mig namnet Din favoritkalori, eftersom måltiderna är kcal-beräknade och att de ska vara goda, man ska få önska lite sån mat man vill ha o så, så det blir sånt man tycker och gott, och så visa på det här att kalorier inte är en fiende, utan att man kan äta det man tycker om.
Sen loggan, jag tänkte att den ska ju visa att det handlar om matlådor och att de körs ut, att det är enkelt... hmm.. tips?

//r
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 489
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 852
Senast: Snowball
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp