Vad äter du till frukost?

Jag utgår också från 10 dl havregryn eller dinkelflingor (alltid saltå kvarns, överlägset godast) och kompletterar med 1-1,5 dl var av nötter/mandel, linfrö, solrosfrön, pumpakärnor och kokosflingor samt 0,5 dl socker. Blandar i 1 dl vatten och 3 msk solrosolja. Blandar i russin efter att muslin rostats och svalnat.

Det blir nog dyrare än köpt müsli men sååå mycket godare.
Den billiga müslin innehåller nog ingenting som är svenskt, den man gör själv kan man styra lite över
 
@athena_arabians och alla andra som har svårt att äta på morgonen: Nu har ni säkert redan fått 34 olika tips i livet, men jag ville bara inflika att jag också hade supersvårt att äta på morgonen innan. Sedan fick jag tipset av en dietist att dricka lite juice eller äta typ några äpplebitar det första jag gjorde, för att kicka igång blodsockret liksom. Och hjälp vilken skillnad! Numera är jag nästintill mästare på det här med frukost :)

Jag har testat det men det hjälper inte :) jag är ingen frukostmänniska helt enkelt :D

Med det sagt, jag mår verkligen inte illa av att göra något innan jag äter "frukost" så jag tänker att så länge det funkar är allt bra.
 
Den billiga müslin innehåller nog ingenting som är svenskt, den man gör själv kan man styra lite över
Det beror naturligtvis på vad man menar med billig müsli, men visst ägs väl AXA, som gör mycket ganska billig müsli av Lantmännen? Borde inte de vilja använda sina delägares/medlemmars produkter?

Jag vet alltså inte, utan tror - det kanske är naivt av mig?

OT:
Till följd av brist i skafferiet och inspirerad av Full English-tråden har jag idag ätit stekta ägg och dito körsbärstomater till frukost. Ingen Full English, kanske, men tillgången på black pudding och vita bönor i tomatsås var skral. En banan och massor av kaffe som dessert.
 
@Kethets några gånger har jag också gjort en lyxigare granola med rostad vit choklad, pekannötter och torkade blåbär (recept från bloggen made by Mary), den är otroligt god! Tyvärr är den så god att den tar slut innan jag hinner säga kaksmulor.
 
Ni som äter fil eller yoghurt till frukost, hur länge räcker ett paket?
Köper vi yoghurt är det slut på max 2 dgr, hinner knappt hem så är det slut :D
Jag är glad om jag hinner få något av det innan ungarna tagit allt haha
 
Ni som äter fil eller yoghurt till frukost, hur länge räcker ett paket?
Köper vi yoghurt är det slut på max 2 dgr, hinner knappt hem så är det slut :D
Jag är glad om jag hinner få något av det innan ungarna tagit allt haha
Det beror ju på hur stort hushållet är. Jag, som bor ensam gör, om jag bara har den till frukost och inte i matlagningen och äter yoghurt varje dag, av med en liter yoghurt på fem-sex dagar.
 
Jag tror jag vinner... Jag dricker ett glas cola på morgonen, på stående fot medan jag sminkar mig. Har gått över till cola zero nu efter min höst utan häst då jag har tröstätit choklad hela kvällarna. :o

Jag kan omöjligt äta något på morgonen när jag ska till jobbet. (Ska jag till stallet går det bättre, men då äter jag i bilen). Sen äter jag frukost på jobbet, förut kunde man köpa där, nu tar jag med mig en ostmacka och en clementin/banan hemifrån.
Pssshhhh. I morse bestod min frukost av en kexchoklad och en Ronin blueberry energidryck.

Jag begriper mig inte på folk som äter samma frukost dag efter dag, år ut och år in? Hur kan en liksom inte bli trött på det en äter efter tre dagar av samma? oooobegripligt för mig.

Perioder av mitt liv när min mage gör revolt, försöker jag äta a-fil med chia och pumpafrön, eller om jag känner mig snuskigt rik - pauluns granola med hallon och kakao. Eller vid fattigare dagar av mitt liv - havregrynsgröt med chia och rivet äpple och kanel.

Ofta kan jag faktiskt börja dagen med mat. Ja, just det - mat. Antingen gårdagens rester, eller så lagar jag mat. Det kan bli kokt potatis, sås och fetaostbiff till frukost om jag är sugen på det - det händer. Häromdagen åt jag grillad halloumi, inlagd rödlök och sallad på granatäpple, rostad blomkål, spenat och riven rödkål. Mums.

Samvetslösa dagar i tidsbrist - då tar jag vad som kan rafsas fram och ätas på stående fot. Som kexchoklad och energidryck typ.
 
Äter oftast ingen frukost, men om jag gör det blir det ett rostebröd med smör och ost samt ett glas mjölk alt. en liten skål havrekuddar och vaniljyogurt.
 
Skulle absolut kunna äta riktig mat till frukost -på helger. Första vakna timmen får jag bara ner flytande föda = begränsad till yoghurt eller smoothies. Andra vakna timmen har man ju redan hunnit till jobbet på vardagar.
 
Jag äter oftast rostat bröd med marmelad och kaffe. Ibland kan det även bli yoghurt med hemgjord granola på havregryn, pumpakärnor, russin och kokosflingor.

Idag blev det faktiskt avokado på rågkuse, kaffe och ett glas grapefruktjuice. Ett ägg hade varit gott till, men det är så drygt att vänta på att det ska bli färdigkokt. Jag älskar rågkusar, men tyvärr är min mage lite känslig för råg.
 
Det beror ju på hur stort hushållet är. Jag, som bor ensam gör, om jag bara har den till frukost och inte i matlagningen och äter yoghurt varje dag, av med en liter yoghurt på fem-sex dagar.
Vi är tre personer och alla tre älskar yoghurt :D
Känns dock rätt okenomiskt att köpa det när det tar slut så fort så vi har det sällan hemma. Men idag tror jag faktiskt vi ska köpa lite.

Idag bestod min avancerade frukost av en drickkvarg med smak av jordgubb och granatäpple :p
Har en kexchoklad i fickan också som jag inte ätit än
 

Liknande trådar

Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Kaching
·
Kropp & Själ Jag har sån fruktansvärd magkatarr/skov av IBS nu så jag behöver Bukes samlade tips. Lider av IBS och reflux, men nu även gastrit. I...
2
Svar
31
· Visningar
1 848
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ För att göra en lång historia kort så har jag under de senaste åren haft en del problem med min mage, periodvis riktigt mycket. Jag har...
Svar
4
· Visningar
729
  • Artikel
Dagbok Eller Deppmaten. Ja ni hör, jag har förmodligen förläst mig på flåshurtig populärvetenskap men jag har heller inget att förlora. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Brassneck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp