Vad äter ni till pulled pork?

tott

Trådstartare
Tänkte premiärlaga pulled pork i helgen. Googlar på recept, men hittar inte riktigt "de perfekta" tillbehören. Hjälp mig! Hur, och tillsammans med vad, äter ni pulled pork?
 
Snabbinlagd rödlök är jättegott till! Brukar även ha avokado, körsbärstomater och stekta/grillade champinjoner.
Vi brukar äta detta ihop med fofo men det är kanske lite knepigt om man inte är van ^^ Tror nog att couscous är gott till. Eller bakad potatis?
 
Här har jag kört det både i stället för hamburgaren, i stället för tacofärs i tortillabröden och med hemgjord potatissallad. Min åsikt är väl att det går till nästan allt där man serverar lite mer kryddigt kött till.
 
Vi har ätit med sallad och ris och en mild sås som balanserar upp BBQ-såsen i köttet. Det tyckte jag var jättegott :)
Hos mamma har hon serverat med pitabröd och sallad. På jobbet har jag fått det med pitabröd, sallad och coleslaw.
Man kan nog göra lite hur som!
 
Brukar göra en coleslaw och pickla rödlök till, ibland kör vi ner alltihop i ett tortillabröd. Gärna någon bbqsås eller kryddig sås till.
 
Brukar ha pita- eller hamburgerbröd till. Ibland äter vi det med potatismos, ungefär som med skav :)
 
Jag förstår inte frågan riktigt, det är som att fråga "vad äter ni till kött?" Pulled pork kan ju smaka väldigt olika beroende på tillagning och smaksättning. Pratar vi carnitas så är det ju mer texmex vilket jag tycker passar bra som alternativ till köttfärs och tortillas i olika former medan barbecuekryddad pulled pork passar bättre till kanske potatisbaserade rätter, friterad potatis, eller sötpotatis, potatisgratäng eller tja...jag använder tex barbecuemarinad till långkokt kött som jag äter till ris eller couscous, grönkål, majs, syltlök, creme fraishe, tomater etc tex.
 
Tänkte premiärlaga pulled pork i helgen. Googlar på recept, men hittar inte riktigt "de perfekta" tillbehören. Hjälp mig! Hur, och tillsammans med vad, äter ni pulled pork?

Jag lägger det i bröd (hamburgerbröd eller pitabröd) tillsammans med tomater och majs.

Eller gör quesadillas med ost och tomater.

Majssalsa är gott till också - blanda majs (helst färsk, skär av kornen från färska kolvar och stek, eller, ännu bättre, grilla kolvarna hela och skär av kornen) tillsammans med tärnad urkärnad tomat och finhackad rödlök. Grill ner koriander och blanda med limesaft, lite salt och en nypa farinsocker.

Eller med sötpotatis-fries och en variant på en rätt jag åt på en restaurang i USA som jag gillar: woka färsk mangold (de hade collard greens, men det har jag aldrig sett i Sverige) hastigt på hög värme i lite olja. Den ska inte vara genomstekt. Krydda med cajunkrydda och häll på tunn grädde. Blanda i en aning gumbo filé (malda sassafrassblad) och tärnad, urkärnad tomat. Koka upp hastigt. Servera.
 
Vi har antingen kokt potatis eller potatismos till.
Låter gott att ha istället för köttfärs i tacos, måste prova!
 
Surdegsbröd, gärna picklad rödlök, gärna olika former av kål (svartkålschips, kryddig cole slaw-ish el dyl).

Surdegsbröd har jag aldrig tänkt på, men det låter ju som att det skulle sitta som en smäck! Typ fazers rallarhalvor eller liknande då?

På tal om svartkål, vad gör man med den egentligen? Tycker mest den blir seg och svårtuggad när jag har lagat den, som att äta gräs eller löv. Jag har då blandat den i en wok eller liknande, och stekt ganska snabbt.
 
Surdegsbröd har jag aldrig tänkt på, men det låter ju som att det skulle sitta som en smäck! Typ fazers rallarhalvor eller liknande då?

På tal om svartkål, vad gör man med den egentligen? Tycker mest den blir seg och svårtuggad när jag har lagat den, som att äta gräs eller löv. Jag har då blandat den i en wok eller liknande, och stekt ganska snabbt.
Rallarhalvorna har jag inte koll på, men något någorlunda mjukt, halvgrovt surdegsbröd (inte som typ finska nästan svarta bröd, för det är så svårt att äta väluppfostrat om man tänker sig att man ska ha en massa pulled pork och annat på). Sen äter jag med kniv och gaffel snarare än med händerna.

Jag rostar gärna svartkålen i ugnen en stund. För seriösa svartkålschips ska den väl penslas med olja/smör, men jag droppar mest på lite och rör runt. Flingsalt - för att det blir snyggare och så gillar jag att få saltsensationerna lite då och då medan jag äter. Sen kan man ju krydda som man vill.

Men det kan ju vara så enkelt som att du inte tycker om det? Jag tänker att jag skulle kunna beskriva smaken ungefär som du gör det, fast i gladare tonfall, om du förstår hur jag menar.
 
Jag köper dom som är hela bitar o lägger i ugnsform, fyller på med lök, tomater o svamp osv o sen in i ugnen med alltihopa.
 
Jag förstår inte frågan riktigt, det är som att fråga "vad äter ni till kött?" Pulled pork kan ju smaka väldigt olika beroende på tillagning och smaksättning. Pratar vi carnitas så är det ju mer texmex vilket jag tycker passar bra som alternativ till köttfärs och tortillas i olika former medan barbecuekryddad pulled pork passar bättre till kanske potatisbaserade rätter, friterad potatis, eller sötpotatis, potatisgratäng eller tja...jag använder tex barbecuemarinad till långkokt kött som jag äter till ris eller couscous, grönkål, majs, syltlök, creme fraishe, tomater etc tex.
Uppenbart så förstod du nog frågan eftersom du gav ett uttömmande svar. Tack!

Grillat, t.ex, smakar också olika olika beroende på vad man grillar, marinad osv, men nog kan man få en massa bra tips på frågan "Vad äter ni till grillat?" ändå :) :up:
 

Liknande trådar

Mat Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra? Själv har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 640
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
697
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
626
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp