Vänta vänta vänta. Man kan alltså streama dessa på tv:n jag behöver faktiskt inte koppla in antensladden. Vilket jag inte gjort då jag vägrar ha sladdar på golvet man kan gå på. *facepalm*.Svt och fyran kan du streama gratis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vänta vänta vänta. Man kan alltså streama dessa på tv:n jag behöver faktiskt inte koppla in antensladden. Vilket jag inte gjort då jag vägrar ha sladdar på golvet man kan gå på. *facepalm*.Svt och fyran kan du streama gratis.
Deras enda unika värde låg i distributionen över marknätet. När de tog bort det och istället konkurrerar med alla streamingtjänster i världen så blev värdet närapå noll att betala dem varje månad.Fick de fnatt? Berätta mer. Vet bara att vår box -från Telia iofs, plötsligt bara verkligen var ännu sämre än tidigare och försökte se ut som en icke fungerande smart TV, erbjöd mängder av oönskad TV som inte gick att se.
Gick inte ens att sätta på ettan och tvåan hyggligt pålitligt (dvs tog minst 5 minuter och 50/50 om det alls gick). Så vi köpte Smart TVoch det var bättre än jag trodde.
Den är nästan lika bra och välfungerande som en TV från 80-talet med en fjärrkontroll, nästan...
(fördel dock att man kan använda Youtubeoch se stickvideos, mmm. Vilket jag iofs kunde på den gamla via Cromecast ända tills Crome förstörde Cromecast och gjorde ngt slags värdelös sörja av den.)
Så jag har börjat kunna se nyheterna igen
(ett tag antar jag tills den enshittar smartTVn.)
Kolla med föreningen då först. De brukar ha digitala markkanalerna som basutbud i sina brf.Jag bor i en HSB lägenhet.
Vänta vänta vänta. Man kan alltså streama dessa på tv:n jag behöver faktiskt inte koppla in antensladden. Vilket jag inte gjort då jag vägrar ha sladdar på golvet man kan gå på. *facepalm*.
Jag har en vanlig router, den känner jag igen. Sen har jag den som är på bilden.
Jag har dragit mig för att ens börja försöka med detta projekt. Anade att det var krångligt. Nu tittar jag bara på lite filmer då och då på Youtube. På telefonen.
Jag har något kanalpaket från Telia. Och utöver det en hel bunt olika streamingtjänster. Plus ett svindyrt sportpaket. Min tv-räkning bidrar till att Telias chefer kan köra Mercedes.
Men... varför??
Det är väl verkligen först när man börjar snacka sportabonnemang som vi börjar prata rejäla pengar? De flesta andra typ streamingtjänster landar runt ett par hundralappar/månad max, eller är mitt perspektiv tokigt?
Nu tänker jag bara streamingtjänster som motsats eftersom jag inte har någon aning om andra abonnemang vare sig här eller hemma, och sådana kan man ju hoppa på och av efter behag. De flesta jag känner som ens har en TV-tjänst håller sig till samma och skiftar sedan streamingtjänster och det är inte särskilt dyrt. Om man inte köper typ hockeymatcher och sådant, då jävlar! Och det går nog inte teckna billigt oavsett hur, var eller när menar jagPer tjänst, så det blir ju en hel del om man vill ha flera.
Jag som knappt har tvn igång under sommarhalvåret brukar bara ha en betaltjänst åt gången och växlar sen (eftersom jag, i motsats till @athena_arabians inte var smart och tecknade när det var riktigt billigt).
Nu tänker jag bara streamingtjänster som motsats eftersom jag inte har någon aning om andra abonnemang vare sig här eller hemma, och sådana kan man ju hoppa på och av efter behag. De flesta jag känner som ens har en TV-tjänst håller sig till samma och skiftar sedan streamingtjänster och det är inte särskilt dyrt. Om man inte köper typ hockeymatcher och sådant, då jävlar! Och det går nog inte teckna billigt oavsett hur, var eller när menar jag![]()
Fast ofta får man väl då ett jätteutbud? Sedan är det förstås surt att serien man verkligen vill se inte finns tillgänglig just där och då får man köpa till en månad på streamingtjänst - förut kunde man räkna med att kunna se det mesta på ett abonnemang.Jag tycker att de 250-550:- som de vanliga abonnemangen kostar om man vill ha varierande antal "tv-kanaler" är mycket pengar för en grej som tv.Sporten är helt sjukt att folk ens är beredda att betala.
![]()
Precis. Det är väl ett personligt val - som med allt annat - om man vill lägga pengar på TV. Jag tittar trots allt inte jättemycket, och inte varje dag. Så egentligen skulle jag nog kunna avsluta Telia-paketet och bara streama TV4 och SVTPlay, men ibland finns det något på någon annan kanal också som jag vill titta på så jag låter det vara så länge.Varför inte? Det är ett intresse och tidsfördriv för många att titta på serier/film/sport.
Jag har också en gammal chromecast och är lycklig så länge den håller så jag slipper lägga pengar på något som jag inte vill ha!!Per tjänst, så det blir ju en hel del om man vill ha flera.
Jag som knappt har tvn igång under sommarhalvåret brukar bara ha en betaltjänst åt gången och växlar sen (eftersom jag, i motsats till @athena_arabians inte var smart och tecknade när det var riktigt billigt).
Har en chromecast av äldre modell eftersom jag har gammal tv och ser absolut noll rimlighet i att byta ut något som funkar. Vill inte ha för mycket "smarta hem"-prylar från olika håll pga den usla nätsäkerheten många av dem har, men chrome-casten är så dum att den är svår att hacka någon genom.![]()
För att vi ser massor av serier och filmer. Sonen följer både Champions league och Premiere league. Vi vill ha tillgång till allt från Aktuellt till Al Jazeera.Men... varför??
Det är väl verkligen först när man börjar snacka sportabonnemang som vi börjar prata rejäla pengar? De flesta andra typ streamingtjänster landar runt ett par hundralappar/månad max, eller är mitt perspektiv tokigt?
Jo, sport är dyrt. Och jag har gjort som du och tagit bort reklamen. Men från HBO.Sportabonnemangen är galet dyra. "Vanliga" streamingtjänster kostar väl strax över hundringen styck (vissa finns ju i olika varianter med flera användare osv). Jag betalar också extra för att slippa reklam på Prime eftersom jag hatar reklam. I mina ögon är det värt de pengarna.