Vad betalar du för tv kanaler?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare alazzi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 80
  • Visningar Visningar 1 794

Bukefalos 30 år!

Här ingår det en tv-box i hyran med de "vanliga" kanalerna, har den nerpackad i en låda 😆
Har smart-tv med appar och steamar det jag vill se, svt play har massor och är gratis.
Srn snyltar jag på andras streamingtjänster, prime, disney + mfl. Kollar dock väldigt lite på tv.

Jag har ett gäng kanaler gratis via hyresvärdens "multimediabox", men jag använder inte det för att det drar bandbredd från internet även när man inte tittar. Streamar via SVT play och TV4 play gratis, ibland har jag någon betaltjänst för att titta serier om jag vill se något speciellt ett tag. Film via Draken (kostar någon hundring i månaden, brukar bara ha abonnemang under några månader på vintern) eller cineasterna.

Har en gammal TV och chromecast som jag streamar till.

Nästa dumma fråga (aj, slå mig inte) är prylen på bilden en box trots att den inte har den formen?

Bifogade filer

• 20260729_154102.webp
    20260729_154102.webp
    96,4 KB · Visningar: 83
Har inte vanlig TV. Streamar det jag vill se gratis via datorn. Firefox + uBlock Origin, VPN om man vill se regionlåst innehåll.

Betalade för streamingtjänster i många år, men använder numera min konsumentmakt och ger inte pengar till amazon/hbo/netflix/spotify längre. Betalar bara för saker jag faktiskt kan köpa och får behålla.

Tittar på TV en timme i veckan, i snitt.

Bor du i brf? Kolla med dem i så fall.
De har ofta ett standardutbud som ingår i hyran, brukar vara svt samt tv4, kanal5 och några av kanal 6-12 typ.
Borde bara vara att ansluta tv till antenuttag och göra en kanalsökning.

Du borde ha en fördelare någonstans, min ser ut så här.
Boxen ska ha en egen utgång, routern en annan.
De kan se lite olika ut

Bifogade filer

• IMG_20260827_092017.webp
    IMG_20260827_092017.webp
    29,2 KB · Visningar: 30
Jag betalar 149 kr/mån men det är ett nykundserbjudande och det är ungefär det jag är villig att betala. Ordinarie ligger på det dubbla? Då struntade jag i det och streamade istället. Problemet med det är att man måste bestämma vad man vill se. Mitt TV-tittande är mer slötittande eller bakgrundsljud så att ga kanaler passar mig bättre.

Inget.
Jag kör bara fri streaming från SVT, TV4 och Pluto-TV.
Är det något särskilt som jag vill se så köper jag bara det.

Jag har en vanlig router, den känner jag igen. Sen har jag den som är på bilden.

Jag har dragit mig för att ens börja försöka med detta projekt. Anade att det var krångligt. Nu tittar jag bara på lite filmer då och då på Youtube. På telefonen.

Bifogade filer

• 20260827_124946.webp
    20260827_124946.webp
    52,8 KB · Visningar: 33
Bredbandet från Telia kostar 229:- i månaden. Sen kostar tv kanalerna rätt ordentligt. Om jag ska ha alla betalkanaler drar det iväg. Funderar på vilka kanaler det är värt att ha.
Vi har ettan och tvåan tror jag (och några som verkar ha kommit med smartTVn men som jag inte tittat på) det känns lagom :)

(Vi har annars HBO osv som väl inte är kanaler på det viset)

Slutade med linjär-tv när Boxer fick fnatt och trodde att de kunde konkurrera med streaming och dödade marknätet.

Har SVT1 och SVT2 och det är gött med text-TV.

Annars är det playtjänster som gäller.
Fick de fnatt? Berätta mer. Vet bara att vår box -från Telia iofs, plötsligt bara verkligen var ännu sämre än tidigare och försökte se ut som en icke fungerande smart TV, erbjöd mängder av oönskad TV som inte gick att se.

Gick inte ens att sätta på ettan och tvåan hyggligt pålitligt (dvs tog minst 5 minuter och 50/50 om det alls gick). Så vi köpte Smart TV :) och det var bättre än jag trodde.

Den är nästan lika bra och välfungerande som en TV från 80-talet med en fjärrkontroll, nästan...

(fördel dock att man kan använda Youtube :) och se stickvideos, mmm. Vilket jag iofs kunde på den gamla via Cromecast ända tills Crome förstörde Cromecast och gjorde ngt slags värdelös sörja av den.)

Så jag har börjat kunna se nyheterna igen :D

(ett tag antar jag tills den enshittar smartTVn.)

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Hur hanterar ni andras missnöje?
  • Det här med att välja rätt boende(lägenhet)
  • Bränder.
  • Gotland i sommar vad har ni för tips?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar