Bukefalos 28 år!

Vad betalar ni för ridhuskort?

S

stinamina

Per gång, månad eller termin. Är det lätt att få tid?
Skrittavstånd eller transport?
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

200 kr per månad, Tar ca 10 minuter med transport.
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

Vi har även tillgång till ridhus med ca 15 min skrittavstånd. Dom tar 600 kr månaden. Tar hellre transporten 10 minuter då.
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

per gång 50:-
månad 300:-
Kvartal 800:-
halvår 1500:-
hel år 2500:-
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

Närmaste ridhus hos mig tror jag kostar 100 per månad eller 600 för ett helt år.
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

Men då måste man vara medlem också, glömde jag att skriva.
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

Betalar 2000 per år. Ligger 6km ifrån stallet så jag tar transporten.
Bokat för hoppträning 1 kväll / vecka under vinterhalvåret. Annars är det alltid ledigt.
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

helår :800:-
halvår:500:-
mån: 100
Per gång: 50:-
Enkilld bokn av hela ridhuset: 250:- / timme
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

helår :800:-
halvår:500:-
mån: 100
Per gång: 50:-
Enkilld bokn av hela ridhuset: 250:- / timme
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

Det finns två ridhus där jag står, ena är 20*60 och det andra är 24*80.
Ett anläggningskort kostar 1200kr per termin och 80 kr per engångstillfälle.
Eftersom det är ridskola så är båda ridhuset helt lediga fram till 16-17. Då är dom upptagna hela kvällen förutom enstaka tider som är för oss privatryttare och då får ju andra uteifrån också komma och rida men det är väldigt sällan nån gör det.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

2000kr per termin(6mån)
är lätt att få tid oftast är det ett par träningar i veckan men oftast ledig tid.
tar väl 5 min o skritta dit.
finns även fina utebanor både gräs o grus.
lite terräng hinder o en "galoppbana"

finns även ett annat ridhus också som vill ha 950kr för halvåret men det ligger längre bort ca 25 min skritt
o sen är det en ridskola så efter ca 1600 o fram till 2200 så är det upptaget hela tiden utom en timme o då är alla där o rider
betalar hellre dubbelt men får mycket mer.


båda tar 50kr för en gång
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

Jag betalar ingenting :D
Ridhuset är 2,5km från stalldörren så det går att skritta, ingen aning om vad de skulle ta med transport.

Ridhuset är 17*42 med ganska dåligt underlag och blir ju då väldigt smalt när man är många i de... Men som sagt gratis är billigt :angel:

Kommer snart ha ett nytt större på samma avstånd men tror de kommer vilja ha betalt men vet inte exakt än då jag inte pratat me dem ...
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

850 kr helår,
450 kr halvår,
men då måste man vara medlem.
Vi lastar och kör ca 20 min. Det är uppbokat i princip från kl. 17 till 21 varje kväll, så det är inte ofta man har möjlighet att använda det (tyvärr). Väldigt irriterande när man är tvungen att betala så mycket. Försöker hitta ett som ligger närmare och som är ledigt oftare, men det är inte lätt.
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

Nu inser jag än en gång varför jag inte köper ridhus kort på gården bredvid oss. Vi har ett perfekt ridhus på andra sidan vägen tar 2 minuter att rida dit, men han vill ha 1000:- + Moms i MÅNADEN :crazy: för att vi ska rida där. Betalar aldrig så mycket, som tur är så ska gården säljas så vi hoppas på bättre ägare sen.
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

Naturbruksgymnasiet Strömma har ett nybyggt jättefint ridhus 30x60. Regler/priser kan du hitta här:
http://www.naturbruk.nu/vgrtemplates/Page____40437.aspx

Eftersom skolan har sin verksamhet på dagarna är det nästan tomt på kvällarna. (Jag vet, det är lite lyxigt):banana:

För mig tar det 15 min med transporten dit. Har ett privat ridhus i närheten dit det tar 20 min att skritta. Hon tar 50 kr per gång (20x40 nybyggt iår).
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

vi betalar 45 kr/gång eller 350 kr/mån. går att boka utan extra kostnad. nästan alltid ledigt (privat stall)

ligger 15 min skrittväg bort (otrafikerad grusväg)
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

Jag betalar 500kr för perioden Okt-Maj. (Ridskola.)alltid ledigt på förmidagar och helger. Passar mig perfekt eftersom jag jobbar E-m. 5min med transport.:) Kollade med att annat ridhus som är större och har lite bättre underlag, de skulle ha 3000:-:eek: för samma period!! Då dog jag nästan!! Konstaterar kallt att jag rider jättegärna i ett litet ridhus.:D
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

Jag kör dit och det tar ca 15minuter.
Det kostar 2500:-/helår och då kan man rida där alltid eftersom det delas av när där är lektion. Eller så kan man betala 1800:- men då får man bara rida dagtid.
Tycker att det är dyyyrt...
 
Sv: Vad betalar ni för ridhuskort?

Tack alla för svar! Det varierar lite, som väntat, i pris.

Själv är jag överlycklig som hittat ett nybyggt privatägt
ridhus på skrittavstånd. Här i mina obygder! :bump:

När jag ser era svar förstår jag att jag får betala mycket,
400 per månad, eller 60 kr per gång. Men det gör jag gärna
när man vet vad det kostar att bygga ett ridhus. Jag kommer
ha i princip fri tillgång. Ägaren har lektion en kväll i veckan
och rider själv ibland.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 134
Senast: Smurfoff
·
Samhälle Sverige har ju börjat evakuera svenskar (och andra nordbor) från Israel.... Men vem betalar för denna evakuering. Går den på det...
14 15 16
Svar
301
· Visningar
14 766
Senast: BornAgain
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 109
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Jag blev för ett antal år sedan tilldömd ett skadestånd på närmare 20.000kr. Först nu har detta skadestånd börjat betalas ut via...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp