Stallplats: 1200 kr mån (sommar 500 kr/mån).
Ingår havre, hö o torv. Utsläpp morgon, 4 fodringar/dag, insläpp. Fast vi hjälps åt en del, är man där vid fodringsdags ex fixar man fodringen själv åt alla 4 hästarna. Stallet ligger på landet, gammalt men mysigt o helt funktionsdugligt stall m 9 boxar, vattenspilta, belyst liten paddock, sadelkammare, foderutrymmen, lite hinder, jättebra ridvägar, 1 mil till ridhus, tillgång till transport (ibland bil oxå).
På sommaren ingår ett mål havre, bete dygnet runt, dom kollar så hon har vatten.
2. Hö ingår ju i hyran. Nu har vi haft ensilage från grannen. Dom betalar 200 kr för en stor rund bale. Min häst äter nog drygt en sån i månaden (hbl).
3. Torv - ingen aning.... Tror inte den är så jättedyr iaf, köps i jättestora balar (typ 1x1,5x5 m), från lokal torvmosse oxå
4. Havre o hö ingår så det är jag ju inte säker på. Sen köper jag:
*mineraler (kvarnbyfoder Vital pellets) 133 kr för 8 kg, räcker ca 3 mån tror jag
*biotin (kvarnbyfoder biohov) 309 kr för 800 g, räcker nästan 3 mån
*vitlök (biofarmab garlican forte) ca 140 kr för ett halvkilo kanske? räcker nog minst en månad
*e-vitamin (hippofoder) 159 kr för 500 ml, räcker nog 2 mån ca
*b-vitamin på våren (hippofoder), 133 kr för 500 ml, räcker drygt en månad
5. Hovis: verkning, skoning runtom, sidokappsskor bak kostar 540 kr. När han sätter på snösulor runtom tror jag det kostar ca 750 kr (plattorna kan hon ha en hel vinter sen)
6. Jag bor i Tingsryd, södra Småland (landet.....)
äpplen gratis