Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Har fått dille på att "flaga" tofu och göra olika saker. Här syns den i och för sig knappt, hehe. Försökte väldigt spontant på det jag hade göra någon slags kebab. Det är bara olivolja, japansk soja och grillpeppar, men jaja, det blev riktigt bra. Sötpommesen är köpes. Nästa test blir att grilla det, men jag har inte bestämt vad jag ska göra då, men lutar åt större bitar och marinad med vitlök i.

Tofu.jpg
 
Plockmat till middag:

Tryffelburrata med basilika, pärltomater och huvudsallad. Rökta, saltade mandlar. Vitlöksmarinerade oliver. Hemmagjord hummus. Surdegsbaguette. 4 olika ostar (gruyere, vesterhavsost, fransk bondost och en hård,lagrad getost).
Någon belgisk sirap gjord på plommon, fikon och dadlar som passade utmärkt till den lagrade osten.
Drack en amerikansk pinot gris till.
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 352
· Visningar
44 573
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
303
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp