Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Brukar göra denna och äta med nachochips.
https://www.ica.se/recept/lins-och-bonchili-723196/
Nu funderar jag på om det kanske går att göra nån form av gratäng av det som är kvar?

Vad tror ni? Hur hade ni gjort?

Den där chilin är så god och blir så bra matlådemat!
Jag hade lagt chilin i en gratängform, haft riven ost över och toppat med nachochips. Serverat med gröna blad, gurka och gräddfil/matyoghurt typ 😊
 
IMG_20191029_190631.jpg

Det blev stuvning av trattkantarellerna och sen varma mackor :)
 
Den där chilin är så god och blir så bra matlådemat!
Jag hade lagt chilin i en gratängform, haft riven ost över och toppat med nachochips. Serverat med gröna blad, gurka och gräddfil/matyoghurt typ 😊

Att den är, men jag har ätit den konstant snart i en månad känns det som :D
Du hade inte haft lasagneplattor också?
 
Tidigare hade detta varit en väldigt simpel måltid i mitt liv, men just nu är det typ det mest avancerade jag lagat hemma på länge... lite sorgligt... ☹. Men vill skärpa mig nu!

Gott är det iaf!
 

Bifogade filer

  • 20191030_185813.jpg
    20191030_185813.jpg
    279,4 KB · Visningar: 63
Hade dejt ikväll! Vi gjorde vegansk skagenröra med bakpotatis. Mycket gott! :)

Det lät gott, aldrig ätit det.

Idag är det tydligen World Vegan Day såg jag på facebook. Äter ni veganskt idag? Eller firar på nåt sätt?
Jag har redan ätit fil och druckit kaffe med mjölk i, så blir inte veganskt för mig, men vegetariskt iaf. Får se om jag firar på nåt sätt :).
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 354
· Visningar
44 660
Senast: Wille
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
303
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp