Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Provade att göra en overnight oats.

1dl rågflingor
1 rivet äpple generöst kryddad med kanel
1dl plant soygurt med mangosmak
1.75dl havremjölk

Nästa gång kör jag nog bara 1dl havremjölk då den blev ganska rinnig nu, men god! Smakade nästan äppelpaj.
 
IMG_20200124_161945_546.jpg
 
Ska nog göra denna salladen till veckan! Funderar dock på protein?
20200126_180049.jpg

Kanske om jag marinerar tofu?
 
Kommer inte ha edamerbönor i pga gillar inte det. Vill ha den lite matigare också.
Tycker du kan testa med marinerad tofu! Annars är panerad silkestofu svingott att toppa nudelsallad med. Panerar i majsmjöl och steker sedan i rikligt med olja.
Istället för tofu skulle du kunna marinera stekt svamp också :)
 
Tycker du kan testa med marinerad tofu! Annars är panerad silkestofu svingott att toppa nudelsallad med. Panerar i majsmjöl och steker sedan i rikligt med olja.
Istället för tofu skulle du kunna marinera stekt svamp också :)

Tack för tips! Panerar du utan ägg då?
Svamp äter jag tyvärr inte...
 
Tack för tips! Panerar du utan ägg då?
Svamp äter jag tyvärr inte...

Ja, går lika bra med vanlig tofu som med silkestofu. Bara tärnar tofun och vänder runt i majsmjöl sen ner i stekpannan med generöst med olja. Steker på alla sidor tills den är riktigt krispig! Det är typ omöjligt att bränna tofu dessutom så stek på bara 😃
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
44 508
Senast: VLMF
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 771
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp