Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Mmm, rester!
IMG_20200130_155339_052.jpg
 
Tycker du kan testa med marinerad tofu! Annars är panerad silkestofu svingott att toppa nudelsallad med. Panerar i majsmjöl och steker sedan i rikligt med olja.
Istället för tofu skulle du kunna marinera stekt svamp också :)
Jag försökte steka silkestofu till en wok i veckan, den bara trillade sönder i sorgliga bitar. Är det jag som är klantig, eller är panering tricket jag behöver lära mig för att få till den? 🙂
 
Jag försökte steka silkestofu till en wok i veckan, den bara trillade sönder i sorgliga bitar. Är det jag som är klantig, eller är panering tricket jag behöver lära mig för att få till den? 🙂
Ska du steka så måste du panera annars bara smular den sådär. Och skär bitarna försiktigt med en vass kniv 😊
Jag älskar silkestofu, tycker den är godare än vanlig. Extra gott blir det om man dubbelpanerar. Dvs panerar, steker, panerar igen och steker en sista gång. I mycket olja!
Sen blir den krispig och härlig och funkar jättebra med sås till utan att falla sönder.
 
Ska du steka så måste du panera annars bara smular den sådär. Och skär bitarna försiktigt med en vass kniv 😊
Jag älskar silkestofu, tycker den är godare än vanlig. Extra gott blir det om man dubbelpanerar. Dvs panerar, steker, panerar igen och steker en sista gång. I mycket olja!
Sen blir den krispig och härlig och funkar jättebra med sås till utan att falla sönder.
Tack! Då finns det hopp för mig och silkestofun :d
 
I fredags blev det sushi, igår hämtpizza och idag ugnspannkaka med stekt rökt tofu och lingonsylt till. Det är tomt i skåpen nu så en ny onlinehandling måste göras under kvällen!
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 342
· Visningar
44 269
Senast: Glimra
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 769
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp