Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

@pepp Testa stekt ägg alt äggröra på morgonen. Jag klarar inte längre av kokt ägg på morgonen kan få rejäla kramper men äggröra/stekt går mkt bättre

Inte tänkt på det! Vet dock att magen dör av omelett, kokt tycker jag är godast.. och det funkar ibland..
Har lite svårt för stekta/äggröra tyvärr :(
 
Igår :).
 

Bifogade filer

  • 20190712_190323.jpg
    20190712_190323.jpg
    444,8 KB · Visningar: 60
Här ska det bli falafelburgare ikväll.

Min dotter (6 år) bestämde sig för ungefär en månad sedan att bli vegetarian och har varit superkonsekvent sedan dess. Kul tycker jag. För 1-2 veckor sedan kom hon hem och sa att hon inte längre äter ägg heller. Så kan det gå.

Min äldsta tål inte mjölkprodukter så bra och är inte så sugen på kött heller. Man och yngsta barnet äter fortfarande allt, men det blir verkligen mer och mer veganskt här hemma (för hela familjen alltså).
 
Lunchat på Bastard Burgers idag, hört mkt om det stället, så ville prova. Tog en Millenburger, men blev besviken, inte mycket smak på den :(.
 

Bifogade filer

  • 20190717_123510.jpg
    20190717_123510.jpg
    500,4 KB · Visningar: 78

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 344
· Visningar
44 382
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 770
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp