Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

20220612_192320.jpg

Det blev färskpotatis idag.. Ovanligt. 😅
Men idag blev den ugnsrostad, men insåg att jag gillar kokt mer. Till potatisen blev det marinerade sojabitar, soyghurtsås och grönsaker.
 
Så blev det matlagning till slut! Vegansk version av rådjursgryta, med hälsans köks veganska bitar (det enda som behlvde bytas ut var just köttet och köttfonden). Kryddning med saffran, galingale, muskotblomma, kanel, cubebe, och vegeta för att runda av mot umamihållet. Kommer nog mixtra lite med kryddningen framöver, gamla recept anger inte mått så det behövs några rundor innan smaken blir som jag vill oftast.
 
Är inne på min sista låda med quornfilegryta nästa vecka. Sen måste jag göra nya storkok... men jag vet inte vad?!
Jag gillar icas bönchili, men äter så jäkla mycket nachochips till :D

Gärna nåt med quorn, eller kanske bönor 🤔 och det ska bli mycket mat.
 
Vad finns det för milda vegopålägg som passar till knäckemacka och yoghurt? Äter just nu vegoost varje morgon men den är inte särskilt nyttig. Tartex är på gränsen till för mycket smak tycker jag, det ska vara något milt till yoghurten och müslin som smakar mycket. Helst något som det går att ha inlagd gurka på och som kommer i färdig förpackning, men jag kan tänka mig att tumma på de två sista om det är gott :D

Jag älskar Perssons Vegoskivor (original) - de är ovo-vegetariska - men vill du ha inlagd gurka på så håller jag med de andra om att Pastejköket har god bredbar pastej!
 
Jag älskar Perssons Vegoskivor (original) - de är ovo-vegetariska - men vill du ha inlagd gurka på så håller jag med de andra om att Pastejköket har god bredbar pastej!
Oj, vad kul att du svarade på mitt gamla inlägg precis när jag satt och funderade på pålägg! Nu äter jag veganskt, så tyvärr är de skivorna inte för mig. Plus att inlagd gurka är vintermat, nu sitter jag och funderar på hur jag kan få till en fräsch kryddning på vegofärskost :D men tack för tipset ändå!
 
Oj, vad kul att du svarade på mitt gamla inlägg precis när jag satt och funderade på pålägg! Nu äter jag veganskt, så tyvärr är de skivorna inte för mig. Plus att inlagd gurka är vintermat, nu sitter jag och funderar på hur jag kan få till en fräsch kryddning på vegofärskost :D men tack för tipset ändå!
Jag tror på gräslök. 👍
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 486
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 275
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 060
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 732
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp