Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

20211107_172554.jpg
 
Gjorde curry idag. Men jag tycker det är svårt att få till en riktigt smakrik curry som fortfarande är mild. Jag har ätit det, men aldrig lyckats själv. Har ni några bra currytips?

Glider in från sidolinjen här och rekommenderar att du besöker någon bra thai/asiatisk butik. Jag frågade om råd vad gäller currypasta för något halvår sedan och har för mig att Yellow curry är den mildaste varianten men som ändå givetvis ger currysmak. Sedan är de flesta currypastor inte veganska, de brukar innehålla räkor ("min" thaibutik har Mae Ploy och av dem är det bara den gula som är vegansk).

Edit: Tuppen (Cock Brand) som Willys har innehåller tydligen inte räkor.
 
Senast ändrad:
Glider in från sidolinjen här och rekommenderar att du besöker någon bra thai/asiatisk butik. Jag frågade om råd vad gäller currypasta för något halvår sedan och har för mig att Yellow curry är den mildaste varianten men som ändå givetvis ger currysmak. Sedan är de flesta currypastor inte veganska, de brukar innehålla räkor ("min" thaibutik har Mae Ploy och av dem är det bara den gula som är vegansk).

Edit: Tuppen (Cock Brand) som Willys har innehåller tydligen inte räkor.
Åh, ja, då får jag hålla koll på att det faktiskt är veganskt och milt (bra att kunna fråga om specifikt, hade inte tänkt på det annars!). Har som sagt inte någon asiatisk butik nära men nästa gång jag är i stan så :)
 
Åh, ja, då får jag hålla koll på att det faktiskt är veganskt och milt (bra att kunna fråga om specifikt, hade inte tänkt på det annars!). Har som sagt inte någon asiatisk butik nära men nästa gång jag är i stan så :)

Jag bara älskar damerna på min thaibutik :love: Jag frågar ofta vad de rekommenderar och hur man bäst kryddar olika saker (en av dem som jobbar där har haft en thaivagn så jag litar på att hon vet vilka produkter som är bäst!). Överlag har vi ett bra utbud av asiatiska och orientaliska varor i närområdet, Borlänge har en stor befolkningsandel som ursprungligen är utomeuropeisk.

Edit: Kollade upp lite mer och även Massaman och Paneng ska vara mildare. Dvs de är inte aktuella för min del :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 525
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 151
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 752
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp