Vad blir det för (vegetarisk) mat?

jjdjd 003.jpg


Pannkakor med banan till frukost!
 
Jo, iofs har man inte ägg i egentligen, men det har vi. Och så mjölk. Så nä, det blev inte äkta kolbullar, men jag kallar det det ändå :) Fast okej, egentligen blev det väl nästan som omelett :p gott var det iaf:D
Fläsk och mjöl (=kolbulle) plus extra ägg och mjölk (=fläskpannkaka) minus fläsket och mjölet (=omelett) :D

Men det mesta brukar vara gott om man äter det ute på det sättet... oavsett vad man kallar det :)
 
Jag planerar en brunch för ca 18 personer. Grunden är vegansk/vegetarisk men de flesta är omnivorer så det kommer att finnas sånt också,

hittills har vi detta (utöver bröd och pålägg):
- Quiche lorraine (iche-vegetarisk)
- Fruktsallad
- Burritos med guacamole/salsa
- smördegssnurror med spenat/veg. färskost
- Hummus
- Råkost
- 1-3 kakor

Till lunch/middag (om de stannar så länge) tänkte vi oss pumpasoppa.

Vad mer kan vi ha?
Och - jätteviktigt - om jag inte hittar neturell vegansk färskost, kan jag då ta silkestofu till snurrorna`?
 
Jag planerar en brunch för ca 18 personer. Grunden är vegansk/vegetarisk men de flesta är omnivorer så det kommer att finnas sånt också,

hittills har vi detta (utöver bröd och pålägg):
- Quiche lorraine (iche-vegetarisk)
- Fruktsallad
- Burritos med guacamole/salsa
- smördegssnurror med spenat/veg. färskost
- Hummus
- Råkost
- 1-3 kakor

Till lunch/middag (om de stannar så länge) tänkte vi oss pumpasoppa.

Vad mer kan vi ha?
Och - jätteviktigt - om jag inte hittar neturell vegansk färskost, kan jag då ta silkestofu till snurrorna`?

Eller testa iFraiche till snurrorna? Krydda med slat och peppar och nått mer, kanske chiliflakes? Tofu kan lätt bli lite torrt.. mixar man silkestofu blir det krämigt men det smakar ju inte så mycket. iFraiche känns bättre, lite syrligare karaktär till spenat och smördeg.

Resten låter jättegott också!
 
Gjorde tjockpannkaka, tömde mitt förråd med mjölslattar, det blir alltid små mängder glutenfritt som man inte kan använda...

Hur som, ägg, mjöl, yoghurt fick stå och dra över dagen. I med bakpulver och smält smör sedan in i ugnen. Ut på med pizzapålägg, vad som ni gillar, och ost, in igen.

Grymt enkelt, och uppskattat hos barnet. Så nu finns en snabbpizza som fungerar!
 
Eller testa iFraiche till snurrorna? Krydda med slat och peppar och nått mer, kanske chiliflakes? Tofu kan lätt bli lite torrt.. mixar man silkestofu blir det krämigt men det smakar ju inte så mycket. iFraiche känns bättre, lite syrligare karaktär till spenat och smördeg.

Resten låter jättegott också!
Låter jättebra, men iFraiche finns inte här. Det finns inte så mycket goda veganska alternativ alls faktiskt.
 
Skäms nästan för att fråga men hur skulle ni beskriva konsistensen på tofu?
Har varit lakto-ovo veg i nära nog 30 år men aldrig ätit det :o.
Är väldigt känslig för konsistenser och fixar inget som påminner om kött, fisk eller fågel.
Törs kah prova?:nailbiting:
 
Hörrni jag har upptäckt en vinnande kombo! Fast jag kan tyvärr inte lägga in bild då min dator och min mobil inte vill prata med varandra längre ?!? :( Men iallafall: Sojabönsfettucine med algsallad och kokosgrädde! Prova! :) Jättegott och mättande!
 
Skäms nästan för att fråga men hur skulle ni beskriva konsistensen på tofu?
Har varit lakto-ovo veg i nära nog 30 år men aldrig ätit det :o.
Är väldigt känslig för konsistenser och fixar inget som påminner om kött, fisk eller fågel.
Törs kah prova?:nailbiting:
Jag vet inte hur man ska beskriva konsistensen faktiskt. Men tycker inte alls det påminner om något animaliskt. Som oumph sägs ju vara likt kött, men så är ju inte tofu alls. Däremot vet jag att många är skeptiska till tofu, pga den lite "dallriga" konsistensen och att den är så smaklös i sig själv. Jag gillar t.ex. scrambled tofu eller att marinera och steka den.
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 141
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
541
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 874
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp