Bukefalos 28 år!

Vad fan ska jag äta?

Liten uppdatering. Inlagd över natten med dropp och ska få genomgå en gastroskopi imorgon. Så känns som att jag får bra hjälp denna gång.

Återigen, tack allihopa. Ni är fantastiska.
Toppen att du ska få gastroskopi redan imorgon! Hoppas det går bra och att du mår bättre snart.
 
Åh vad skönt att du får hjälp tidigare! Hoppas det går bra imorgon och att dom hittar vad det kan vara så det förhoppningsvis går att åtgärda!
 
Har du provat att koka vatten med druvsocker (eller vanligt socker) och en nypa salt i? Om inte så testa det allra först. Du behöver både salt och socker. Ta 1 tesked var 5:e minut i några timmar, om det går bra så öka till 2 tsk / 5 min o sen 1 matsked / 5 min. Vätska är viktigt att få i sig.
Sen är det nog bäst att börja med kokt ris. Ta dubbla mängden vatten och koka det i ca 1 timme, det ska koka sönder helt. Sen gör du på samma sätt som med vattnet, börja med 1 tsk osv. Glöm inte salta. Koka bara 1 portion åt gången, ris håller inte länge.
Därefter kan du lägga till kokt vit fisk, även den kokt länge. Och riset ska fortfarande koka 1 timme med dubbla mängden vatten.
Därefter kan du koka frikadeller på ren oxfärs + riset som tidigare.
 
Har du provat att koka vatten med druvsocker (eller vanligt socker) och en nypa salt i? Om inte så testa det allra först. Du behöver både salt och socker. Ta 1 tesked var 5:e minut i några timmar, om det går bra så öka till 2 tsk / 5 min o sen 1 matsked / 5 min. Vätska är viktigt att få i sig.
Sen är det nog bäst att börja med kokt ris. Ta dubbla mängden vatten och koka det i ca 1 timme, det ska koka sönder helt. Sen gör du på samma sätt som med vattnet, börja med 1 tsk osv. Glöm inte salta. Koka bara 1 portion åt gången, ris håller inte länge.
Därefter kan du lägga till kokt vit fisk, även den kokt länge. Och riset ska fortfarande koka 1 timme med dubbla mängden vatten.
Därefter kan du koka frikadeller på ren oxfärs + riset som tidigare.
TS har ju skrivit att hon är inlagd ;)
Med tanke på viktraset och uttorkningen så tycker jag det är bra.
 
Liten uppdatering. Inlagd över natten med dropp och ska få genomgå en gastroskopi imorgon. Så känns som att jag får bra hjälp denna gång.

Återigen, tack allihopa. Ni är fantastiska.
Åh vad skönt! Hoppas att de hittar något som de kan hjälpa dig med så att du får må bättre snart! :heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp