Bukefalos 28 år!

Vad fan ska jag äta?

Efter att ha knölat mig in på toan med två ställningar och den där jävla påsen så var jag smart o hängde båda påsarna på samma ställning :angel: de skulle försöka sticka om imorgon så jag får båda på vänstern. Skulle va skönt :p


En liten kateter kan de säkert plocka fram om jag inte börjar sköta kisseriet bättre :devil:



De ser nog lika dana ut :angel: ligger i Västervik.

@Araminta och @hemlig jag blir inte snabbare frisk av att vara bitter :D tänker att lite positivt tänkande får mig snabbare på benen :banana:
Ja, var verkligen exakt :D
De lär kolla hur mycket urin du har i blåsan innan de sätter kateter, om de inte gör det och vill sätta kateter direkt så krångla. Är inte konstigt att du kissar dåligt.
 
Måste fråga, gjorde du gastroskopin vaken?
Själv har jag både kräkfobi, nästan, och världens kräkreflex så behöver jag nån gång göra nån får de allt söva mig lite först.

Jag klarade min utan droger (förutom halsbedövningen då) men jag gör hellre 10 koloskopier än en till gastroskopi :wtf:
 
IMG_20160229_132310_zpsueavslvd.jpg


En rejält uttråkad tjej som fnittrar till inte bara nätdejting del 3 och @Bison s (har inte kommit så långt än) problematiska och oklara känslor för grannen.

Krya!
Jag kan glädja dig ned att det kommer en fortsättning på historien om grannen.
Part 25 pågår just nu :D
 
Måste fråga, gjorde du gastroskopin vaken?
Själv har jag både kräkfobi, nästan, och världens kräkreflex så behöver jag nån gång göra nån får de allt söva mig lite först.
Den jag gjorde i november var utan allt. Fick ingen bedövningsspray i svalget eller kräkhämmande och det var vidrigt. Spräckte blodkärl i ögonen och på ögonlocken. Riktig panik.

Denna gång ville jag bli sövd men övertalades att testa med lugnande och blev det för jobbigt lovade de att avbryta. Fick lugnande, kräkreflex hämmande och bedövningsspray i svalget och det gick väldigt bra. Det är såklart inte en trevlig upplevelse men jag kräktes inte och fick inte panik.

@athena_arabians får gotta mig i den sen ;)
 
Ja, var verkligen exakt :D
De lär kolla hur mycket urin du har i blåsan innan de sätter kateter, om de inte gör det och vill sätta kateter direkt så krångla. Är inte konstigt att du kissar dåligt.

De mäter mängd och sen med nån ultraljudsmojäng för att se hur väl jag tömmer blåsan :)
 
@hemlig det såg jag inte, stod på samma ställe länge eftersom tel ringde. Fortsatte bara skriva där jag slutat. Så bra då, då hoppas vi allt blir bra nu.
 
Kostar ju inget i mat :D

Ja huja. Spenderat 1,5 timme totalt på röntgen idag. Fortfarande stopp kunde man se. Kontrastvätskan rann inte vidare :( men imorgon ska de ner o vidga har de pratats om.

Din stackare :(

Jag hade också problem med kontrastvätskan en gång. Det var en period när det mesta rann igenom mig (det är den finkänsliga beskrivningen) så jag fick inte medlet som skulle hjälpa kontrasten ner till tunntarmen eftersom det var risk för att den skulle rinna igenom för fort.

Vad gör min mage? Jo, den tvärnitar :meh: det som skulle ta en kvart tog över 4 timmar (seriöst, jag stod och hoppade på röntgen för att få ner kontrasten). Givetvis var jag fastande inför det hela så när jag väl var färdig var jag redo att bita någon :D

Edit: Nej, jag är givetvis inte kannibal. Jag var bara väldigt ilsk pga hunger :p
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp