Bukefalos 28 år!

vad finns i vetevärmare??

_Skifting_

Trådstartare
Vad finns igentligen i vetevärmare?? Ni vet såna "kuddar" man kan köpa och lägga in i micron så de blir varma??
Är det helt vanlig vete??
Typ fodervete som man köper på säck??

Ska sy paddar till pållarna som kan värmas upp (har ingen möjlighet till solarie) för att mjuka upp muskler osv...
 
Sv: vad finns i vetevärmare??

Det är lite olika, men man kan ta vanligt grötris och stoppa i en tygpåse eller strumpa istället. (Säkert tips ifrån barnmorskan innan förlossningen:-))

Spraya lite med en duschflaska på påsen innan du lägger in dem i micron. Ju fuktigare den är desto varmare blir det.
 
Sv: vad finns i vetevärmare??

Ja, det är helt vete i vetekuddarna man köper. Finns att köpa på Granngården i stora säckar, jag har många gånger tänkt köpa men vet inte riktigt vad jag ska göra med 20 kg vete. :D

/Erica
 
Sv: vad finns i vetevärmare??

Haha- det gjorde jag.... Men jag tänkte inte på att den skulle få plats i micron.... Tog jättelång tid att värma den också.

Men idén är bra- fylla inte för mkt bara...
O så behöver du ju inte göra om mitt andra misstag och använda fleece.... Blir bara en konstig smält massa kvar =D

Tror du inte man kan prova med helhavre???
 
Sv: vad finns i vetevärmare??

Grötris fungerar jättebra!
Sy kanaler och har inte för mycket i.
 
Sv: vad finns i vetevärmare??

I de jag köper är det bovete samt någon mysig eterisk olja, ex. lavendel.
En väninna sydde ett hästtäcke till sin pensionär, eller snarare som "örngott" som hon fäste på knappar fastsydda på ett vanligt stalltäcke.
 
Sv: vad finns i vetevärmare??

Ett tjejgäng jag är bekant med hade pysselkväll för ett tag sen.
De delade på en jättesäck vete och några meter linnetyg och sydde en massa vetevärmare! :)
Superbra presenter till alla möjliga människor...
 
Sv: vad finns i vetevärmare??

delvis knapp**

tack alla för svar!!
Jag ska göra paddar, såna man har under lindorna typ. Fast med annan färstannordning dock... :D
min ena tant har problem med leder osv. behöver leda henne för hand i ca 20min innan hon sträckt ut sig i lederna och blivit rel. varm. tänkte detta kanske underlättar för oss båda lite....
Och sen tänkte jag sy små "örngott" med vete som jag sen kan fästa på ett större täcke för att lägga en stund på rygg/kors... Har tänkt på det där med att det ska in i micron... :p

Men då vet jag en som ska till fodershopen när bilskrället vill som jag.... :rofl:
 
Sv: vad finns i vetevärmare??

Passa dig bara om de är stora för micron. Min fastnade och började brinna - jag var ute och nattfodrade och när jag kom in stank det som bränt rostat bröd. Ett stort hål på tyget och svart vete i hela micron - och jag fick lägga mig med kalla fötter!
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 380
Senast: Tassa
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 307
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp