Vad för Mac söker jag?

Pancakes

Trådstartare
Det verkar inte bättre än att jag ska köpa Mac (laptop). Kikar främst begagnat för att komma undan lite billigare. Problemet är att jag är ganska lost och känner ingen som kan hjälpa mig.

Datorn ska främst användas till lättare bildbehandling med Photoshop och InDesign (jag är total nybörjare så det blir inget avancerat), streaming och att skriva texter. Något lättare spel kanske men jag spelar inget som egentligen kräver något.

Så, vad ska jag sikta på? Skärmstorlek förstår jag, men 4/8 GB RAM? Vad för processor osv.

Hjälp uppskattas :)

Ingen med ens ett litet tips? Det kanske inte är så noga utan att de flesta klarar det jag vill använda datorn till?

hmm… Kan tyvärr inte svara på dina frågor, men spontant tänkte jag att mac är helt fel val om du vill kunna spela lite spel också.
Mac gör inte speldatorer och speltillverkarna brukar för det mesta inte göra spel som fungerar med macdatorer.

/macanvändare

Ja, det där klarar nog alla macar :)
Jag har en MacBook air från 2011 (!) som jag är väldigt nöjd med. 4 GB ram och jag grejar mycket med bilder och liknande. Inga som helst problem.

hmm… Kan tyvärr inte svara på dina frågor, men spontant tänkte jag att mac är helt fel val om du vill kunna spela lite spel också.
Mac gör inte speldatorer och speltillverkarna brukar för det mesta inte göra spel som fungerar med macdatorer.

/macanvändare

Enda spelen jag kör just nu är spindelharpan och Age of empires II, borde bäl en mac klara? Min PC från 2007 gjorde det.

Ja, det där klarar nog alla macar :)
Jag har en MacBook air från 2011 (!) som jag är väldigt nöjd med. 4 GB ram och jag grejar mycket med bilder och liknande. Inga som helst problem.

Jag är lite sugen på air också om det dyker upp någon, mest för att jag tycker de är snyggare :o

Jag har en macbook air 13. Hade en macbook pro 15 innan. Gillar airen bättre! Lätt, smidig, snabb med ssd. Perfekt för mig helt enkelt! :)

Vi har en MacBook Pro 13 (tror jag, kan vara 15 också). Den är från 2010 och har aldrig strulat! Jag har iofs lyckats få virus på den en gång, men det var snabbt fixat.

Eftersom vi vill ha vissa uttag försvinner Air från alternativen, eller gjorde det när vi köpte den iaf. Vi har iPhone och iPad också, så jag får hjärnblödning 15 gånger om dagen på min jobbdator från Fujitsu :rage: som aldrig funkar som den ska.

Vi har en MacBook Pro 13 (tror jag, kan vara 15 också). Den är från 2010 och har aldrig strulat! Jag har iofs lyckats få virus på den en gång, men det var snabbt fixat.

Eftersom vi vill ha vissa uttag försvinner Air från alternativen, eller gjorde det när vi köpte den iaf. Vi har iPhone och iPad också, så jag får hjärnblödning 15 gånger om dagen på min jobbdator från Fujitsu :rage: som aldrig funkar som den ska.

Låter ju lovande :) enda uttagen jag vet att jag behöver är USB, det får man väl anta är standard (min minipc har tre).

Min iPhone och det faktum att Windows 8 är ett sånt helvete är stora orsaker till att jag överväger Mac (tidigare känt som djävulens påfund i min vokabulär :o)

Är inne på macbook pro nr 2, måste komma på ett namn till den, den första hette Mr Macke Mac...

Alla spel görs ju som tidigare sagt inte till Mac, men det andra går fint, enda jag anmärkte på vad att min första macbook pro (2010) blev lite seg om man körde internet, spotify och aperture samtidigt å säkert lite annat smått och gott! Minns ej specifikationerna på den och är utan batteri i en låda men 13 tum och 4 gb ram kanske?

Passade på att köpa en ny då det var Black Friday och är supernöjd även med den!
x.jpg

Specifikationerna på nya.

Jag älskar min Air, vi är ett troget par sedan 3,5 år tillbaka :love: Jag använder den bland annat för Photoshop, InDesign och Premiere, men hade nog velat ha en stationär om jag hade arbetat med det mycket.
Moderkortet har kraschat en gång, tydligen ett relativt vanligt fel på air-datorer från det året. Kan vara bra att ha i åtanke :)

En air har ju dock inga uttag för t ex nätkabel, hdmi eller något cd-intag, men det går ju att lösa med diverse extrakablar.

Jag älskar min Air, vi är ett troget par sedan 3,5 år tillbaka :love: Jag använder den bland annat för Photoshop, InDesign och Premiere, men hade nog velat ha en stationär om jag hade arbetat med det mycket.
Moderkortet har kraschat en gång, tydligen ett relativt vanligt fel på air-datorer från det året. Kan vara bra att ha i åtanke :)

En air har ju dock inga uttag för t ex nätkabel, hdmi eller något cd-intag, men det går ju att lösa med diverse extrakablar.

Det var jag lite nojjig över, att det inte fanns lika många uttag som på en pro, och inte heller cd-spelare i den. Men jag har aldrig haft behovet av det sen jag köpte den. Inte sambo heller som har en likadan, och den använder han i jobbet ibland (jobbar med IT).

Nu lutar jag lite åt att kanske köpa nytt trots allt, även om jag tycker stt det egentligen blir för mycket pengar att lägga på en dator. Men jag börjar väl inse att jag har alldeles för dålig koll för att inte riskera köpa skräp på begagnatmarknaden.

Nu lutar jag lite åt att kanske köpa nytt trots allt, även om jag tycker stt det egentligen blir för mycket pengar att lägga på en dator. Men jag börjar väl inse att jag har alldeles för dålig koll för att inte riskera köpa skräp på begagnatmarknaden.

Min första macbook köpte jag på blocket. Sambon hämtade den åt mig. Han sa senare att han tyckte det var lite suspekt. Eg borde jag inte ha köpt den, men tänkte inte så mycket på det då. Men i efterhand var det kanske inte så smart. Macbook air, den jag har nu, den köpte jag i en affär med kvitto och allt.

Enda jag saknar på Air är CD-läsare. En del filmer har jag faktiskt i det formatet, och då får jag plocka fram min gamla vita trotjänare.

Annars tycker jag den lilla Airen är jättebra, smidig att ta med sig. Tog dock rätt långt tid innan jag fullt ut accepterade att skärmen blir så liten om man jämför med min tidigare, men nu är jag avvänjd/tillvand.

Enda jag saknar på Air är CD-läsare. En del filmer har jag faktiskt i det formatet, och då får jag plocka fram min gamla vita trotjänare.

Annars tycker jag den lilla Airen är jättebra, smidig att ta med sig. Tog dock rätt långt tid innan jag fullt ut accepterade att skärmen blir så liten om man jämför med min tidigare, men nu är jag avvänjd/tillvand.

Ja, cd-läsare skulle jag eventuellt kunna komma att sakna om det blir en air. Jag har iofs inte det nu heller så jätteviktigt är det inte.

Jag tycker alla skärmar över min nuvarande 10"nånting känns stora ^^

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har sedan några månader tillbaka en Macbook. Novis som jag är på Mac har jag provat mig fram och lärt mig under tiden. Något som jag...
Svar
9
· Visningar
3 144
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
10 053
Senast: Immer
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 907
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka