Vad ger er "välbehagsrysningar"?

Att bli riven hårt över rygg, nacke och armar och dragen i håret. Lät lite väl sexuellt inser jag nu:o Men jag står inte ut med s k "fingertoppsberöring".
Finlandssvenska
Klassiska pianostycken
Tidiga morgnar när det känns som att resten av världen sover
Att krypa ner nyduschad och nyinsmord i en nybäddad säng och bara snirkla runt och sträcka på sig som en katt :p
Knäcka fingrar, nacke och rygg :angel:

Och äckelvälbehag på något sätt: klämma finnar och pormaskar. Jag förvandlas till fokuserat rovdjur med mordblick när jag ser något klämbart på mig eller sambon :devil:
 
Norrländska sommarnätter
Öppet hav
Norrsken
Musik/spelningar
Balett
Riiiiktigt goda desserter
Män som pratar med brittisk/skottsk/irländsk brytning :d
 
Jag tillhör de "felkopplade" som ryser av välbehag över ljudet från en tatueringsmaskin :love:

Musik, såklart.
Och att se någon/något jag tycker om! :love:

Och så känslan efter att ha genomfört ett danspass där koreografin äntligen börjar sitta så att kroppen börjar bli "självgående"! (Väldigt få sekunder av "självgående" men att de ändå finns där...)

Och det bästa jag vet, enligt pojkvännen? är tydligen att bli kliad på. :p
 
Jag tillhör de "felkopplade" som ryser av välbehag över ljudet från en tatueringsmaskin :love:

Musik, såklart.
Och att se någon/något jag tycker om! :love:

Och så känslan efter att ha genomfört ett danspass där koreografin äntligen börjar sitta så att kroppen börjar bli "självgående"! (Väldigt få sekunder av "självgående" men att de ändå finns där...)

Och det bästa jag vet, enligt pojkvännen? är tydligen att bli kliad på. :p

Att dansa en härlig fox med dansfavoriten till någon av mina favoritlåtar :)
När det stämmer perfekt med pållen vid ridning på banan
Sitta mitt ute i skogen och lyssna på tystnaden
 
- När okända, till synes helt vanliga dödliga människor visar sig kunna sjunga brallorna av alla som lyssnar
- En lång dusch efter ett tufft pass på gymmet
- Riktigt riktigt god mat som passar för stunden (tänk varm kantarellsoppa en regnig höstkväll, antipasto-tallrik en ljummen sommardag, en god pizza i soffan efter en hård arbetsdag osv...)
- När någon killar mig under fötterna, på ryggen eller armarna.
- En riktigt vacker utsikt eller annat naturligt fenomen
- Solens första värmande strålar
 
När jag ser någon förälder vara stolt över sina barn, eller bara visar uppskattning.
Något som har kunnat få mig att rysa av lycka hur nere jag än varit, är mina djur.
När någon av hästarna pillar mig i håret med mulen :love:
Och något jag inser är tragiskt, är att jag ryser av välbehag på kvällen, när jag är färdig för dagen och tabletternas verkan börjar sätta in, då kan jag rysa av någon blandning av välbehag och lättnad av att ha överlevt dagen. Man ska ju vara glad för det minsta ;)
 
Ja, förutom sex då. :p

Jag kan få det när jag hör nån prata svenska med utländsk brytning eller när nån pratar thai eller japanska. Även när jag ser på Spårlöst kan jag få det.
Är jag lite konstig? :o

Jag får det när mina hundar springer, särskilt lure coursing eller bana när de sträcker ut maximalt. Det är så vansinnigt vackert och jag vet att de är så lyckliga i just den stunden. Jag får det även när jag lyssnar på eller läser om folk som har varit med om hemska saker och som sedan fått upprättelse eller fått sin situation dramatiskt förändrad till det bättre.
Sedan är jag egentligen ingen musikmänniska, men viss musik får mig att rysa av välbehag, t.ex. Chopins regndroppspreludium, introt till Muse Nights of Cydonia, Judas Priest The Hellion/Electric Eye och Painkiller.
Vacker natur också, så klart. Och viss konst.
 
När jag lägger mig i en renbäddad säng (svårslagen klassiker).

När katten kommer och kräver en kramstund.

Riktigt bra psykedelisk/progressiv rock (t ex Yes och Spririt).
 
*När nån pillar mej i håret
*Bli kliad på ryggen
*Motorljud från t.ex en folkracebana när de står redo för start och gasar
*Skogen och dess magiska tystnad
*Nybäddad säng och samtidigt veta att man har sovmorgon dagen efter
 
@chio prickade in två av mina. :D
  • Att bli kliad på ryggen (av någon annan)
  • Att få håret tvättat (av någon annan)
  • Att köra runt tops i öronen (själv)
 
Att gå nyduschad in i ett riktigt kallt sovrum och krypa ner under täcket i en renbäddad säng.

Att slänga sig ut i en brant och lång pist och riktigt trycka i alla svängar allt vad det går så att det bränner i musklerna när man kommer ner. :love:

Att få dricka de första klunkarna på en iskall öl när man äntligen har stuckit upp den sista halmbalen för året och kroppen protesterade allt vad den kunde under hela sista vagnen.:d

Att höra "startmusiken" (Darude's Sandstorm) när 40 crossar står på grind och varvar upp. När 5 sekunders skylten kommer och man bara väntar på att grinden ska trilla. (Samma sak om man står på grind själv, även om man inte hör musiken.:devil:)

Att inse att man mirakulöst klarat sig trotts att man sekunderna innan enbart kunde se att det går åt helvete och man kommer att dö!:nailbiting::bow: (Det gick ju bra, måste prova igen!!!):banana:
 
- Män som pratar med brittisk/irländsk dialekt, har mörk röst (gärna hes, inte typ Morgan Freeman) eller pratar med finsk brytning.
- Bli kliad på ryggen.
- Hårbottens-massage
- När man är ute och går och den där perfekta låten börjar spelas och det känns som att man är huvudpersonen i en musikvideo.
- När en själv och hästen bara funkar tillsammans
 
Alla har väl kraschat på ett eller annat vis, spelar inte så stor roll om man sitter på en häst, i en bil eller om man kör tvåhjuling.
Kan bara konstatera att man blir lugnare med åren.
Nej, det är inte jag på filmen. (Mina tavlor är inte filmade:p)

Okej, då är jag med.

Själv var jag också mindre riskmedveten när jag var yngre, men jag hade nog inte gissat att "Det gick ju bra ändå, nu testar jag igen!" är den vanligaste reaktionen efter läskiga händelser. Utanför "wöö-ööuh-wöö-öh!"-kretsar, i alla fall.
 
Okej, då är jag med.

Själv var jag också mindre riskmedveten när jag var yngre, men jag hade nog inte gissat att "Det gick ju bra ändå, nu testar jag igen!" är den vanligaste reaktionen efter läskiga händelser. Utanför "wöö-ööuh-wöö-öh!"-kretsar, i alla fall.
Sant! Men jag är inte som alla andra! :D
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 027
Senast: Sel
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 831
Senast: TinyWiny
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
959
Senast: Badger
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 955
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp