Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våra lagstadgade friheter.Ett inlägg i valvaketråden om hur dåligt Sverige är fick mig att fundera (och det här har jag för övrigt tänkt på rätt mycket under valrörelsen också). Vad gillar du med Sverige? Varför är Sverige bra? Vad med Sverige vill du verkligen ha kvar, och jobba för att bevara? Vad skulle du sakna om du flyttade utomlands, eller vad saknar du om du redan bor utomlands?
Bonusfråga: Vad är Sverige, i en mening (eller i ett ord)?
Jag tycker om vår press och vår trygghet, att vi litar på varandraEtt inlägg i valvaketråden om hur dåligt Sverige är fick mig att fundera (och det här har jag för övrigt tänkt på rätt mycket under valrörelsen också). Vad gillar du med Sverige? Varför är Sverige bra? Vad med Sverige vill du verkligen ha kvar, och jobba för att bevara? Vad skulle du sakna om du flyttade utomlands, eller vad saknar du om du redan bor utomlands?
Bonusfråga: Vad är Sverige, i en mening (eller i ett ord)?
Åh jag gillar vintrarna och jantelagenJag bor i Tyskland sedan ganska många år (har tappat räkningen). Saknar nog rätt mycket med Sverige egentligen. Det som poppar upp först är midsommar, funktionen med personnumret (här är det olika, långa nummer till vart och ett av de olika myndigheterna/funktionerna), allemansrätten + PLATS (och tystnaden) ute i naturen, språket + att jag liksom vet hur allt funkar, viss mat, ICA, att man duar alla, och säkert en massa mer…Saknar inte jantelagen, den långa vintern och veterinärpriserna.
Vad man ska bevara? Naturen. Helt klart. Och, i stort, det sociala systemet.