Bukefalos 28 år!

Vad gör de om dagarna?

lilstar

Trådstartare
Hollywoodskådespelare alltså. Jag har verkligen funderat länge på hur det arbetslivet ser ut. Jobbar de dag och natt i två månaders filminspelning och är sen lediga ett år fram till nästa projekt eller hur funkar det egentligen? Nån som vet?

Följdfråga: Hur ser det ut för svenska skådespelare? På samma sätt fast med mindre pengar?


Det känns ytterst viktigt att få svar på den här frågan :p
 
Sv: Vad gör de om dagarna?

Ja, att jobba som skådespelar innebär ofta att man jobbar EXTREMT mycket en tid (det är ju inte bara inspelning, det ska ju göras PR osv också, sedan "ledig" en tid osv. Vissa ha ju kanske andra projekt också, typ en musikkarriär, regisserar, skriver etc. så riktigt lediga är de väl inte (beror säkerligen mycket på hur mycket arbetsnarkoman man är och hur mycket jobb man kan/behöver ha.) För skådespelare i serier ser det lite mer annorlunda ut, de har väl lite mer "normala" förhållanden dvs. jobbar varje dag. Men i USA jobbar skådespelare väldigt långa dagar. Den här röda-mattan-glamouren som vi får se är en väldigt liten del av det hela. Att vara skådespelare är inte "lätt" jobb. I Sverige har vi ju regler för hur mycket man ska jobba så jag har för mig att det tar lite längre tid att spela in film här (sedan kan man ju fortfarande jobba övertid...). Läste någon intervju med nån Hollywoodskådis som hade spelat in i Sverige som sa att hen tyckte det var jätteskumt att vara så mycket eldig när man jobbade, man han ju göra saker efter jobbet :o ! ;)
 
Sv: Vad gör de om dagarna?

När min syster var med och spelade in en serie så filmade de en månad i sträck. Gick omkring med en kamera i ansiktet hela tiden typ. Tidiga mornar och sena kvällar, ibland nätter. Hade ingen tid för något annat. Och det blir lite som att leva i en bubbla, ett tag.
 

Liknande trådar

F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 508
Senast: Fruentimber
·
Skola & Jobb Jag var på en arbetsintervju i december och allt verkade gå bra, vi kom överens om att jag skulle få börja på en praktik som skulle leda...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 002
Senast: Luff
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 068
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 650
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp