Vad gör det om hundra år

Jag förstod dom två första styckena. Det tredje däremot, där får jag lite problem. Kall fusion, que?

Kolonier på Mars, alltså för mig är det obegripligt att vilja ut i rymden. Jag får panik vid blotta tanken. Jag stannar så gärna på vår lilla jord.
Haha, man kanske kan skicka upp det värsta buset? Lite som att man skojar om att man vill skicka dumskallar till månen så kan man faktiskt sätta dumskallarna i en maskin och skjuta iväg dem till Mars :D undrar hur det färdmedlet skulle se ut.

Har för mig att jag läste någonstans, troligen en tidning vi fick hem i brevlådan, om att linbana vore ett mycket bra färdmedel inom SL. Tyckte det lät ganska trevligt faktiskt, jag skulle gärna åka linbana till jobbet! Utvecklar man den bra nog kanske det går att bygga någon variant till Mars med. Vi kunde ju trots allt bygga flygplan :)
 
Ja tänk om alla spenderat en halvtimme på bukefalos, då hade det varit fred på jorden.

Ärligt talat, de bråk folk har nu för tiden, tänk om de kunde starta en tråd här i stället. Helt utan blodspill och det hade förmodligen gett folk mer än rädsla/osäkerhet. Tänk att faktiskt få den insynen i människors tänk, vad vi hade kunnat lära av varandra. Buke - forumet för världsfreden ;)
 
Ja tänk om alla spenderat en halvtimme på bukefalos, då hade det varit fred på jorden.

Ärligt talat, de bråk folk har nu för tiden, tänk om de kunde starta en tråd här i stället. Helt utan blodspill och det hade förmodligen gett folk mer än rädsla/osäkerhet. Tänk att faktiskt få den insynen i människors tänk, vad vi hade kunnat lära av varandra. Buke - forumet för världsfreden ;)
Lite civilicerade diskussioner på Buke är allt som behövs för att världsfred skall bli ett faktum. :up:
 
Ja tänk om alla spenderat en halvtimme på bukefalos, då hade det varit fred på jorden.

Ärligt talat, de bråk folk har nu för tiden, tänk om de kunde starta en tråd här i stället. Helt utan blodspill och det hade förmodligen gett folk mer än rädsla/osäkerhet. Tänk att faktiskt få den insynen i människors tänk, vad vi hade kunnat lära av varandra. Buke - forumet för världsfreden ;)
Ja dom har i alla fall inte tid att hitta på något ont under tiden dom läser här ;)
På tal om rädsla, så är ju den ömsesidig, tänk om folk kunde fatta det. Här sitter svenskar och är rädda för invandrare/flyktingar, samtidigt som dom är rädda för oss. Byt perspektiv bara.
 
Förresten, en fundering. Om maten ska räcka till alla människor när vi nått vår topp, kommer den behöva ransoneras då tror ni? Kommer man tvingas sluta producera chips av potatisen?
 
Förresten, en fundering. Om maten ska räcka till alla människor när vi nått vår topp, kommer den behöva ransoneras då tror ni? Kommer man tvingas sluta producera chips av potatisen?
Chips av potatisen, ja det är verkligen en ödesfråga...
Den stora frågan är vad som händer med klimatförändringarna. Jag tror vi har dålig koll där.
 
Chips av potatisen, ja det är verkligen en ödesfråga...
Den stora frågan är vad som händer med klimatförändringarna. Jag tror vi har dålig koll där.
Tanken väcktes när jag läste artikeln, stycket om extrem fetma. De som missbrukar mat på det viset det beskrivs tror jag inte äter bra mat utan att det går ner en del lite för feta och lite för sockrade produkter. Chips är ju gjort av potatis som är en bra bas i en rätt. Det känns som ett enormt slöseri att göra snacks av bra råvaror. Där kommer ju även naturgodiset in.

Du har rätt i att vi har dålig koll på klimatförändringar. Det kan barka iväg åt vilket håll som helst och risken med det hela är att det kanske går för fort för att tekniken ska hinna väga upp. Å andra sidan är 100 år lång tid och mycket kan hända. Ibland känns det som att människor behöver utbildas mer både i hälsa och alla möjliga delar av miljöfrågor (matsvinn, utsläpp, återvinning, återbrukning osv.)
 
Tanken väcktes när jag läste artikeln, stycket om extrem fetma. De som missbrukar mat på det viset det beskrivs tror jag inte äter bra mat utan att det går ner en del lite för feta och lite för sockrade produkter. Chips är ju gjort av potatis som är en bra bas i en rätt. Det känns som ett enormt slöseri att göra snacks av bra råvaror. Där kommer ju även naturgodiset in.

Du har rätt i att vi har dålig koll på klimatförändringar. Det kan barka iväg åt vilket håll som helst och risken med det hela är att det kanske går för fort för att tekniken ska hinna väga upp. Å andra sidan är 100 år lång tid och mycket kan hända. Ibland känns det som att människor behöver utbildas mer både i hälsa och alla möjliga delar av miljöfrågor (matsvinn, utsläpp, återvinning, återbrukning osv.)
Som jag skrev innan någonstans, nu är det fler som dör av för mycket mat än för lite. Så där finns resurser att ta av. Sen är fördelning en annan fråga. Varför dör folk av svält idag? Det finns ju bevisligen resurser.
 
Ja, för mig är det så. Kvinnosynen är inte vad jag eftersträvar. Jag är inte heller troende, det enda jag håller fast vid är den gyllene regeln.
Kristendomen har förändrats enormt mycket. Jag är övertygad om att det kan andra religioner också göra.
 
Kristendomen har förändrats enormt mycket. Jag är övertygad om att det kan andra religioner också göra.
Jag känner mig samtidigt lite löjlig, för jag har någon slags tro på att utveckling går mot ökad jämlikhet osv. Men det kan vara jag som idealiserar vissa västerländska ideal och tror att de är allmänmänskliga och att de därför kommer att slå igenom i längden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 353
Senast: Milosari
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
16 876
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp