Bukefalos 28 år!

Vad gör man med kroppen efter avlivning?

Sv: Vad gör man med kroppen efter avlivning?

Mina två första hundar - som dog nästan samtidigt - blev separatkremerade och tanken är att de skall begravas tillsammans med min aska när den dagen kommer. Faktiskt så har jag bollat med tanken på att påta ner dem i minneslunden där mina anhöriga ligger och där jag kommer att ligga så småningom vilket jag antar inte är tillåtet men det folk inte vet...
Än så länge står de i ett skåp i sovrummet.
Skroffan hänger antagligen inte med så länge till; hon kommer att kremeras och så skall askan grävas ner i hästarnas sommarhage (om jag får för stallägaren men det är ju bara en liten pappask) eftersom hon alltid har älskat att vara i stallet. Även om jag skulle sluta vara i det stallet - vilket jag inte kan tänka mig - så kan jag alltid besöka hagen.
Mina tidigare djur (fåglar, kaniner, marsvin och en katt) ligger begravda på sommarstället men det känns inte rätt för hundarna av någon anledning.

Styrkekramar, det är hemska beslut :cry:.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 809
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 685
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 663
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp