Vad gör man?

Sv: Vad gör man?

Prata med polisen om skyddade uppgifter och se direkt till att byta boende till någon annan stadsdel skulle jag vilja tipsa om, gärna en där du har nära till någon kompis.

"Män" som håller på så tycker jag man ska ha respekt för och ta till återgärder direkt.
 
Sv: Vad gör man?

Du är stark och modig som har anmält! Jag hoppas innerligt att du får god hjälp av polisen och det är bra att din mamma är på väg. Jag förstår och tror att det kan vara svårt med uppdateringar, framförallt detaljerade sådana så att han inte kan se tråden och försöka gissa sig till vart du är.

Innan jag hade läst klart hela tråden så hade jag tänkt sälla mig till kören som erbjuder en sovplats, men jag ser ju att du redan kommit hemifrån och får bo hos en vän. Nåväl, behöver du fly staden och inte vill/vågar bo hos anhöriga någon gång framöver så är du och katterna välkomna.

Samma sak med PM, ibland behöver man ventilera om och om igen med olika personer. Om du ska ha mer kontakt med polisen så finns möjligheterna att ha med sig en stödperson, det kan vara en vän eller anhörig eller kanske en person från kvinnojouren eller socialtjänsten. Det kan vara svårt att för en främmande människa berätta hur utsatt och livrädd man är och ibland kan det kännas bra med en annan som är "på din sida" och följer med, ville bara berätta att den möjligheten finns om du inte visste.

stor kram och lycka till!!!
 
Sv: Vad gör man?

Ta inte tillbaka anmälan om han kommer krypande och ber om ursäkt och allt ska bli så bra.
 
Sv: Vad gör man?

Starkt jobbat med anmälan! Hoppas att det känns bättre idag när din mamma är hos dig. :)
 
Sv: Vad gör man?

Så skönt att du har kunnat polisanmäla och inte befinner dig i samma hus som honom!

Nu är det två saker du behöver göra:
1. Håll dig säker och känn dig säker. Dvs se till att vara någonstans där han inte kan få tag på dig tills faran är helt över och försäkra dig om att dina närstående och katterna är säkra så att du inte behöver lägga energi på att oroa dig över dem.
2. Dra inte tillbaka anmälan vad som än händer. Anmälan är ditt starkaste vapen mot honom, kasta inte bort det!

Kram på dig, kontakta gärna någon kvinnojour som kan ge dig stöd :)
 
Sv: Vad gör man?

En anmälan kan aldrig tas tillbaka. Den finns kvar oavsett.

Jättrebra! På min tid kunde man det och jag fick beröm av åklagaren för att jag inte gjorde det. Han sa att det var många kvinnor som gjorde det tyvärr. Så det blev rättegång och killen fick böter.
 
Sv: Vad gör man?

KL

Vad fint Buke är! Jag blev helt rörd av alla erbjudanden om hjälp! Härligt och credd till er alla!

TS:
Vad bra att du anmält! Jag skickar energi och pepp och önskar dig lycka till!
 
Sv: Vad gör man?

Alltså, målsäganden kan ju vägra samarbeta och då har väl inte åklagaren så mycket att jobba med men ta tillbaks anmälan går ju inte.
 
Sv: Vad gör man?

Det är inte alla som hade haft modet att göra det du gjort :bow:

Hur är det med dig nu?
 
Sv: Vad gör man?

Mycket bra att du anmält honom, hoppas bara att åklagaren får tillräckligt med bevis för en fällande dom.

Sedan måste jag tillägga att det är inte alla vi män som är som honom (trots att Gudrun Skyman och hennes anhang hävdar motsatsen). Ta dig god tid innan du "kastar" dig in i något nytt förhållande och utvärdera killen ifråga på andra grunder än "trygghet med ekonomin" och snygg, rolig och bra sex.

Hade inte ortsnamnet stått med vid mitt nick, hade även jag erbjudit "säker" bostad då jag är bortrest hela veckan från söndag till fredag.
 
Sv: Vad gör man?

Det går bra. Har faktiskt inte hört något mer från honom, däremot från hans ex. Vi pratade lite i telefon idag och fick reda på ett och annat om människan och jag kan säga att jag är glad han inte stör mig med varken samtal eller sms längre.

Ända sen han flyttade hemifrån har han tydligen flörtat in sig hos andra tjejer,vad jag förstod det som ungefär 15 stycken hade han bott hos, manipulerat, snott pengar och smycken utav och levt gratis hos. Han är RIKTIGT bra på att ljuga ihop olika stories för att man ska känna empati och tycka synd om honom. Han har tydligen inte haft ett enda riktigt jobb under en längre tid någon gång och han har ljugit om allt från jobb till familjeproblem. Han ljög till och med om att han haft körkort men blev av med det på grund av fortkörning, han kan tydligen inte lägga in en växel ens en gång.

Han är skyldig massvis med folk pengar och drar sig tydligen från att resa allt för långt söderut just på grund av detta. Anledningen till att han flyttade från Stockholm uppfattade jag det som var av samma anledning.

Han har alltså bott hos drygt 15 tjejer under sitt 26 åriga liv och alla har han utnyttjat, manipulerat och snott pengar/saker av. Att jag var den första han la handen på ordentligt var väl ren ''otur''.

Just nu väntar jag bara på att jag ska få hem papper från polisen. Sen hoppas jag att skuldebrevet jag har mot honom gör att jag iallafall få tillbaka en del av de pengar han är skyldig mig.

Det som känns mest förjävligt just nu är att han antagligen är på G att nästla in sig hos nästa tjej och börja utnyttja henne också. Han har tydligen för vana att vara tillsammans med en och ragga på andra som ''reserv''.
 
Sv: Vad gör man?

Vill även passa på att tacka för alla fina erbjudanden! Det är grymt vad fint folk det finns här på buke! :)
 
Sv: Vad gör man?

:eek: Fy vilket jävla svin! Skönt att du inte har hört av honom mer och hur bra som helst att du polisanmält...
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör man?

Nu vet jag att man inte får..men jag känner att i detta läget hade det suttit fint med en bild på killen med en stor varningstext.
 
Sv: Vad gör man?

Nu vet jag att man inte får..men jag känner att i detta läget hade det suttit fint med en bild på killen med en stor varningstext.

Jag tänkte faktiskt precis samma sak, men tänkte också att man nog får höra att man är elak om man ens tänker tanken :o
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 295
Senast: Bulldoozer
·
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 326
Senast: Rosett
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 920
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
965
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp