Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Paddington

Trådstartare
Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan!
Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla studenter gör sig redo att inta lärosätets salar. Lärarna bävar för en ny omgång elever, omgivningen darrar och undrar vad årets studenter ska hitta på. Förra terminen terminerade i en enda stor förskräckelse som fick hela staden på fötter och alla har fortfarande inte återhämtat sig.

Kursadministrationen har redan beslutat för ett flertal ändringar i både kursupplägg och hur fritt alla kan röra sig och vi ber samtliga elever, anhöriga och annat löst folk att läsa antagningsbreven noggrant. Pga nedskärningar så kommer kursadministrationen ha stängt stora delar av terminen och bara finnas tillgänglig provisoriskt så lärare och elever får helt enkelt hjälpa varandra till rätta.

Om ni undrar vad temat är, så kan det finnas ledtrådar om man är uppmärksam, men lekens huvudtema kommer inte att avslöjas förrän vid DagDL 1 Torsdag 22:00.

Vi börjar terminen lite lätt med uppsatsskrivning. Uppsatsen ska innehålla svaret på frågorna - Vad tror du är temat för denna lek och vilken kurs/program har du valt att gå under hösten? Uppsatsen ska vara inne innan DL1 för att räknas in i terminsbetyget.

Roller

Goda

Spionen - får veta alla specialrollers val NattDL
Siare – får sia en person per natt NattDL
Siren – kan en gång under lekens gång göra så att allas röster hamnar på den personen hon själv har röstat på. DagDL
Jägare - tar med sig en person in i döden. Skickar varje NattDL pm om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste.
Ängel – kan varje natt beskydda en deltagare NattDL
Medusa - Den person som lägger allra första rösten på Medusa blir förstenad och dennes röst kommer inte räknas vid nästkommande lynch (passiv förmåga, inget val från Medusa själv) personen får ej veta detta.
Bybor

Onda
Ulvar – finns i lyan och kan kommunicera med varandra
Psykopat, en av ulvarna är psykopat och kommer dra med sig en god när denne där (LL lottar)

Vinstvillkor
Goda vinner när ulvarna är döda
Ulvarna vinner när de är fler än de goda

Deltagare
1. hemlig
2. Heffaklumpen
3. qitis
4. Harrysen
5. Habina
6. Blacksmithfarm
7. cirkus
8. Snurrfian
9. Hedinn
10. Artline
11. LenaH
12. Elo
13. Mirtai
14. Lobelia
 
Senast ändrad:
Yay! :banana:

Jag är sååå taggad på terminsstart! Den här terminen ska jag äntligen få fördjupa mig i ”sjukdomar kopplade till hästars färg-DNA”. Som jag längtat. :love: Kommer försöka att inte bete mig som en fnittrig tonåring runt Bo Furugren.

Drar till med en gissning på temat också. Kan det vara Grekisk mytologi kanske? Eller självaste Iliaden? Eller är det i Odyssén som Medusa och sirenerna återfinns?

Jag vill flagga redan nu för att jag är gräsligt ringrostig, tror det var 2019 jag lekte senast? Så håll tillgodo med en hel del förvirring. ;)
 
Här är en till som är taggad på terminsstart! (igen???).

Jag tror Habina är inne på något angående den grekiska mytologin. Men kan det kanske vara så att temat är nyare? Percy Jackson, tex?

Kursen jag ska gå handlar om språkhistoria och språkutveckling och hur sambandet mellan språk och sociala roller utvecklats "The Power of Language - a History"
 
Här är en till som är taggad på terminsstart! (igen???).

Jag tror Habina är inne på något angående den grekiska mytologin. Men kan det kanske vara så att temat är nyare? Percy Jackson, tex?

Kursen jag ska gå handlar om språkhistoria och språkutveckling och hur sambandet mellan språk och sociala roller utvecklats "The Power of Language - a History"

Förlåt en dum fråga (man måste ju gå helt in i temat utbildning), men vem är Percy Jackson? Antar att han inte hör till Jackson Five eller liknande. :o
 
Vad tror du är temat för denna lek och vilken kurs/program har du valt att gå under hösten? Uppsatsen ska vara inne innan DL1 för att räknas in i terminsbetyget.
Med tanke på att det finns både en medusa och en siren i rollistan så tror även jag att temat är Grekisk mytologi men kanske med en twist ?
Oklart vilken i så fall men med tanke på vem som är lekledare så troligt :p

Det programmet jag tänker gå heter
”Det är rena grekiskan -men vi kommer fixa det ändå ! Hur läkekonsten växte fram ”
 
Förlåt en dum fråga (man måste ju gå helt in i temat utbildning), men vem är Percy Jackson? Antar att han inte hör till Jackson Five eller liknande. :o

Som q sa så är det en bok/filmserie som är baserade på grekisk mytologi - i den omfattningen att huvudpersonen (Percy Jackson) är halvgud och går i skola med andra personer som också är det. Eller tillhör andra 'raser' (är det ens rätt ord?) ur den grekiska mytologin
 
Vi börjar terminen lite lätt med uppsatsskrivning. Uppsatsen ska innehålla svaret på frågorna - Vad tror du är temat för denna lek och vilken kurs/program har du valt att gå under hösten? Uppsatsen ska vara inne innan DL1 för att räknas in i terminsbetyget.

Jag tror också att vi ska plugga grekisk mytologi. Men frågan kanske är vad vi ska plugga utan när. Vi kanske blir erbjudna en gratis tidsresa.

Jag räknar inte med att få högre betyg än E på denna uppsats men denna höst vill jag gå kurs i att göra skulptur. Slutmålet är att göra en som efterliknar vår kära LL.
 
Vad tror du är temat för denna lek och vilken kurs/program har du valt att gå under hösten?
Känns som att temat skulle kunna vara vad som helst. Men någon form av grekisk mytologi, som många andra sagt, tillsammans med en twist låter rimligt. Jag går ju fortfarande i skolan (gymnasiet) så svaret på vad jag ska läsa får helt enkelt bli de kurserna jag läser i år: Svenska 3, Mandarin steg 3, Engelska 7, Fysik 2 och Matte 5.
 
Vi börjar terminen lite lätt med uppsatsskrivning. Uppsatsen ska innehålla svaret på frågorna - Vad tror du är temat för denna lek och vilken kurs/program har du valt att gå under hösten? Uppsatsen ska vara inne innan DL1 för att räknas in i terminsbetyget.
Eftersom min kunskap om Grekisk mytologi är begränsad till stor del till Disney så gissar jag på att temat är Hercules! :D
Och då har jag givetvis valt kursen lära sig rida bevingad häst.
 
Temat tror jag är ulvlek - så det blir en sorts metahistoria detta. En ulvlek med ulvlek som tema....ja ni fattar. Det skulle bli exakt hur skruvat som helst.

Själv ska jag läsa en kurs om hjärnan. Det verkar bra att lära sig om just den, för den är så jävla skum. I allafall min
 
Jag har hittat leken!

Också jag gissar på någon slags grekisk mytologi men som ny lekare (heter det ens så?) känner jag mig lite lost.

Tror helt klart att höstens kurs behöver bli just grekisk mytologi och att studera gamla ulvlekar!
 
Vi börjar terminen lite lätt med uppsatsskrivning. Uppsatsen ska innehålla svaret på frågorna - Vad tror du är temat för denna lek och vilken kurs/program har du valt att gå under hösten? Uppsatsen ska vara inne innan DL1 för att räknas in i terminsbetyget.
Eftersom Medusa räknas som en av de goda tror jag mer på Litteratur historia, Medusa är intressant ur ett litterärt perspektiv tillsammans med många av de grekiska berättelser, men det finns också jägare som skulle kunna vara från bröderna Grims sagor, exempelvis Rödluvan där jägaren räddar Rödluvan och mormor. Så temat för leken tror jag är litteratur historia och vilken kurs jag valt, det är kursen som handlar om hur man får vardagen att gå ihop, det kanske är filosofi, vad är tid? Hur kan vi får mer av något som vi egentligen bara har skapat utifrån en idé?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 874
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 242
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 503
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 792
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp