Bukefalos 28 år!

Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kund berättade just att min kollega (som brukar köra kunden) låg på sjukhus efter en rådjursolycka. Men chefen berättar inte sånt.
Jag jag känner inte kollegan mer än att vi hejar på varandra men jag tycker ändå att chefen kunde berätta.
 
Sambon och jag konstaterade att nästa generation som går bort är våra föräldrar. Ingen av oss har någon kvar i den äldre generationen, sambons farfar var den sista nu. Känns rätt sjukt att tänka på faktiskt, plötsligt inser man att vi inte är ungdomar längre även om vi ändå är rätt unga fortfarande.
Själv är det min tur nästa gång
Sjukt jobbigt att tänka på
 
Jag sitter på pappa-vakt känns det som :( Han är lite virrig och pratade förut om en dörr som inte finns som han ville gå ut genom. Och efter att jag var ute med hunden så kom han på att det var ytterdörren (som vi talade tydligt om innan :cautious:) och så kändes han rastlös och ville inte sätta sig ned direkt utan sa att han hade andra saker att göra.
Lyckades övertala honom till att ta det lugnt istället och sa åt hunden att hoppa upp i soffan där han satte sig så hunden kunde vara äldre-vakt istället för mig :angel:
om blickar kunde tala ... så skulle hennes blick ha sagt "men va, du sa ju åt mig att hoppa upp här!" som om jag förrått henne :angel:
 
Bakat en riktigt fin Snickerspaj, hoppas den är lika god som snygg :D!

A39023B1-BA34-4093-B408-E024D8B285AE.jpeg
 
Jag sitter på pappa-vakt känns det som :( Han är lite virrig och pratade förut om en dörr som inte finns som han ville gå ut genom. Och efter att jag var ute med hunden så kom han på att det var ytterdörren (som vi talade tydligt om innan :cautious:) och så kändes han rastlös och ville inte sätta sig ned direkt utan sa att han hade andra saker att göra.
Lyckades övertala honom till att ta det lugnt istället och sa åt hunden att hoppa upp i soffan där han satte sig så hunden kunde vara äldre-vakt istället för mig :angel:
om blickar kunde tala ... så skulle hennes blick ha sagt "men va, du sa ju åt mig att hoppa upp här!" som om jag förrått henne :angel:
Kom just på att han kan ju senare "råka" höja ljudet på teven till alldeles för högt (tänk på 50-100 skalan) :banghead: nåja... får ta det om det kommer :grin:
 
Har kardat mer alpackaull så nu blir det till att spinna igen. Den där sjalen kommer bli mitt livsverk.
Kan man färga ullen eller är det naturfäger enbart? Och går det att äta djuren eller är de enbart ullproducerande? Ursäkta en brutal fråga men jag åker förbi ett större område med massor av alpackor och undrar vad man har dem till. Supersöta djur!
 
Usch vad jag är sänkt ikväll. Inget känns ok. Chefens brutala besked surrar i huvudet.

Har ett antal frådetecken men också ett antal möjligheter att att snoka reda på.

Jag är för gammal för sånt här. Kunde jag bara inte fått jobba vidare de här sista åren i arbetslivet utan att slita hund för att ens ha ett jobb.

Nä. Nu kryper jag in under nåt gammalt och dricker vin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 298
Senast: Amha
·
  • Omröstning
Fordon Jag har ärvt en halv Toyota Auris Diesel mildhybrid, automat årsmodell 2013. Miltalet 2021 var 3500 ungefär och sedan dess är det oklart...
2
Svar
20
· Visningar
2 533
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: Jeps
·
Kultur Bara tre veckor kvar nu! Vilka ska gå på Taylor Swift utöver dottern och jag och så @Fiorano ? :) vi går N3 och sutter på sektion 112...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 909
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp