Bukefalos 28 år!

Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter framför datorn och hör ljudet av små små tassar på kontoret. Strax efter är det en kollega som kommer in och undrar om vi kan passa hans sambos lilla chihuahua i någon timme medan han åker på ett ärende. Självklart kan vi det :love:
 
Målar stuckatur... eftersom avsatsen på stegen inte var nog hög så löser jag problemet med att göra det i högklackat. Nu har jag dock vin-paus.
Edit: detta kan vara mitt sista inlägg på Buke

:rofl:
 
Blev ändrade planer.
Fick avliva min äldsta kamphane när jag kom hem. Han hade cancer tumörer. Har varit pigg och glad ända tills nu.
Han blev drygt 2 år
20190415_180449.jpg
 
Blev ändrade planer.
Fick avliva min äldsta kamphane när jag kom hem. Han hade cancer tumörer. Har varit pigg och glad ända tills nu.
Han blev drygt 2 årVisa bifogad fil 29843
Jag ber om ursäkt om det här är en känslig fråga, men hur avlivar man en fisk? Jag har inte haft fiskar själv men de som släkt/bekanta/skolan hade har bara fått självdö :( då låter ju avlivning klart bättre om det finns bra sätt för det.
 
På väg hem efter begravning av sambons farfar, det var fint och känslosamt med en otroligt duktig präst. Lillbebis växlade mellan att sova, äta och jollra så det gick väldigt smidigt. Nu har vi hämtat bonussonen och ska hämta mina två bustroll.
 
Sambon och jag konstaterade att nästa generation som går bort är våra föräldrar. Ingen av oss har någon kvar i den äldre generationen, sambons farfar var den sista nu. Känns rätt sjukt att tänka på faktiskt, plötsligt inser man att vi inte är ungdomar längre även om vi ändå är rätt unga fortfarande.
 
Fick lite annan medicin som jag provat förr utan resultat. Men de ville testa. Ok sa jag, testa på. Vad gör jag under tiden? Avvakta och se blev svaret.
950 spänn gick medicinerna på.. Kul. Redan det gjorde under för humöret.
Så nu ska jag äta 4 olika mediciner för att funka hyfsat normalt.

Firar med lite alkoholfritt bubbelvin.
 
Sitter i min nya papasan :love:
Visa bifogad fil 29845
Och försöker övertala katten att det går visst att lägga sig i mitt knä även om jag sitter i den här grunkan :banghead: Dömt att misslyckas tror jag :grin:
:banana:
Jag lyckades!
Jag lyfte upp katten en gång när hon jamade och såg förbrående på mig att jag inte var tillgänglig. Och nästa gång lyckades jag visa henne hur hon kunde kliva ned i fåtöljen :banana: Hon tog mycket tveksamma steg men klev ned i mitt knä med en pust av lättnad :D
 
Sambon och jag konstaterade att nästa generation som går bort är våra föräldrar. Ingen av oss har någon kvar i den äldre generationen, sambons farfar var den sista nu. Känns rätt sjukt att tänka på faktiskt, plötsligt inser man att vi inte är ungdomar längre även om vi ändå är rätt unga fortfarande.
Känns konstigt ja. Nu känns det som att jag bara går och väntar på att pappa ska gå bort :crazy: Men han är 90 år så det är inte så himla orimligt även om han är relativt pigg, men skallen följer inte alltid med nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
502
Senast: Jeps
·
Kultur Bara tre veckor kvar nu! Vilka ska gå på Taylor Swift utöver dottern och jag och så @Fiorano ? :) vi går N3 och sutter på sektion 112...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 510
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
316
Senast: Törnrosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp