Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på att äldsta dottern ska duscha klart så jag kan stoppa dom i säng. Hon är inte snabb precis. Undrar hur tonårstiden blir? Hon är bara 7 år nu :cautious:
Känner igen det där, 11 åringen här duschar i evigheter och drar på fullt på vattnet och full värme (fattar inte hur han kan duscha så varmt). Han kan dra på fullt i tvättstället också av någon anledning samtidigt. Så finns aldrig något varmvatten kvar till oss andra när han har duschat. Nu har jag börjat stänga av vattnet när han duschar för länge så hoppas han tänker till
 
Tog med min ena granne och åkte till affären då de inte har någon bil utan bara husbil. Tog väl cirka 3 gånger så lång tid som det brukar men fick bl.a lära mig hur man väljer ut en bra bit högrev, hur mycket priser på olika varor skiljer sig från Sverige och Spanien och att min nya ”morfar Lasse” är 50 år äldre än jag, nästan på dagen! Fick också veta att han kan prata åtta olika språk! Det ni.
 
Varit på allmänt trist humör idag utan anledning. Undrar varför.
Igår kom ett roligt besked, eller roligt men uppskattat snarare. Och trevligt folk. Och full rulle. Ja borde inte klaga. Men idag har jag mer varit som Grinchen på julafton. :crazy:
Får inte ihop ekvationen.
 
Den var ganska omodern ;) men vi hyrde så inte mycket att göra då.
Min är från 60-talet och still going strong!

*peppar peppar*

Tror inte man får tag på sådana här skönheter längre
CAD15F03-D3F1-47E4-9FA1-87E99A2862C0.jpeg
 
Det finns folk till allt. Jag har ett par hyllor ute på annons på Facebook men budgivning och en person bjuder 10 kronor över högsta budet och vill att jag levererar till Örebro. No way José! Det är för fasen över 12 mil t.o.r. och jag kör inte den sträckan för 10 spänn.
 
Det finns folk till allt. Jag har ett par hyllor ute på annons på Facebook men budgivning och en person bjuder 10 kronor över högsta budet och vill att jag levererar till Örebro. No way José! Det är för fasen över 12 mil t.o.r. och jag kör inte den sträckan för 10 spänn.
10 spänn känns ju lätt värt en 12 mils bilresa :rofl:
 
10 spänn känns ju lätt värt en 12 mils bilresa :rofl:
Visst är det frestande? :grin:

Hon höjde budet med en hundring men det är ändå inte intressant. Det tar mig två timmar att köra och jag vill ha betalt för den tiden plus kostnader för bilen. Så minst 400 kronor om jag ska frakta till Örebro. Det är lågt räknat.

Det är ju inte så att hyllorna är svårsålda. Buden har haglat sedan jag satte in annonsen för någon timme sedan. Det är klart bättre för mig om någon kommer och hämtar dem själv.
 
Visst är det frestande? :grin:

Hon höjde budet med en hundring men det är ändå inte intressant. Det tar mig två timmar att köra och jag vill ha betalt för den tiden plus kostnader för bilen. Så minst 400 kronor om jag ska frakta till Örebro. Det är lågt räknat.

Det är ju inte så att hyllorna är svårsålda. Buden har haglat sedan jag satte in annonsen för någon timme sedan. Det är klart bättre för mig om någon kommer och hämtar dem själv.
Och nu vill en person ha min adress och komma och hämta i morgon utan att ens ha gett ett bud. :cautious:
 
Omg just nu har är det fastställt att Sir Elton John kommer att hålla i öppningsshowen för den nya arenan man bygger i vår stad på fastlandet. 30 000 biljetter kommer släppas i Juni och invigningen är i februari nästa år.

Jag kan ju inte säga att jag är det största fanet men ändå, känns som "once in a lifetime" konsert och precis här där vi bor!!
 
Bävar för dagens jobb. Masor med körningar och det ska bli 30 grader varmt.
Dottern åkte till Rimini inatt med kompisar och hönsmamman sov dåligt...Det är svårt att släppa taget. Dottern är 17 år.
Fick min nya blodtrycksmedicin igår och hoppas att den hjälper. En vecka utan har känts. Jag mäter blodtrycket hemma dagligen och jag ligger högt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 145
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 200
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp