Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oooops.
Stort strömavbrott i Sydamerika. 50 MILJONER utan ström.

Hur är det ens möjligt?

Det ser ut att vara en hydroelectric power plants i Venezuela som inte har blivit underhallen som den ska. (inte underhallen ar min kommentar ... och det factum att nagon pa plats uttryckte att "det ar allt sa gammalt") "The President" sager (sa klart 🙄) att det beror pa att USA har beordrat nagon makt, oklart vem/vad, att utfora en coup pa Venezuela. Och det har inte nagont samband alls med att de haft langa "blackouts" nastan dagligen i flera veckor nu. :cautious: 🙄
 
Tänkte faktiskt på det när jag skrev. "Det borde vara kräftOr" men ändå tycker jag mig ha läst mer, och definitivt hört mer, "kräftEr".

Å tredje sidan bryr jag mig inte om språkpoliser så länge som någon förstår vad jag menar :grin:;)

Livet är för kort för det
Inte alls meningen att vara polis! Det såg bara så medvetet gjort därför jag undrade om det låg någon tanke eller dialekt bakom :)
 
Sitter här och tar ett glas vin!

31486
 
Bakade aldrig hallongrottor som jag tänkt göra idag. Fick kaloriångest när jag räknade på det.

Dags att städa till valparna. Suck, de är så äckliga just nu...
 
Äntligen i sängen efter att ha skrubbat ner halva lägenheten. så slipper jag göra de på min. semester
 
Inte alls meningen att vara polis! Det såg bara så medvetet gjort därför jag undrade om det låg någon tanke eller dialekt bakom :)

Det är medvetet fast inte av någon speciell anledning. Just detta ord tycker jag låter bättre med "min" stavning.


Ett annat medvetet exempel jag gör ibland kom jag på. Ibland skriver jag "tjejor" istället för "tjejer". Men då är det med anledning att försöka vara lite ironiskt rolig.
Det är svårt att beskriva en grupp _tjejer_ i 30-35 årsåldern med ett bra ord.

Flickor låter som barn, tjejer som tonåringar, kvinnor är för formellt, vinhaggor för fult, tant för gammal osv..
Så då skriver jag "tjejor" :D

Om någon har ett annat bra ord på lager så tar jag tacksamt emot !
 
Det är medvetet fast inte av någon speciell anledning. Just detta ord tycker jag låter bättre med "min" stavning.


Ett annat medvetet exempel jag gör ibland kom jag på. Ibland skriver jag "tjejor" istället för "tjejer". Men då är det med anledning att försöka vara lite ironiskt rolig.
Det är svårt att beskriva en grupp _tjejer_ i 30-35 årsåldern med ett bra ord.

Flickor låter som barn, tjejer som tonåringar, kvinnor är för formellt, vinhaggor för fult, tant för gammal osv..
Så då skriver jag "tjejor" :D

Om någon har ett annat bra ord på lager så tar jag tacksamt emot !
Kattor (istället för katter) stod det på en skylt på en gata där jag växte upp.
”Inga hundar eller kattor får rastas inom detta område” och givetvis kryllade det av både hundar och lösa katter :laugh:
 
Funderar på att se en film men ska upp vid halv fem imorgon så det är nog ingen strålande idé 🤔 Antingen någon av Oliver Twist-filmerna eller Saw III.
 
Jag lyckades doppa mina hörlurar i vatten och behövde rota fram andra. Röjde runt i olika väskor och hittade sen i en. Där fanns också ett läppglans med förstorande effekt som jag glömt bort. Det måste legat 1 år där typ. Tänkte testa och se om det funkade fortf. Vet inte om jag glömt hur mkt det verkar eller om det har blivit förstärkt på ngt vis iom att det är för gammalt eg. Sitter här med trout pout och läpparna känns som de brinner. Kan bli spännande det här.. Ingen mer puss på sambon ikväll skulle jag gissa. 😂

Edit: Visade just och han utbrister: "Vad fan har du gjort!? Du ser ju ut som du fått spö!" :laugh:
 
Tidigare i morse när jag vakna och gick upp så noterade jag en liten baby gecko på utsidan av köksfönstret.
Solen höll på att gå upp så det var fortfarande "mörkt" ute och så tog jag detta foto inifrån och såg till att ha husets ljusa färg som bakgrund. Tycker det blev rätt coolt.
Inget filter alls

20190617_083025.jpg
 
Denna inte lika cool :cautious: med benen är den ungefär lika stor som min hand.

Fick dess nät i ansiktet på en ridtur men som tur var sprang spindeln upp i trädet istället för på mig. Då vet jag inte vad jag hade gjort :cry:

Resized_20190520_112101.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
PostMord suger, ett konstaterande som alla här är redan medvetna om.

Men jag hörde av mig till webshopen som var väldigt tillmötesgående :love: jag kände mig som ett svultande offer som fick ett glittrande smörgåsbord. Jag nämnde i förbifarten att jag var tvungen att betala tullen på ett paket (det jag fortfarande väntar på) och då sa de att det skulle de betala tillbaka! :eek::love: Det hade jag inte alls förväntat mig! Och så erbjöd de genast att de kunde skicka ett likadant paket igen då de ansåg paketet vara försvunnet när det inte kom fram det datum det skulle (trots att jag nämnde att jag fått ett brev från tullen/postnord), inga problem att höra av mig senare igen :love:

Nu hoppas och bedjar jag att paketet mot alla odds kommer fram innan torsdag då jag ska iväg på semester..... :arghh:
 
Denna inte lika cool :cautious: med benen är den ungefär lika stor som min hand.

Fick dess nät i ansiktet på en ridtur men som tur var sprang spindeln upp i trädet istället för på mig. Då vet jag inte vad jag hade gjort :cry:

Visa bifogad fil 31509
Jag hade SKRIKIT och fallit ur sadeln. Till 100%.
Och sedan vägrat rida vidare och suttit och skakat under en filt :cautious:
Nästan så att jag vill be dig om att sätta dit en varning innan bilden, det där är ju FY FASEN så otäckt!
 
Tidigare i morse när jag vakna och gick upp så noterade jag en liten baby gecko på utsidan av köksfönstret.
Solen höll på att gå upp så det var fortfarande "mörkt" ute och så tog jag detta foto inifrån och såg till att ha husets ljusa färg som bakgrund. Tycker det blev rätt coolt.
Inget filter alls

Visa bifogad fil 31508
Den här var betydligt sötare. Mycket, mycket bättre.
Jag hade en önskan om att ha en klargrön ödla som husdjur en gång i tiden .. :D:love:
 
PostMord suger, ett konstaterande som alla här är redan medvetna om.

Men jag hörde av mig till webshopen som var väldigt tillmötesgående :love: jag kände mig som ett svultande offer som fick ett glittrande smörgåsbord. Jag nämnde i förbifarten att jag var tvungen att betala tullen på ett paket (det jag fortfarande väntar på) och då sa de att det skulle de betala tillbaka! :eek::love: Det hade jag inte alls förväntat mig! Och så erbjöd de genast att de kunde skicka ett likadant paket igen då de ansåg paketet vara försvunnet när det inte kom fram det datum det skulle (trots att jag nämnde att jag fått ett brev från tullen/postnord), inga problem att höra av mig senare igen :love:

Nu hoppas och bedjar jag att paketet mot alla odds kommer fram innan torsdag då jag ska iväg på semester..... :arghh:

DHL är också lite spännande. Vi har beställt hem saker via en kontakt som har avtal med dem för billigare frakt. Han har haft samma utkörningsadress i 10 år och beställer minst varje månad.
Nu fick vi inte våra varor iom att DHL hävdar att adressen inte finns. Samma som funkat i 10 år då.. Suuuuck!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 106
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 050
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp