Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är sjukt och äter ostbågar och dricker te. Vill inte vara sjuk. Vill jobba (framförallt på torsdag då det är bra pengar pga midsommar :p) och träna hund.
 
https://www.expressen.se/kvp/kronik...-tala-och-skriva-svenska-om-du-bor-i-sverige/

Kan man vara mer självgod och dryg? Dessutom, som en gammal chef noterade i marginalen när jag drog ett ärende för honom, voff, voff.
Björn Ranelid är ju självgodhet personifierad så ja..

Däremot håller jag ändå med honom bitvis i sakfrågan. Det är hemskt synd att barn idag är så dåliga på svenska, det är ett enormt handikapp att inte kunna språket ordentligt och det blir viktigare med åldern. Hoppas verkligen att trenden på något vis kan vändas till det mer positiva :)
 
Inte helt omöjligt kanske då han är van utekatt. Lilla kissen :(

Ja, skogen är han mer bekväm i än här inne i bostadsområdet bland gräsklippare, lekande barn, bilar och annat. Även om vi bor i ett lugnt villaområde med stora lummiga trädgårdar så är det mycket liv och rörelse pga sommarlov och semester.
 
Ja, skogen är han mer bekväm i än här inne i bostadsområdet bland gräsklippare, lekande barn, bilar och annat. Även om vi bor i ett lugnt villaområde med stora lummiga trädgårdar så är det mycket liv och rörelse pga sommarlov och semester.
Synd att du inte kan be din exmake att kolla om katten har kommit tillbaka till det gamla hemmet eller kolla runt i skogen runt omkring. Eller? :cautious:
 
Synd att du inte kan be din exmake att kolla om katten har kommit tillbaka till det gamla hemmet eller kolla runt i skogen runt omkring. Eller? :cautious:

Jag messade honom i morse men har inte fått svar. Det är därför jag klurar på om han blockat mig, som jag tog upp i skilsmässotråden.
 
https://www.expressen.se/kvp/kronik...-tala-och-skriva-svenska-om-du-bor-i-sverige/

Kan man vara mer självgod och dryg? Dessutom, som en gammal chef noterade i marginalen när jag drog ett ärende för honom, voff, voff.

Jag tror inte att Ranelid avser dyslektiker eller nyanlända. Jag tycker att han har en poäng här:

Ungdomar som tillbringat nio eller tolv år i svensk skola skall kunna tala och skriva svenska och lära sig grammatiken i språket. Det är ett omistligt krav. Det är en tragedi för eleverna och Sverige att så många lämnar grundskolan utan ett godkänt betyg i det svenska språket.

Min uppskattning är att ungefär tre av fyra studenter på universitetsnivå uppvisar tämligen stora brister i det svenska språket och det är oroväckande. Jag har exempelvis haft masterstudenter som har gått ut gymnasiet med höga betyg som inte förstår att man inte kan börja en språkligt korrekt mening med en bisats.
 
Alltså den här dagen...

Min hund fick en pipleksak av kollegan (ett försök att fjäska in sig hos henne) Verkligen jättebra...

Pip, pip, piiiiiiiip, pip, pip, piiiiiiip, piiiiiiip, pip, pip, pip *paus för kast med leksak* pip, pip, pip

Kollegan står INTE högt i kurs hos mig nu

Jag fick lära mina hundar att dom inte får bita på leksakerna så att dom piper om jag säger till dom. :rofl:
 
Jag köpte en burk Cola som belöning för mitt jobb och tålamod med postnord just nu, och nu får jag dåligt samvete för att det är onyttigt.
Bra där Asko :meh: bestäm dig! Antingen är det en belöning eller inte! :rofl:
 
:cry::cry:

Kan moderator lägga in en varning på bilden? Jag vet inte hur man gör :bow:
Eftersom den här moderatorn fick en smärre hjärtinfarkt när hon gick in i tråden och råkade se bilden så har hon nu lagt den bakom en spoiler! Fyyyy vilken läskig sak, jag hade fått panik bara av att veta att jag hade lite av dens nät på mig! :nailbiting:

Tagga gärna mig eller LenaH nästa gång så ser vi det snabbare! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 057
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 782
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp