Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sonen och jag har falsksång till en massa Queenlåtar. Det småregnar.
Livet är för jäkla härligt! (Trots krånglande ex)

Och så en sak till:
31690
 
Upptäckte precis att jag lyckats stänga av frysen - för ett par dagar sen :arghh::crazy:.
Kopplade om sladden förut så den blev utom räckhåll för sonen. Och glömde att jag kopplat den så, stängde av en belysning ute med strömbrytare - som frysen var kopplad till.

En del fick jag slänga, men allt kött kändes genomfruset fortfarande. Vågar vi spara i frysen (som nu är igång igen) - eller har vi släppt in för mycket värme nu tro?? Ping @hagel (tror jag det är) som är livsmedelskunnig.

Hönsen kommer i alla fall bli lyckliga över alla bär som tinat.
 
Upptäckte precis att jag lyckats stänga av frysen - för ett par dagar sen :arghh::crazy:.
Kopplade om sladden förut så den blev utom räckhåll för sonen. Och glömde att jag kopplat den så, stängde av en belysning ute med strömbrytare - som frysen var kopplad till.

En del fick jag slänga, men allt kött kändes genomfruset fortfarande. Vågar vi spara i frysen (som nu är igång igen) - eller har vi släppt in för mycket värme nu tro?? Ping @hagel (tror jag det är) som är livsmedelskunnig.

Hönsen kommer i alla fall bli lyckliga över alla bär som tinat.

Frys om det bara. Ingen fara. Lukta på det när ni tar upp det men livsmedel är tåligare än vad vi numera tror. Förr åt de mat som förvarades under betydligt sämre förhållande :)
 
Frys om det bara. Ingen fara. Lukta på det när ni tar upp det men livsmedel är tåligare än vad vi numera tror. Förr åt de mat som förvarades under betydligt sämre förhållande :)
Glassen var flytande så den är slängd :p. Kändes värre om de egenuppfödda och hemslaktade tupparna skulle tinat. Som tur var hade de inte det. Så det blir som du säger, vi sniffar lite extra innan tillagning sen. Och håller tummarna att de inte blivit varma när vi hade öppet och städade ur det som var tinat.
Högst upp var det 2+ (men där läcker det in lite luft också).
 
Och jag har kort klart skolbuss pa smala slingriga bergsvagar. Och lart mig att de flesta nottrad har i trakten producerar hasselnotter (det visste jag) MEN att traden heter "Filbert" och notterna blir alltsa hasselnotter.

Den lille yorkshire terriern rider pa ALLT 🙄 och tror att han ar den storsta "strutten" har. Men se, har ar jag huvud"strutt" och han kan bara "strutta" nar jag godkanner det. Den lille kraken ar 9-10 manader och haller precis pa att bli konsmogen ... det finns mycket att lara sig som han inte forstar an. 😈
 
Dammsugning klar! Hade tänkt våttorka allt och göra brun-utan-sol och färga håret ikväll med. Känner mig lagom taggad nu..

Imorgon kommer min älsklingsbästis hit från Sthlm. Åh, vad jag saknat henne! Ska bli så kul! ❤
Har lovat skicka Missing People om stadsfröken förvillar sig på hitvägen här ute i ingenstans.
Även ordinerat sneakers och inte superklackar. 😂
 
Precis kommit hem från en sk ungdomlig fest i Gubbängen. Alla var mkt ungdomliga, haschångorna låg täta och vin serverades ur boxar i plastglas. Kände mig ungefär lika social som en kvinnlig Mr Darcy (men det kan troligen delvis bero på att jag har känt mig ful och svettig hela dagen). Kämpade också emot en plötslig tourettes-ingivelse att skrika ”ÄR DET NÅGON HÄR SOM RÖSTAR PÅ MODERATERNA?!” men stoppade mig själv.
 
De bjöd på glass och jordgubbar igår på jobbet inför sommaren. Och det blev jordgubbar över som vi som ordnade det praktiska fick dela på (och vi försökte truga på folk att ta med sig hem också!).
Detta blev min fångst:
31694

😱
Ja, de är fulla med jordgubbar.
De håller nog inte sig fina till midsommar tyvärr, annars hade vi inte behövt köpa några jordgubbar alls :rofl:
 
Jag ska nu insmetad i för gammal och då alltså grön brunutansol gå och lägga mig. Skulle pussa sambon godnatt. Han putade så mycket det gick och knep ihop munnen av rädsla för att bli grön runt munnen . :laugh:
Stackaren håller på med papper till revisorn som han sen ska köra iväg och stoppa i deras brevlåda inatt.
Ingen av oss har hunnit fixa det innan. Min papperskrigar-hjälte! :heart
 
Tror faktiskt att behöver sidan är större än villhöver :o skulle behöva nya kläder
Ojdå, det låter lite tråkigt.... Hoppas att det går så smärtfritt som möjligt :) ! Jag hade också lite "ångest" över att behöva hitta kläder för ett par veckor sedan, men så lyckades jag beställa inte mindre än tre klänningar på en gång som jag blev helnöjd med :bow: ! Ibland sker mirakel..... :D
 
Precis kommit hem från en sk ungdomlig fest i Gubbängen. Alla var mkt ungdomliga, haschångorna låg täta och vin serverades ur boxar i plastglas. Kände mig ungefär lika social som en kvinnlig Mr Darcy (men det kan troligen delvis bero på att jag har känt mig ful och svettig hela dagen). Kämpade också emot en plötslig tourettes-ingivelse att skrika ”ÄR DET NÅGON HÄR SOM RÖSTAR PÅ MODERATERNA?!” men stoppade mig själv.
Du får väl bjuda in dem till en av dina eleganta middagar och visa hur man festar PÅ RIKTIGT..... :D !!
 
Ojdå, det låter lite tråkigt.... Hoppas att det går så smärtfritt som möjligt :) ! Jag hade också lite "ångest" över att behöva hitta kläder för ett par veckor sedan, men så lyckades jag beställa inte mindre än tre klänningar på en gång som jag blev helnöjd med :bow: ! Ibland sker mirakel..... :D
Det är som tur är ingen panik med nya kläder, även om det skulle vara bra. Äger tex för tillfället bara ett par jeans och på vintern bär jag det nästan varje dag :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 144
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 170
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp