Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjurar pga fick ett "tack för din ansökan men vi har gått vidare med en annan sökande" i mailen precis. Den klämkäcka delen av mig tänker att "det är bara att söka vidare, deras förlust" medan den bittra sidan tänker att "du kommer vara fast på ditt jobb som du hatar för alltid". Tur att jag har semester snart. Och ska provrida en häst på söndag. Och rida med en kompis imorgon, om det inte åskar.
 
För alla som behöver muntras upp, en bild på ett lamm och en katt :)
20190618_210712.jpg

Själv har jag som mål att hålla mig vaken hela dan.
 
Har stått ute och sladdrat med den spanske grannen på tok för länge så jag har bränt axlarna! Har blivit ditbjuden på midsommar, dom ska ha två kompisar från Tyskland där, så det blir jag och fyra pensionerade bögar :D sambon lär inte vilja gå för han är mer enstöring än jag, men det gör inget. Han har fått en högtryckstvätt så han har att leka med.

Tillägg: kelpien har lekt pjätt med den spanska gatuhunden under hela samtalet. Nu är den trött.
 
Arbetat sista arbetsdagen. Nu är det ferie! Yes! Kom hem. Ramlade ihop i soffan. Ligger på rygg och äter upp pepparkakorna som stått i skafferiet alldeles för länge.

Tjockis-Kisse håller på och gräver i min väska. Nåt spännande kanske det finns där... Vem vet.
 
Jag väntar på att se om jag kommer in på en distanskurs i släktforskning. Även om jag tror att jag redan är självlärd på det mesta som kommer att läras ut (det är en grundkurs, och jag har släktforskat på egen hand i ett par år nu), så vet jag att det ALLTID finns nytt att lära sig :) !

Däremot är jag långt ifrån säker på att komma in - det är en väldigt populär kurs :nailbiting: ! Betygsurvalet kommer jag säkerligen INTE in på. Jag har helt okej betyg från gymnasiet, men tidigare har det krävts nästan toppbetyg för att komma in. Högskoleprovet har jag inte gjort, så det urvalet funkar inte heller för mig. Däremot ligger jag bra till i urvalsgruppen där man får använda tidigare akademiska meriter. Jag har har maxpoäng där, så KANSKE det går vägen.... :) !
Håller tummarna för dig! Iom att min ansökan är sen så hamnar jag automatiskt sist i kön, men det är ju en riktig nördkurs och 200 platser räcker förhoppningsvis till :p
@Linta ååh den ville jag med läsa! Men jag kom fram till att jag inte orkar jobba och plugga..
Förstår det! Jag är ju ”ledig” på jobbet liksom, det blir ju lite annat om man måste jobba :)
 
Jag blev precis uppringd av en telefonförsäljare och råkade svara, fick panik så i panik satte jag på flygplansläge. Strax efter bröts samtalet och det sista jag hörde säljaren säga var "Hal...". Har sjukt dåligt samvete nu för att jag i panik inte ens sa "hej" utan satte på flygplansläge så att samtalet bröts istället :angel:. Mvh telefon-fobi deluxe :down::meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
600
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 710
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp