Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och köpt en grill som sambon håller på att bygga ihop.
Himlen öppnade sig nyss i värsta åskskuren och nu är det "bara" regn och knappa 15 grader. Haha, tänkte väl att regnet skulle komma. Tyckte det var misstänkt bra väder när vi åkte och handlade (då 20 grader och sol).
 
Städar o tömmer magasinet,vilket betyder att man gårdsplan ser ut som soptippen,dit sakerna ska ,men behöver hjälp med att lasta i trailern.
 
Sitter ute med katten medan de andra äter ost inne. Katten kan inte riktigt vara i fred från hunden så jag "offrade" mig, medan jag ser hunden glo ut på oss ibland från fönstret 😅:rofl: Det är inte så synd om hunden, hon har jätteroliga människor där inne medan katten har bara typ mig. Hunden är bara den avundsjuka lillasystern :p
 
31787

Det blåser en del och jag sitter i skuggan så det är nästan lite kyligt t.o.m :D
 
Rast på jobbet så äter min matlåda med rester från dagens midsommarlunch och lyssnar på när min holländska kollega översätter en kürvideo åt en annan dressyrtävlande kollega :D
 
Panikköpte kläder idag. Det ska tyvärr bli över 40 grader varmt enligt prognosen och jag har inga kläder. Jag hatar att köpa kläder och undviker det i det längsta. Men jag har inga shorts som passar och bara t-shirts som precis passar så jag kände att jag måste se om jag kan hitta något annat. Förra året var jag för sent ute och det fanns absolut inget i min storlek så jag fick svettas i mina jeans i värmeböljan.
Provade flera shorts och ett par var acceptabla. De som jag tyckte bäst om var för små och fanns inte i större storlek. Ryckte åt mig ett tält också som jag inte orkade prova. Misstag. Plagget var ett hus.

Det är så olika med storlekarna. Jag beställde samma storlek på nätet och de plaggen var väldigt små. Men denna överdel såg stor ut så jag tänkte att den åtminstone inte var för liten.
 
Började de sökandet med spårhundarna två dagar efter han försvann? Eller när satte de igång?

@Seabaz

Hostlet anmälde honom inte försvunnen förrän 3 dagar EFTER att han skulle ha checkat ut, trots att hans grejer var orörda inkl hans pass var kvar på rummet.
Så när de väl anmälde hade det gått 6 dagar sedan någon såg honom sist.
Ingen telefon eller bankaktivitet efter 31maj/1 juni och sökandet började 6 juni :(
 
Känns som han inte kommer hittas på land. Ramlat från ngn klippa (berusad, halkat...?) drunknat och kroppen dragits ut i havet? Tyvärr tänker jag mig ett sådant scenario.

Jag funderar på om han har stämt träff med någon.

Han lämnade baren/klubben redan kl 23 och på cctv ser man honom med telefonen i handen och det sägs att han följer google maps på väg tillbaka till hostlet.

Men varför lämna så tidigt? Visserligen bodde han en bit från klubben men Byron bay är inte såå stort att man behöver google maps för att ta sig hem kan jag tycka.

Sista pinget från telefonen är ett whatsapp meddelande som de försöker få fram. Men företaget säger att de inte kan få fram exakt meddelande, bara data kring det.
Om det är pga lag eller teknik eller både och framgår inte tydligt.

Ingen har trätt fram och sagt "det var mig han skickade meddelande till"
 
Precis hemkommen från grannarna! :love: druckit massor med spanskt vin (och spillt över halva klänningen), diskuterat spansk grammatik, dragit vitsar och planerat min framtida resa till Malaga för att hälsa på dom i vinter. Ååååh, vad dom är trevliga! Speciellt spanjoren. Han är typ min nya bästa vän! :love: Jag visste inte att jag behövde en 66-årig spansk bög i mitt liv men det gjorde jag minsann!

Imorgon ska han bjuda på paella.
 
Just rasat isäng. Sambon kom sist i tvättrangordningen och kom in när hunden just slocknat. Hon blev livrädd skällde/ylade. Hoppas övriga sov hårt. Mycket rosé, bubbel, sangria etc gjorde attdet nog var chill.

Väldens mys med nästan alla mina favoritpersoner tillsammans. Man känner sig jävligt rik i såna lägen. Rik på kärlek.

Nu måste jag försöka sova!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 344
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
626
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 216
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp