Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ny dag idag, dags att gå till jobbet igen... Om jag varit en av de 2 som fick dela på lotto-jackpoten 80 miljoner dollar igår, hade jagkunnat legat kvar i sängen....
 
Vi upptäckte just en flock vildsvin just utanför tomten, på åkern. Aldrig sett så många så nära. Vi kikade på dem där de gick och bökade och grymtade ett tag. Någon liten kulting fick sig en omgång med skrik och putt av en enorm jäkel.
De asen har bökat upp vår trädgård förut. Så nu skrämde vi iväg dem med lampor, smällde med händer/mot vägg och sambon vrålade. Grisarna skrek och flydde. Så jävla snabba!
Hoppas ingen hörde och tror vi haft ihjäl någon. 😳😂
 
Kan inte sova. Det är för varmt. Hade en ökendag igår med arg chef. Han är verkligen en katastrof när det gäller personal. Hade jag råd skulle jag kasta in handduken men nu måste jag bita ihop. Jag fräste dock tillbaka i telefonen när han var för dum. Jag har svårt för det tyska sättet. Man ska fråga och fråga och återigen fråga och om du missat att fråga om något får du en utskällning.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190626-003109.png
    Screenshot_20190626-003109.png
    138,5 KB · Visningar: 48
Jag behöver mycket sömn så jag blir så stressad när jag inte somnar. Igår var det bra. Då fick jag sova.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190625-202941.png
    Screenshot_20190625-202941.png
    46,4 KB · Visningar: 53
All min sympati :heart bor ihop med en förälder som visar allt mer och mer tecken på att hen är/blir dement.
Men fick en ovanlig bra stund idag (igår) på kvällen då vi spelade en omgång fia med knuff, dementa föräldern var med och mindes de flesta reglerna så det blev inget bråk. En ovanligt bra stund då jag blev positivt överraskad över hur någorlunda trevligt det blev :up:
 
Dilemma om förlovningsringar.

Min sambo och jag försökerkomma överens om vilken typ av förlovningsringar vi vill ha. Han är old school och tycker att jag ska ha en vräkig guldring med diamanter som skriker "håll käften" till andra medan jag tycker att en slät, tålig ring är mer praktisk då jag jobbar med hästar dag in och dag ut...

Själv vill han ha en "manlig" slät guldring...
 
Jag har googlat och om jag säjer upp mig själv är det upp till 12 veckors spärrtid från a-kassan.
12 veckor :wtf: är du säker?

Senast jag sa upp mig från ett jobb var det 8 veckor tror jag...

Men då jag fick ut resterande ob/övertid samt semesterersättning på min sista "lön" så kunde jag (över)leva 2 månader på det ändå....
 
Jag haller som sagt pa att ta buss korkort for skolbuss. Foretaget betarlar hela korkortet och ger mig en "bonus" ... jag har bara borjat tranings korningen (maste ha 20 timmar oavsett hur bra jag kor) och i dag kom "lone ansvarig" och bad om ursakt for att jag inte fatt mitt forsta inlagg i bonusen :confused: det hade jag glomt. :pDet blir en utbetalning av motsvarande 3000 sek om en eller ett par dagar och nasta vecka 3000 till. Sammanlagt ar "bonusen" pa 30000 sek. :D Och jag som borjade for att fa korkortet. :angel:
 
12 veckor :wtf: är du säker?

Senast jag sa upp mig från ett jobb var det 8 veckor tror jag...

Men då jag fick ut resterande ob/övertid samt semesterersättning på min sista "lön" så kunde jag (över)leva 2 månader på det ändå....
Upp till 12 veckor. Hittar inget mer info än så.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190626-052432.png
    Screenshot_20190626-052432.png
    74 KB · Visningar: 41
Dilemma om förlovningsringar.

Min sambo och jag försökerkomma överens om vilken typ av förlovningsringar vi vill ha. Han är old school och tycker att jag ska ha en vräkig guldring med diamanter som skriker "håll käften" till andra medan jag tycker att en slät, tålig ring är mer praktisk då jag jobbar med hästar dag in och dag ut...

Själv vill han ha en "manlig" slät guldring...
Min ring ligger i en låda här hemma, då jag inte tycker om att rida med den
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 117
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 073
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp