Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dilemma om förlovningsringar.

Min sambo och jag försökerkomma överens om vilken typ av förlovningsringar vi vill ha. Han är old school och tycker att jag ska ha en vräkig guldring med diamanter som skriker "håll käften" till andra medan jag tycker att en slät, tålig ring är mer praktisk då jag jobbar med hästar dag in och dag ut...

Själv vill han ha en "manlig" slät guldring...

Jag har en slät guldring med tre nedsänkta stenar i som vigselring just för att jag grejar mycket med allt möjligt bland annat hästar :) Förlovningsringen är av samma modell fast utan stenar. Klart det hade varit fint med en stor diamantring men då hade jag aldrig använt den pga opraktisk :p
 
Så jäkla trött! Längtar verkligen efter semester... Bara denna och nästa vecka kvar att jobba och då ska vi iväg med jobbet för konferens och sommarparty ons-fre också :)
 
Dilemma om förlovningsringar.

Min sambo och jag försökerkomma överens om vilken typ av förlovningsringar vi vill ha. Han är old school och tycker att jag ska ha en vräkig guldring med diamanter som skriker "håll käften" till andra medan jag tycker att en slät, tålig ring är mer praktisk då jag jobbar med hästar dag in och dag ut...

Själv vill han ha en "manlig" slät guldring...

Vi valde sådana här, tåliga och praktiska (och billiga, jag har haft en dyr förlovningsring i ett tidigare liv och var svinrädd att tappa den hela tiden) men snygga tycker jag! Min fästman har en likadan, han gillar lite lagom glitter sådär à la glamrock light ;) Jag har en väldigt oberäknelig kontaktallergi så ville inte heller ha något som skulle kunna skapa problem så att jag inte kan ha den på mig (har reagerat på 24k guld men kan ha smycken från Ur o Penn för 20:- utan problem, mycket udda) så vi tog rostfritt stål. Kanske byter vi ut dem när vi gifter oss, men just nu är det bra!


ring.JPG
 
Det låter desperat, törs jag fråga varför?
Varfor da? :heart Har kommer en kram om du vill ha.

Ja det undrar jag med. Tycker nånstans det hade varit rimligare att ha en fysisk åkomma just nu och inte ”diffusa symtom”. Orkar inte förklara för folk.
Igår blev min moster jättebesviken på mig då jag tackade nej till ett event som hon ville gå på med mig. Och jag orkar just nu inte förklara varför då hon ändå inte skulle förstå.
Och sedan var tanken att jag skulle åka upp i söndags till Norrland och hälsa på. Men att köra den sträckan när jag mår såhär och sedan vara social och hela den biten känns som överkurs.
Vill ju inte ha ett brutet ben direkt men igår var jag så ofantligt less på hela situationen så kände väl att det hade varit smidigt att bara säga ja jag mår skit pga mitt brutna ben.

Tack för kramen!
 
Helvetteeeee! En del av min hörselpropp i silikon har pkt in och fastnat LÅNGT in i hörselgången. Ngt tips på hur få bort skiten???
Försökt skölja med varmt vatten (gick ej). Börjar ta redigt ont minst sagt... plus att jag är döv då på ena örat...

Typ dessa proppar är det:

32044
 
Helvetteeeee! En del av min hörselpropp i silikon har pkt in och fastnat LÅNGT in i hörselgången. Ngt tips på hur få bort skiten???
Försökt skölja med varmt vatten (gick ej). Börjar ta redigt ont minst sagt... plus att jag är döv då på ena örat...

Typ dessa proppar är det:

Pålitlig människa med stadig hand + en pincett och ficklampa, eller så pallrar du dig till närmaste vc ;)
 
Pålitlig människa med stadig hand + en pincett och ficklampa, eller så pallrar du dig till närmaste vc ;)

Pincett är redan testat! Är ju silikon som liksom blivit mjukt så går inte heller få ut i ett stycke tyvärr...
 
Pincett är redan testat! Är ju silikon som liksom blivit mjukt så går inte heller få ut i ett stycke tyvärr...

Går den sönder när man försöker få ut den, så får man plocka ut i bitar oavsett man gör det själv eller på vc och får man inte till det på egen hand, så finns ju inte så många alternativ kvar. Att ha den kvar i örat går ju inte :nailbiting:
 
Vi valde sådana här, tåliga och praktiska (och billiga, jag har haft en dyr förlovningsring i ett tidigare liv och var svinrädd att tappa den hela tiden) men snygga tycker jag! Min fästman har en likadan, han gillar lite lagom glitter sådär à la glamrock light ;) Jag har en väldigt oberäknelig kontaktallergi så ville inte heller ha något som skulle kunna skapa problem så att jag inte kan ha den på mig (har reagerat på 24k guld men kan ha smycken från Ur o Penn för 20:- utan problem, mycket udda) så vi tog rostfritt stål. Kanske byter vi ut dem när vi gifter oss, men just nu är det bra!


Visa bifogad fil 32041
Nice. Jag är väldigt inne på tungsten eller titanium, tycker det finns så många läckra modeller. Även som @FengurLaugar skrev, har jag funderat på nedsänkta stenar i min ring och motsvarande utan stenar för sambon.

Sambon är dock så uråldrig att han tror att hans familj och vänner ska tycka att HAN "är snål" om han inte ger mig en diamantring och jag är typ "men hallå, skit i alla andra, vi förlovar ju osd för VÅR skull, inte deras." Plus att jag tycker faktiskt det är slöseri med pengar på en sån ring. Jag vill hellre resa någonstans eller åka och hälsa på vänner och familj i Sverige.

Vi har liksom inte 5 000 dollar i bakfickan sådär...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 115
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 068
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp