Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
:crazy: Jag tycker att jag är hyfsad på engelska men jag verkar ha glömt fullständigt hur man skriver, vi har en ny medlem i föreningen som är från frankrike så vi försöker kommunicera på engelska i text. Jag hoppas att hen lär sig svenska snabbt! :D Hen kommer att få snabbkurs i utövandet eftersom det är lättare när man pratar irl men jag skulle försöka få fram vad jag behövde för att få in hen i medlemsregistret. :D
 
Alltså jag skulle bara röja lite i en garderob för att få in lite skor. Nu har jag tömt tre garderober och slängt nästan två sopsäckar med kläder och tyger, två papperspåsar med skor och några soppåsar med "allmänt skräp". En kasse med kläder och skor som är fina men för små för någon i familjen och en kasse med kläder och saker som syrran får titta på innan jag skickar det vidare om hon inte vill ha.
 
Våra grannar fick en leverans med big bag kemikalier. Tyvärr hade påsen på några hundra kg/ton åkt av pallen. Chauffören pratade ingen svenska, knappt engelska men iaf ngt tyska.
Sambon fick rycka in och köra trucken iom att ingen annan kunde. Så fick vi göra en lyftanordning och få upp den på pallen med trucken.
Nu har sambon fått än mer hybris iom att han numer är Gud även i truckhytten.. 😂
Män i hästbranschen har nog egon som det är. 🙄😂
 
Jag har just varit ute med Yorkshire Terriern och forsoker trotta ut honom lite innan jag ska ivag och ovningskora skolbuss igen.
Busskorningen ar inga problem alls ... men jag har en latt panik for att lara mig "pre-trip" att kolla igenom motor, underrede, utsidan och insidan av bussen och kunna tala om vad jag ser (hyfsat) och att det ar i god kondition och safe infor en test som tar uppemot 2 timmar. Tur jag inte maste veta namnet pa allt ... det blir manga "thingamabobs, doohickeys, och whatsits" kan jag ju tala om. :o
 
Jag har just varit ute med Yorkshire Terriern och forsoker trotta ut honom lite innan jag ska ivag och ovningskora skolbuss igen.
Busskorningen ar inga problem alls ... men jag har en latt panik for att lara mig "pre-trip" att kolla igenom motor, underrede, utsidan och insidan av bussen och kunna tala om vad jag ser (hyfsat) och att det ar i god kondition och safe infor en test som tar uppemot 2 timmar. Tur jag inte maste veta namnet pa allt ... det blir manga "thingamabobs, doohickeys, och whatsits" kan jag ju tala om. :o
Det är viktigare att kunna se att de fungerar som de ska än att veta vad de heter :idea::angel::D
 
Senaste loppisfyndet :D ! Börjar misstänka att det var tickandet som gjorde att den hamnade på loppis.... ;)
20190625_165556.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 114
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp