Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Käkar frukost nummer två (nummer ett var en macka med kaffe) som består av havregrynsgröt med jordgubbskräm och mjölk.... :d Ska strax sätta mig i bilen och åka till jobbet för planeringsdag med hela skolan. Bara två dagar tills barnen kommer nu :) !
 
Inte kul med karensdag som anger att man inte orkar jobba i värmen men hög inomhusvärme tar på kroppen även hos friska och hemma är fruktansvärt varmt lixom på jobbet men på jobbet får jag inte svalka mig, inte ens vika upp byxorna över vristerna osv. Det märks att värmen tar på humöret för jag är smågrinig och grannarnas katter är plötsligt inte sams.
Får se hur det går med den saken. Kan tvingas jobba fast jag har symtom av värmen. Kollegan skällde på mig och frågade om jag är hemma för mitt nya jobb (är tänkt att jag skulle provjobba imorgon, bestämdes i fredags) Jag är ledig men måste visst säga ja till pass. Som timvik. Får man alltså inte säga nej. Visste inte jag.
 
Och där tog sex veckors semester slut. Tillbaka i saltgruvan!

Har ägnat den första timmen av min första arbetsdag med att gå igenom mailen. Nu har jag hittat sisådär en tio mail som kräver någon form av åtgärd från mig. Dagens känsla är... ...ångest. Jag vill ha mer semester! Särskilt som det först nu blivit någon sommartemperatur att tala om.
 
Får se hur det går med den saken. Kan tvingas jobba fast jag har symtom av värmen. Kollegan skällde på mig och frågade om jag är hemma för mitt nya jobb (är tänkt att jag skulle provjobba imorgon, bestämdes i fredags) Jag är ledig men måste visst säga ja till pass. Som timvik. Får man alltså inte säga nej. Visste inte jag.

Fast alltså jag fattar faktiskt att ditt jobb reagerar - symtom av värmen? På en fysiskt frisk ish 30-åring? O_o

Sen att man har rätt att säga nej till pass (oavsett orsak) som timmis är ju en annan sak såklart.
 
Fast alltså jag fattar faktiskt att ditt jobb reagerar - symtom av värmen? På en fysiskt frisk ish 30-åring? O_o

Sen att man har rätt att säga nej till pass (oavsett orsak) som timmis är ju en annan sak såklart.
Ja!! Symtom av värmen inomhus under plåttak utan ventilation!! Folk har svimmat pga det, ja! En annan kräks på jobbet av värmen. Folk utvecklar blåsor och värmeeksem- rent av sår.

Alla mår dåligt. Men vi är individer och mår olika dåligt. Min sambo, fysiskt frisk 30+ far i inte heller väl närmare 30 grader inomhus, så jag är inte unik.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 006
· Visningar
52 510
Kropp & Själ Jag satt vid datorn och lutade mig bakåt. Plötsligt blev jag jätteyr. Jag fick panik och rusade upp. Tänkte att jag behövde ta mig ut ur...
2
Svar
22
· Visningar
1 819
Senast: Wille
·
Mat Jag kan inte sluta fnissa... Öppnade nyss ett paket kex bara för att upptäcka att någon redan verkar ha tagit en tugga. Kexen säljs...
2
Svar
32
· Visningar
2 447
Senast: Ninnurur
·
Katthälsa Seven är jättehungrig jämt. Jag jobbade idag, hon fick frukost och sen blötmat när jag kom hem. Trots det skickade jag ner henne från...
Svar
4
· Visningar
234
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp