Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sånt oväder i natt! Vaknade vid midnatt av att regnet verkligen piskade mot rutorna och åskan dånade. Låg vaken nån halvtimme innan det lugnade ner sig och jag kunde somna om. Sen vaknade jag ju som vanligt tusen gånger pga mitt lilla barn men men 🤷🏼‍♀️

Maken kom hem från nattjobb och fick gå och ta undan ett träd som hade ramlat över halva vägen utanför grannen så det hade mycket riktigt blåst en del.
Det slog ner i österängens ip, 200 m från lägenheten. Huset skakade! :nailbiting:
 
IMG_20220828_094206.jpg

Två skor blev till tre då han hade trampat av sig en fram sko igår. Han hade sprungit på eftermiddagen vilket inte är likt honom. Något irriterade honom antagligen något djur som bet honom i vanlig ordning. Det älskar honom av någon konstig anledning. Men nu har han fått nya bakskor och en ny framsko 🥰 Och hans matte ska krypa upp i soffan med kaffe koppen nu efter stallet är klart, regnat gör det ☔
 
Inget regn än och prognosen är ner i knappt 10 mm idag och 2,5 mm i morgon, jag är klart besviken. Jag var ute och kollade svampläget i går och hade hoppats på att det skulle ha kommit lite efter förra helgens 19 mm men det är fortfarande knastertorrt och ingen svamp.
 
Lyssnar på beredskapspod och virkar filt. Gick in på hobbii och blev otroligt kränkt! :mad:
Visa bifogad fil 98851
Är det nåt fel med att vara från Tyskland va? 😤
(Skämt åsido, lite roligt formulerat av dem oavsett. Standardformuleringen brukar väl vara ”Det verkar som att du befinner dig i…” Sen är valet av emoji också ganska lustigt, särskilt för yngre generationer eller folk med internethumor 😆)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
791
· Visningar
41 722
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Jag satt vid datorn och lutade mig bakåt. Plötsligt blev jag jätteyr. Jag fick panik och rusade upp. Tänkte att jag behövde ta mig ut ur...
2
Svar
22
· Visningar
1 801
Senast: Wille
·
Mat Jag kan inte sluta fnissa... Öppnade nyss ett paket kex bara för att upptäcka att någon redan verkar ha tagit en tugga. Kexen säljs...
2
Svar
32
· Visningar
2 442
Senast: Ninnurur
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 088
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp